Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Utdrag fra min finn-annonse for en stor og tung vare: MÅ HENTES! Postnummer 9xxx

 

Kjøper: Hei, jeg kjøper gjerne

Jeg: Flott, kom innom for en rask handel. Adressen er ...

Kjøper: Jobber sent denne uka, kanskje best å ta det på fredag. Du holder til i Elverum ikke sant?

Jeg: Postnummeret står i annonsen

Kjøper: Hehe, ikke sant ja. Kan du sende?

Jeg: Det står også i annonsen

Kjøper: Stemmer, da står jeg over.

 

Makan! Kaste bort min tid fordi de selv sparte noen sekunder på å ikke lese annonsen. Det er ikke første gangen.

 

 

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte 12 mil i dag fordi jeg hadde noen ærend her og der, og planen var å overnatte.
Men som vanlig, så fant jeg ut at det ble for mye styr, så jeg valgte å kjøre hjem.
Angret på at jeg kjørte hjem når jeg kom til stengt vei etter stengt vei. 
Og der det er omkjøring holder de også på med veiarbeid, så der ble det å vente å¨grønt, og like etterpå så var det manuell dirigering, midt på natten. 

I dag/morgen så skal jeg få ryddet i bilen og ordnet senga. 
Har sovet i den før, men nå er det så mye rot i den siden jeg holder på å bygge om, noe jeg startet med i april..

Lenke til kommentar
On 20.5.2024 at 11:21 PM, Simen1 said:

Hvorfor trekker du bare fram jenter og damer? Hva med gutter og menn da? Hvorfor ikke bare skrive alle?

Hun snakker vel utifra sitt eget perspektiv, kanskje også informert om statistikken som tilsier at dette er et kjønnet problem, du er langt mer utsatt dersom du er kvinne.
Uønsket oppmerksomhet er selvsagt uønsket uavhengig av hvilket kjønn man tilhører, men det må være lov å trekke frem gruppen som plages mest av dette uten å måtte legge inn en disclamer om at det selvsagt også er en uting når det rammer menn.
Det blir noe litt all lives matter over innsigelsen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (6 timer siden):

Hvorfor er kvoten på 1000 ml (1 liter) brennevin når de fleste flaskene er på 700 ml.

Noen som har klart å fylle opp kvoten 100%?

Kjøper alltid mer enn kvoten bortsett fra på OSL fordi de nekter deg det.

Nei jeg smugler ikke - betaler toll. Er fortsatt billigere enn i norsk butikk.

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (På 22.5.2024 den 2:10 PM):

Hun snakker vel utifra sitt eget perspektiv, kanskje også informert om statistikken som tilsier at dette er et kjønnet problem, du er langt mer utsatt dersom du er kvinne.
Uønsket oppmerksomhet er selvsagt uønsket uavhengig av hvilket kjønn man tilhører, men det må være lov å trekke frem gruppen som plages mest av dette uten å måtte legge inn en disclamer om at det selvsagt også er en uting når det rammer menn.
Det blir noe litt all lives matter over innsigelsen din.

This^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drømte i natt at jeg og dama skulle på et arrangement ikke så langt unna der vi oppholdt oss i drømmen. Men uansett hva jeg gjør så går vi oss bort på veien selv om det er rett nedi veien, eller vi blir forhindret av andre helt latterlige ting som gjør at vi ikke kommer frem i tide. Er helt latterlig og smått frustrerende akkurat som slike drømmer der du bare skal gå over en bitteliten sprekk i bakken, men uansett hva du gjør så faller du ned i den.

 

Lenke til kommentar

Klarte å gå fra handlenettene hjemme i dag, så da var det bare å eie rollen som ekstravagant og kjøpe poser på Kiwi. 

Når målet er at vi ikke skal kjøpe plastposer, hvorfor har de bare satt prisen til nivået "irriterende dyrt"? Poseavgiften burde jo vært fem tusen kroner for en pose. Da hadde ingen kjøpt noen. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 time siden):

Klarte å gå fra handlenettene hjemme i dag, så da var det bare å eie rollen som ekstravagant og kjøpe poser på Kiwi. 

