Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Buhu, ATI kort :(

Heldigvis tilbud på GTX 560 og 570 på komplett. Men er usikker på om ghetto-straumforsyninga mi taklar 570 :/

 

Sitter med Radeon 5870 selv hehe.

Var 5850 som tok kvelden her, og har nettopp komt fram til at den gamle (acer)straumforsyninga er for ghetto til å drive 560ti og CPUen min :'(

Lenke til kommentar

Kva er OR-baserte søk?

 

Booleansk logikk.

 

Med ett OR basert søk, så vil den gi ett resultat hvis ett av ordene blir funnet. Ett AND søk vil kun gi søkeresultat hvis begge ordene blir funnet. Det beste hadde vært hvis du kunne velge.

 

Du kan se på det som kvantitet vs. kvalitet.

 

Kan du ikkje omgå dette ved å legge til " rundt orda?

Lenke til kommentar

Også enig i at folk er for lite skeptiske og for naive og godtroende. Google bruker alle fordi det er det beste alternativet,

 

Etter de begynte med OR-baserte search synes jeg kvaliteten falt betraktelig. Jeg foreslår duckduckgo.

 

Ser den, men synes det funker helt greit. Hvis det er kvantitet over kvalitet, blir ihvertfall kvaliteten plasser øverst av resultatene, hvis jeg ikke tar helt feil.

 

samme med Facebook igrunn, men her spiller vel sosiale normer mye inn. Facebook dør sikkert ut, som myspace - bare over mye lengre tid siden det er så populært.

 

Jeg synes ikke Facebook er ett godt alternativ i det hele tatt, ikke når det bryter så mye med privatliv og selger informasjonen din ut.

 

Liker heller ikke denne økende trenden, men man kan vel skreddersy hva som skal vises av informasjon? Kun politiet har tilgang til dette, og dem stoler jeg på. Det vil si vanlige, hardt arbeidende politimenn, ikke "the brass".

Kanskje søkkrike kuker kan betale en ansatt i Facebook for å kopiere informasjonen om en person, men det skjer nok ikke så ofte.

 

Jeg bruker Facebook fordi alt samles på en plass. Jeg kan like sidene til artister for å få info om konserter, plater, og det har en kurant chat. Alt er liksom der. Men jeg kommer ikke til å ha konto der for alltid.

Lenke til kommentar
Liker heller ikke denne økende trenden, men man kan vel skreddersy hva som skal vises av informasjon? Kun politiet har tilgang til dette, og dem stoler jeg på. Det vil si vanlige, hardt arbeidende politimenn, ikke "the brass".

Kanskje søkkrike kuker kan betale en ansatt i Facebook for å kopiere informasjonen om en person, men det skjer nok ikke så ofte.

 

Jeg bruker Facebook fordi alt samles på en plass. Jeg kan like sidene til artister for å få info om konserter, plater, og det har en kurant chat. Alt er liksom der. Men jeg kommer ikke til å ha konto der for alltid.

 

Eh, nei, det er ikke "kun politiet" som har tilgang til dette. Du er produktet som blir solgt på Facebook. Dessuten kan du ikke stole på ett eneste menneske i verden, spesielt ikke organisasjoner eller offentlige tjenester. Hvis det blir opprettet en politistat, så er all informasjonen om deg tilgjengelig.

 

Det samme gjelder vel Google, da de bruker søkeordene dine for å finne ut hvilken ads er mest effektivt mot deg. De selger sikkert informasjon om deg vekk også.

Lenke til kommentar

Hvem andre enn lovens lange arm og diverse andre i myndighetene har tilgang til informasjonen, som har nytte av den?

 

Er fullt klar over uttrykket "you're not the customer, you're the product", men helt oppriktig gjør det meg ingenting at masser av folk samles på et nettsted. Det finnes verre måter å tjene penger på, for å si det sånn.

Enig i at det er skremmende at alle samles der og legger ut sensitiv info, men det får være deres problem.

 

Ser ikke for meg at Norge blir en politistat. SOPA, ACTA og lignende anser jeg som styggedommer, og hvis det skulle skje i Norge er jeg og mange andre villige til å ta til gatene og kjempe for å få forandringer.

 

Edit: Det er litt heslig at Google kan bruke slike metoder. Fikk ikke folk tilsendt invitasjoner til Google+ dersom interessene deres (basert på Google-aktivitet) var av sånn og sånn art?

Endret av Bunnskrap
Lenke til kommentar

Hvem andre enn lovens lange arm og diverse andre i myndighetene har tilgang til informasjonen, som har nytte av den?

 

Er fullt klar over uttrykket "you're not the customer, you're the product", men helt oppriktig gjør det meg ingenting at masser av folk samles på et nettsted. Det finnes verre måter å tjene penger på, for å si det sånn.

Enig i at det er skremmende at alle samles der og legger ut sensitiv info, men det får være deres problem.

 

Du tror virkelig at det er måten de tjener penger på?

 

Hver nettside du besøker som bruker en Facebook-plugin betyr at de vet at du er på den nettsiden, hver gang du liker noe havner det i databasen, hver gang du skriver noe er dette enda en ting å selge.

 

De selger denne personlige informasjonen til andre bedrifter. Det er slik de tjener penger, ikke på å la deg holde kontakten med andre folk.

 

Det samme gjelder forøvrig Google, hver gang Google Ads er på en nettside, vet Google at du er der. Hver gang en side har Google Syndication på den tracker google deg, og jeg skal banne på at hvis det er en Google-captcha ett sted tracker den deg også.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Jeg vet at det er en av måtene de tjener penger på. Det sier seg jo selv at høyt antall brukere i seg selv er et "selling point". Hadde femti personer brukt funksjonene og likt sider hadde de videre ikke tjent penger på dette.

Trivielle ting om meg, som filmer jeg liker og steder jeg liker å besøke, anser jeg ikke som personlig informasjon. Det er informasjon om min person, men ikke sensitiv informasjon.

 

Og helt oppriktig gjør dette meg ingenting. Slik det fungerer idag er det for meg en akseptabel business, hvor kundene, eller "produktene", også får sitt produkt, nemlig et kurant samlested for deling av informasjon, kommunikasjon og andre ting. Men så er jeg for globalisering da.

 

Slik det fungerer idag er jeg nøytral. Hadde vi levd i en politistat hadde det vært annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...