Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff nei. Etter at jeg måtte slite meg gjennom 2-3 timer for å få til lyd i Ubuntu gadd jeg rett og slett ikke styre mer med det.

 

Hvilket lydkort har du?

 

Dere kan gjerne sitte der med shell-komandoene deres, men for min egen del så fungerer W7 bare. Slenge ISO over på usb-stikke, starte maskina på nytt, installere og voila. Windows 7 er inne og fungerer helt fra starten.

 

Morsomt at jeg har mer problemer med Win7 enn jeg har med hvilken som helst Linux distribusjon da. Feks, så må jeg faktisk bytte PCI-E slot lydkortet står i for at MS sine lyddrivere ikke skal overskrive produsenten sin.

 

Greit det er lite, raskt og forholdsvis enkelt, men passer best for scriptkiddies og folk som tror de har peiling.

 

Oi, en generalisering.

 

Da mistet plutselig alle argumentene dine all sin kredibilitet.

 

PC-diskusjoner irriterer meg.

 

Da foreslår jeg at du lærer deg en god del om datamaskiner, for plutselig blir diskusjonene enten morsom eller intressant.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Desverre funnet ut at jeg kommer med mere negative ting en positive.

Jeg som bor i Norge burde jo vært kjempeglad for at jeg kan gå på skole og bor trygdt forhold til andre steder i verden..

Men så har jeg litt mellom ørene :O

Så ser man nyheter om helsesystemet som failer igjenn og igjenn..

Hva i helsikke er det pengene blir brukt til i Norge, iPad til regjeringen?

Fly som går utenfor budskjettet?...

Norge kommmer til å gå under, pga vi invisterer i "dødsdømte" land.

Millioner/milliarder blir sendt ut av landet, til muligens fult av terrorist organisasjoner eller "betalte" regjeringsledere.

Kjempeflott hvis det "pene" oljefondet forsvinner, noe som er stor sjangse for i denne tiden, med bare innsparinger.

Kjøper du en miljøvenlig bil må du jo nesten betaler mere i skatter enn en med disel/bensin..

 

Nei, huff, gruer meg til da jeg blir gammel.

Man må jo nesten havne i fengsel for å få et OK sted å "bo", MYE bedre enn gamlehjem.

 

Dagens lille klage..

 

Du kan jo ta en titt her:

 

http://www.theglobaleducationproject.org/earth/energy-supply.php

 

Det viser en del statistikker, blandt annet hvor hvor stor oljereserver det er rundt omkring i verden. I vest-Europa er det nok til ca 21 milliarder tønner olle, og Norge har rundt 64% av dem. Det kan høres mye ut, men midt-Østen ligger på førsteplass med rundt 694 milliarder tønner. Det er litt mer, for å si det sånn.

 

Problemet med lille Norge er at politikerne bruker alt for mange penger på alle mulige små drittland rundt omkring i verden og tror de er populære, men i realiteten er vi bare en liten, rik drittunge ingen liker, men alle vil være venn med fordi vi spanderer på alt og alle. Men oljen kommer til å gå tom, og sannsynligvis mye raskere enn mange tror. Når det skjer vil lille Norge sitte igjen som en blakk liten tulling ingen bryr seg om. Men det verste er den vanlige holdningen at "det skjer alle andre, ikke med meg". Vi ser det stadig vekk. Folk bruker ikke sikkerhetsbelte når de kjører fordi "de skal bare en snartur hit eller dit", folk driter i brannalarmen fordi "det er bare en øvelse" og så videre. Huset til naboen kan lett brenne med, men vårt eget er jo selvsagt brannsikkert. Det samme gjelder korrupsjon. De fleste landene i verden (om ikke samtlige) er korrupte i forskjellig grad, så hvorfor skulle Norge være et unntak? Det er hellert tvert imot. Norge er et svært korrupt land der de rike blir rikere og de fattige ignorert. For å ta et eksempel er vi ett av de rikeste landene i verden når det gjelder penger vs antall innbyggere, så hvorfor er et av de største sykehusene i Nordland bygd rundt 1930, og det er stadig folk som må sove på korridoren fordi det ikke er plass til dem? Jeg kødder ikke. Du får en seng på korridoren og et lite forheng og må klare deg selv, selv om du er så syk at du knapt kan klare å stå opp selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norge kommmer til å gå under, pga vi invisterer i "dødsdømte" land.

