Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tabloid hadde i dag en gjest som i fullt alvor mente at spanskesyken ikke var forårsaket av noe virus, men av vaksinene som ble gitt. Og på toppen av det hele er det noen av innringerne som lurer på "hvem som har rett" Fantastisk! :roll:

 

Der har du problemet som de har i USA... "Both sides of the story". Det er ikke alltid to sider, det er ofte det er en rasjonell side og en stein stokk sprøk korka side.

Lenke til kommentar
Tabloid hadde i dag en gjest som i fullt alvor mente at spanskesyken ikke var forårsaket av noe virus, men av vaksinene som ble gitt. Og på toppen av det hele er det noen av innringerne som lurer på "hvem som har rett" Fantastisk! :roll:

 

Der har du problemet som de har i USA... "Both sides of the story". Det er ikke alltid to sider, det er ofte det er en rasjonell side og en stein stokk sprøk korka side.

Generelt er det to sider av saken. Hvis det er mange inteligente folk som støtter noe, er det definitivt to sider av saken. Jeg synes uansett det er verre i Norge hvor mange saker har bare en side. Folk er ikke en gang interessert i å høre den andre siden.

Lenke til kommentar
Det kan være to sider av en sak, i denne sammenheng er det i realiteten en side. "Den andre" siden har etter mitt syn kun presentert udokumenterte påstander, konspirasjonsteorier og blank løgn. Hvilken interesse har jeg av å høre på det? Utover det jeg må høre på for trekke konklusjonene.

Enig at i denne sammenheng at det er bare en side. Generelt liker jeg ikke folk som har spesielle meninger i vitenskap, historie, fordi det er nesten alltid bygget på kunnskapsmangel.

Lenke til kommentar
Legen min, en venn av familien i 50 år, anbefaler meg å ta vaksine når den blir tilgjengelig for oss utenfor risikogruppene. Det er nok for meg. Han kan faget sitt. Den saken er enormt grei.

Du vil garantert finne enkeltpersoner med faglig tyngde på begge sider i saken. Derfor mener jeg det er lurere å høre på konsensus, myndighetenes offisielle råd, enn å høre på enkeltpersoner. (I ditt tilfelle sammenfaller de, men jeg ville altså ikke vektlagt enkeltpersonens mening høyere enn myndighetenes offisielle råd).

 

I tillegg kan man gjøre en liten realitetssjekk og se hva som skremmer mest:

A. 15 bekreftet døde av H1N1 og flere titalls bekreftede H1N1-pasienter som kjemper for livet på intensiven.

B. Ett dødsfall som mistenkes kan ha sammenheng med vaksinen + noen titalls registrerte bivirkninger som mistenkes kan ha sammenheng med vaksinen (vondt i magen, hodepine, hjerteflimmer m.m.) Altså normale plager som skjer daglig både med og uten vaksine, med og uten H1N1-pandemien)

 

Om ikke det er nok så kan man se litt på mengden avslørt tullball på de to sidene:

A. Ingenting

B. Det fryktede kvikksølv-innholdet viser seg å være mindre enn det man får i seg gjennom normal kost på en normal dag. Vaksine-skeptikerne prater høyt men har lite vitenskapelig dokumentert å vise til.

 

Da skulle det vel ikke være vanskelig å gjette hvilken konklusjon jeg har kommet til. ;)

Lenke til kommentar
ser heller ikke poenget for friske unge folk...

En stor andel av de som har dødd eller vært innlagt på sykehus med svineinfluensaen til nå er friske unge folk...

 

Folk som er over pensjonsalder blir som regel ikke alvorlig syke på grunn av immunitet opparbeidet fra et lignende influensa-virus som gikk før 2. verdenskrig.

Lenke til kommentar

Medlemsrot i "SOS Rasisme"

 

Nå viser det seg at denne organisasjonen, som bare er en front for den ekstreme stalinistiske gruppen "Tjen Folket", har rot i medlemstallene. De får 7.8 millioner i statsstøtte årlig(!) Det er jo helt vannvittig at sånne folk får støtte, og spesielt å så store mengder. Disse skattepengene kunne vært brukt mye bedre. Hvor er kontrollen?

Lenke til kommentar
Det er jo helt vannvittig at sånne folk får støtte, <..>

Hva mener du med sånne folk? Mener du at ulike politiske organisasjoner skal få støtte ut i fra hvor godt en eller annen forvalter liker deres politiske standpunkter?

 

Jeg synes det er veldig godt at slik støtte gis uavhengig av politisk standpunkt. Det inkluderer Vigrid og flere andre organisasjoner jeg over hodet ikke sympatiserer med.

 

At de roter/jukser med medlemstallene må de selvsagt svare for, som andre bedrageri-mistenkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...