Når målet er at vi ikke skal kjøpe plastposer, hvorfor har de bare satt prisen til nivået "irriterende dyrt"? Poseavgiften burde jo vært fem tusen kroner for en pose. Da hadde ingen kjøpt noen. 

Ja, det er utrolig irriterende. Blir nesten litt flau når det samme skjer meg, og jeg må krype til korset og si ja på spørsmålet om poser. Føler at den ansatte og de rundt meg tenker "miljøsvin", men jeg ser jo de fleste andre kjøper plastposer også. Jeg gjør det jo kun unntaksvis.

De kunne gjerne kostet mer, men 5000? Da kunne man like gjerne forbydd dem.

Er jo greit å ha muligheten til å kjøpe en i krisesituasjon, ellers ender enkelte opp med å kjøpe et utall handlenett. Jeg har en mistanke om et ett handlenett er mer miljøskadelig enn én plastpose. Derfor må plastposene være rimeligere enn handlenett i det minste.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (22 minutter siden):

Er jo greit å ha muligheten til å kjøpe en i krisesituasjon, ellers ender enkelte opp med å kjøpe et utall handlenett. Jeg har en mistanke om et ett handlenett er mer miljøskadelig enn én plastpose. Derfor må plastposene være rimeligere enn handlenett i det minste.

Tja, i praksis brukes ikke plastposer mer enn to ganger. En på vei hjem fra butikken og så til søppel. Men nylonposene brukes et utall ganger. Glemmer man de så kjøper man noen nye så man har de i backup i lang tid fremover, på flere steder enn før, så de kommer alltids i bruk svært mange ganger. Sånn sett mener jeg det er bedre å kjøpe nylonposer til 15 kr når man har glemt, enn å kjøpe plastposer til 5 kr. Det blir billiger i lengden.

Glemmer jeg noen hjemme så har jeg alltid et par i backup i bilen og en i jakkelomma. Hvis jeg busser eller sykler en dag (og har glemt å ta med de to som ligger i bilen) så har jeg uansett en i jakkelomma eller på kontoret.

Skulle jeg slite ut en så har jeg nok i reserve til at jeg slipper å kjøpe ny ens æren for det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (13 minutter siden):

De kunne gjerne kostet mer, men 5000? Da kunne man like gjerne forbydd dem.

Det var kanskje ikke et helt seriøst forslag. ;) Men ja, de kunne like gjerne vært forbudt. Det er jo det som er målet, at vi ikke skal bruke plastposer i det hele tatt. Hvorfor er de i salg? Butikkene kunne godt bare solgt handlenett, og problem løst (da hadde jeg brukt tretti kroner på enda flere handlenett i dag, i stedet for halvparten til poser jeg bruker to ganger. At jeg ikke kjøpte handlenett er fordi jeg allerede har en hel haug).

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (Akkurat nå):

Tja, i praksis brukes ikke plastposer mer enn to ganger. En på vei hjem fra butikken og så til søppel. Men nylonposene brukes ut utall ganger.

Jeg er enig med deg, men jeg tenker på de som stadig vekk ("alltid") glemmer å ta med seg handlenett. Det er de samme som ikke har tenkt på å ha handlenettene på alle mulige steder. Skulle de kjøpt like mange handlenett som plastposer, så hadde en del av de før eller senere havnet i søpla - noe som ikke er miljøvennlig på noen som helst måte.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig med deg, men jeg tenker på de som stadig vekk ("alltid") glemmer å ta med seg handlenett. Det er de samme som ikke har tenkt på å ha handlenettene på alle mulige steder. Skulle de kjøpt like mange handlenett som plastposer, så hadde en del av de før eller senere havnet i søpla - noe som ikke er miljøvennlig på noen som helst måte.

At noen klarer å surre det til for både personøkonomien og miljøet er dessverre sant. Får bare håpe de får orden på livet sitt etter hvert, til nytte for miljøet også.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...