 

Skal du forutse framtiden, har jeg gjerne lyst å være med:

 

1 Vi fucker det til med transhumanistiske teknologier, feks. fjerner ett instinkt og mister en del følelser, muligens ender vi opp med apati.

2. Vi oppretter ett globalt overvåkningsamfunn, gjerne ved bruk av disse transhumanistiske teknologiene. Hvis kjernekoden eller spesifikasjonene er lukket så kan du ikke vite om noe leser tankene dine og sender det inn til en overvåkningsentral (ekstrem-tilfelle, men det er mulig, selv om det er usannsynlig).

3. Vi går tom for ressurser.

4. Vi ødelegger oss selv ved hjelp av en krig.

5. En kombinasjon av de ovenfor.

 

Jeg ser for meg at dette skjer innen 50-80 år.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med tanke på oljefondet, det som holder norge på beina.

De er invistert i blant annet land i europa = de som er på vei nedover..

= Evig ond sirkel, alle må betale skatt i evigheter..

 

Slik som var vel i nordland det var en veistrekning de ville ha midtrabatt på, det kan de, men kun hvis de legger til en bom som kan betale for det..

ARGHT. HATER bruken av penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge kommmer til å gå under, pga vi invisterer i "dødsdømte" land.

 

Skal du forutse framtiden, har jeg gjerne lyst å være med:

 

1 Vi fucker det til med transhumanistiske teknologier, feks. fjerner ett instinkt og mister en del følelser, muligens ender vi opp med apati.

2. Vi oppretter ett globalt overvåkningsamfunn, gjerne ved bruk av disse transhumanistiske teknologiene. Hvis kjernekoden eller spesifikasjonene er lukket så kan du ikke vite om noe leser tankene dine og sender det inn til en overvåkningsentral (ekstrem-tilfelle, men det er mulig, selv om det er usannsynlig).

3. Vi går tom for ressurser.

4. Vi ødelegger oss selv ved hjelp av en krig.

5. En kombinasjon av de ovenfor.

 

Jeg ser for meg at dette skjer innen 50-80 år.

 

Neida, vi fucker det ikke til. Det er faktisk deilig å kunne ringe noen som sitter på andre siden av planeten, og jeg gleder meg til jeg kan utføre transaksjoner med informasjon lagret på tommelen min, samt komme meg fra A til B 100% uten ulykker og forsinkelser. Når det kommer til direkte endring av hvordan vi ser ut og fungerer kan de etiske aspektene diskuteres, men generelt er jeg for det da det blir en bedre hverdag. Eldre levetid er noe jeg ikke kunne tenke meg i dag da verden suger, men ting som bedre helse og høyere intelligens har grønt lys fra min side.

 

Jeg er sterkt imot overvåkning, men slik det er nå i f eks Storbrittania er kriminaliteten så ille at en slik midlertidig løsning er overkommelig. Det blir som med selektiv diskriminering; the means justify the ends. Når kriminaliteten går ned ettersom sosiale forhold forbedres, forsvinner nødvendigheten med kameraer på hvert gatehjørne. Cyber-overvåkning er nesten enda verre, aner ikke hvordan det blir å gå.

 

Det med tankelesning er som du sier usannsynlig. Ingen ville gått med på det, da de som eventuelt hadde vedtatt dette faktisk trenger hjelp til å utføre det. Hadde dette skjedd, hadde det blitt anarki og en lynrask revolusjon. Selv soldatene som hadde beskyttet disse lederne hadde ikke gått med på det. Sett litt for mange dystopiske filmer? :p

 

Ressursmessig er jeg enig, da det er et kjent faktum at mange av ressursene vi er avhengige av idag sakte tømmes. Men det jobbes med å utvikle bedre, fornybare ressurser. Snakkes det ikke om et stoff på Månen? Helium-3 eller noe sånt? Også har vi jo feltet mellom Mars og Jupiter. Dersom vi satser på romfart fremfor krigøfring, får vi tilgang til denne latterlig store kilden av ressurser. Samfunnet jobber også mot bilførere har jeg merket, nærmest tvinger folk til å benytte kollektivtransport som er ressurssparende. Litt teit at kollektivtransporten i mange plasser i Norge er helt på trynet, med svindyre busspriser og timeplaner man ikke kan regne med. Forsinkelser.

 

Mat og vann tror jeg det kommer til å gå bra med. Stamcelleteknologi jobbes på, og snart kan store kjøttprodusenter benytte denne teknologien til å rett og slett gro smakfullt kjøtt i laboratoriumer. Vann også, ser for meg en makroversjon av dette, med store vannfabrikker plassert rundt omkring.

 

Den eneste krigen som kan ødelegge for oss er en atomkrig. En konvensjonell invasjon av f eks Norge kan jeg ikke tenke meg, da ingen har nytte av dette. Det er ikke strategisk klokt å føre krig i 2012, med mindre man vil ha tak i skattene fiendene sitter på - det være seg olje, vann eller andre viktige ressurser. En atomkrig kan jeg virkelig ikke se for meg.

 

Interessant tema, fremtiden.

Lenke til kommentar

Med tanke på oljefondet, det som holder norge på beina.

 

Norge har veldig mye Th²³², så når vi begynner med LFTR lever vi nok på å selge Thorium.

 

Neida, vi fucker det ikke til. Det er faktisk deilig å kunne ringe noen som sitter på andre siden av planeten, og jeg gleder meg til jeg kan utføre transaksjoner med informasjon lagret på tommelen min, samt komme meg fra A til B 100% uten ulykker og forsinkelser. Når det kommer til direkte endring av hvordan vi ser ut og fungerer kan de etiske aspektene diskuteres, men generelt er jeg for det da det blir en bedre hverdag. Eldre levetid er noe jeg ikke kunne tenke meg i dag da verden suger, men ting som bedre helse og høyere intelligens har grønt lys fra min side.

 

Jeg er sterkt imot overvåkning, men slik det er nå i f eks Storbrittania er kriminaliteten så ille at en slik midlertidig løsning er overkommelig. Det blir som med selektiv diskriminering; the means justify the ends. Når kriminaliteten går ned ettersom sosiale forhold forbedres, forsvinner nødvendigheten med kameraer på hvert gatehjørne. Cyber-overvåkning er nesten enda verre, aner ikke hvordan det blir å gå.

 

Det med tankelesning er som du sier usannsynlig. Ingen ville gått med på det, da de som eventuelt hadde vedtatt dette faktisk trenger hjelp til å utføre det. Hadde dette skjedd, hadde det blitt anarki og en lynrask revolusjon. Selv soldatene som hadde beskyttet disse lederne hadde ikke gått med på det. Sett litt for mange dystopiske filmer? :p

 

Det var ikke poenget. Jeg snakker om farene med transhumanistiske teknologier. Jeg er veldig for slike teknologier til en hvis grad. En av problemene med slik teknologi er arbeidsløshet, der mange folk ikke får jobb akkurat fordi de ikke har penger til å betale for slikt.

 

Ett annet problem er at folk er lite skeptisk, som kan understrekes med hvor mange som bruker Google, Facebook osv. nå i dag, eller det at DRD faktisk gikk gjennom nesten uten noe protest. Som sagt er tankelesning ett usannsynlig scenario, men det betyr ikke at det fortsatt er en risiko man tar når man bruker implants. Ta for eksempel ett firma som vil samle personlig informasjon, for å markedsføre produktet mer effektivt.

 

Ressursmessig er jeg enig, da det er et kjent faktum at mange av ressursene vi er avhengige av idag sakte tømmes. Men det jobbes med å utvikle bedre, fornybare ressurser. Snakkes det ikke om et stoff på Månen? Helium-3 eller noe sånt? Også har vi jo feltet mellom Mars og Jupiter. Dersom vi satser på romfart fremfor krigøfring, får vi tilgang til denne latterlig store kilden av ressurser. Samfunnet jobber også mot bilførere har jeg merket, nærmest tvinger folk til å benytte kollektivtransport som er ressurssparende. Litt teit at kollektivtransporten i mange plasser i Norge er helt på trynet, med svindyre busspriser og timeplaner man ikke kan regne med. Forsinkelser.

 

Mat og vann tror jeg det kommer til å gå bra med. Stamcelleteknologi jobbes på, og snart kan store kjøttprodusenter benytte denne teknologien til å rett og slett gro smakfullt kjøtt i laboratoriumer. Vann også, ser for meg en makroversjon av dette, med store vannfabrikker plassert rundt omkring.

 

Ressurser kan syntetiseres, det er ikke det største problemet. Det som derimot er ett problem er når vi begynner å syntetisere det, om vi har energien til dette osv. Historie tilsier at vi ikke begynner med dette før prisene er skyhøye, og vi er nesten tom for ressurser. Ressursmangel og høye priser vil sannsynligvis sette noen land tilbake i utviklingen fordi de rett og slett ikke har råd. Det er også mulig at internasjonale forhold blir dårligere.

 

Den eneste krigen som kan ødelegge for oss er en atomkrig. En konvensjonell invasjon av f eks Norge kan jeg ikke tenke meg, da ingen har nytte av dette. Det er ikke strategisk klokt å føre krig i 2012, med mindre man vil ha tak i skattene fiendene sitter på - det være seg olje, vann eller andre viktige ressurser. En atomkrig kan jeg virkelig ikke se for meg.

 

Vi kan ødelegge rimelig mye infrastruktur uten atomkrig også. Det trengs ikke atombomber for å ødelegge en verden.

 

Det begynner å gå godt off-topic nå, så der overrasker meg ikke hvis en moderator kommer og splitter dette ut eller noe slikt. Som sagt, jeg snakker om farene med fremtiden, ikke hva som kommer til å skje.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Helt enig angående arbeid. Folk som rett og slett er bedre får lettere jobber. Jeg er kun for slike teknologier dersom alle i landene som tilbør dem får tilgang til dem.

 

Også enig i at folk er for lite skeptiske og for naive og godtroende. Google bruker alle fordi det er det beste alternativet, samme med Facebook igrunn, men her spiller vel sosiale normer mye inn. Facebook dør sikkert ut, som myspace - bare over mye lengre tid siden det er så populært.

 

Metoder for å ta i bruk energi tror jeg også kommer til å multipliseres, eller at vi tar i bruk allerede eksisterende metoder. som f eks atomkraft. Jeg har nok ikke satt meg så mye inn i temaet, men jeg er for atomkraft og håper mange land begynner å bruke det (selvsagt sett at det finnes kvalifiserte folk til å drive disse, og ikke en gjeng tullinger som ikke vet hva de driver med). Derfor, nesten hundre prosent basert på synsing, tror jeg vi får nok energi til å syntensisere ressurser. :p

 

Når du hypotiserte at vi kom til å ødelegge oss selv med en krig trodde jeg du mente atomkrig, muligens fordi jeg så for meg total ødeleggelse. Det er klart at infrastruktur kan ødelegges uten kjernefysiske våpen, men helt generelt tviler jeg på at vi utsettes for en krig som truer infrastrukturen vår. Dårlige økonomiske forhold, derimot, er en trussel mot infrastrukturen. I Troms, hvor jeg kommer fra, har vi f eks helt talentløse veier og kollektivtransport.

 

Off-topic eller ei, LITT interessant diskusjon og reflektering har denne tråden bare godt av, særlig når det baseres på utsagn i tråden.

Lenke til kommentar

NEEEEEI! Skjermkortet tok kvelden :'(

Vifta stod bom stille, og det blei minst 100 grader :( Det skjedde under oppstart, og kabinettviftene overdøyvde stillheita til skjermkortet, FML.

 

Hihi, ATI kort. :p

 

Også enig i at folk er for lite skeptiske og for naive og godtroende. Google bruker alle fordi det er det beste alternativet,

 

Etter de begynte med OR-baserte search synes jeg kvaliteten falt betraktelig. Jeg foreslår duckduckgo.

 

samme med Facebook igrunn, men her spiller vel sosiale normer mye inn. Facebook dør sikkert ut, som myspace - bare over mye lengre tid siden det er så populært.

 

Jeg synes ikke Facebook er ett godt alternativ i det hele tatt, ikke når det bryter så mye med privatliv og selger informasjonen din ut.

Lenke til kommentar

NEEEEEI! Skjermkortet tok kvelden :'(

Vifta stod bom stille, og det blei minst 100 grader :( Det skjedde under oppstart, og kabinettviftene overdøyvde stillheita til skjermkortet, FML.

Hihi, ATI kort. :p

Buhu, ATI kort :(

Heldigvis tilbud på GTX 560 og 570 på komplett. Men er usikker på om ghetto-straumforsyninga mi taklar 570 :/

Lenke til kommentar

Kva er OR-baserte søk?

 

Booleansk logikk.

 

Med ett OR basert søk, så vil den gi ett resultat hvis ett av ordene blir funnet. Ett AND søk vil kun gi søkeresultat hvis begge ordene blir funnet. Det beste hadde vært hvis du kunne velge.

 

Du kan se på det som kvantitet vs. kvalitet.

 

Buhu, ATI kort :(

Heldigvis tilbud på GTX 560 og 570 på komplett. Men er usikker på om ghetto-straumforsyninga mi taklar 570 :/

 

Sitter med Radeon 5870 selv hehe.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...