Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Tja. Jeg tror ikke en forsvarsminister er mer kompetent til å lede forsvaret om han eller hun har tilbragt ett år på Rena leir og skutt med 50cal på steinrøyser og gått tur i skogen.

 

Den kompetansen man får av et slikt opphold er selvfølgelig relevant, men forsvarsministeren har forsvarssjefen, sjefen for forsvarsstaben, sjefen for etteretningstjenesten, generalinspektørene for hæren, sjøforsvaret, luftforsvaret og heimevernet, hele forsvarsstaben og andre fagmillitære som rådgivere, og sett mot den kompetansen de besitter er det å ha avtjent verneplikt ganske uvesentlig, spør du meg.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Indeed, Halvorsen gjorde en god jobb. De uenighetene er ikke et resultat av at Halvorsen ikke var professor i økonomi, men fordi hun har en annen økonomisk teori enn du ønsker.

 

Vi kan ikke forvente at alle ministerne våre skal være eksperter på de fagfeltene de leder. Ikke at det trenger å være negativt, for all del, men det arbeider allerede svært mye kompetanse i departementene.

 

:)

Lenke til kommentar
Vi kan ikke forvente at alle ministerne våre skal være eksperter på de fagfeltene de leder. Ikke at det trenger å være negativt, for all del, men det arbeider allerede svært mye kompetanse i departementene.

Dessverre kan man ikke forvente det her til lands nei, Forventningen til våre ministre er vel heller ikke at de skal gjøre en god jobb, men at de skal gjøre en helt grei, sånn skikkelig midt på treet jobb. Jeg blir hvertfall veldig overrasket hver gang jeg ser noen som yter utover dette.

Men det er viktig som du sier, at man besitter en viss form for kompetanse i departementene. Således reddes man hvertfall der.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Noe helt annet: "Drive Thru-vaksinering" i USA

 

Når amerikanerne skal vaksinere seg så skal det gjøres i en bil :D

Ikke rart de er så overvektige...

 

Trenden med overvekt er sterkt økende i Europa, så skadefryden vår kan ikke vare...

For min del var det ikke skadefryd, men sett i sammenheng med det stereotypiske bildet av USA var det komisk å lese om "bilvaksinering".

 

Og ja, det er et økende problem i Europa og. 35 % av alle britiske barn (2-15 år) er snart overvektige f. eks.

Lenke til kommentar
Dessverre kan man ikke forvente det her til lands nei, Forventningen til våre ministre er vel heller ikke at de skal gjøre en god jobb, men at de skal gjøre en helt grei, sånn skikkelig midt på treet jobb. Jeg blir hvertfall veldig overrasket hver gang jeg ser noen som yter utover dette.

Men det er viktig som du sier, at man besitter en viss form for kompetanse i departementene. Således reddes man hvertfall der.

 

Poenget er at en finansminister skal styre politikken som omhandler finansdepartementet. Og da trengs det en god politiker. Victor Nordmann var en glimrende økonom, men en elendig politiker. Det førte til en avgang i skam for hans del. Norges beste økonomihoder er samlet i Finansdepartementet, og det er de som sørger for at politikken som blir ført - blir ført bokstavelig talt. På lik linje med at landets beste militæranalytikere, generaler osv er samlet i forsvarsdepartementet. Forsvarsministeren skal bare sørge for politikken.

Lenke til kommentar

Excuse me, men hvem f* er det TV2 tror de er? Har de aldri hørt om dobbeltmoral?

Går ut og overhøvler Giske og sjåføren for å kjøre i 140 - når de selv ligger bak i akkurat samme hastighet og attpå filmer?

Jeg må ha gått glipp av nyhetssendingen omhandlende at TV2 er blitt rekruttert av UP og har fått politimyndighet.

Lenke til kommentar

Regler er regler. For min del kunne man gjerne håndheve dette ørlitegran mer fleksibelt. Noen centimeter fra eller til gjør ikke store forskjellen, i verste fall kan man kjøre setet frem og kjøre ukomfortabelt når det er helt nødvendig.

 

Angående Giske syns jeg ikke det gjør så mye at en minister kjører så fort, men så syns jeg heller ikke at det gjør noe særlig at andre kjører så fort, siden det var i en hundresone antar jeg at vegen var brukbar for høyere fart, og så lenge forholdene er rette, why not?

 

En minister har nok å gjøre om dagene uten at han eller hun skal trenge å sløse bort tid på transport fra a til b i utrengsmål.

Lenke til kommentar
Regler er regler. For min del kunne man gjerne håndheve dette ørlitegran mer fleksibelt. Noen centimeter fra eller til gjør ikke store forskjellen, i verste fall kan man kjøre setet frem og kjøre ukomfortabelt når det er helt nødvendig.

Greit nok at regler er regler, men det er naturlig å anta at regler har en bakgrunn, og ikke bare er der for å skape irritasjon.

 

Redigert:

 

For øvrig, når det gjelder å kjøre over fartsgrensen, er det svært mange som bidrar langt mer til samfunnet enn Trond Giske og regjeringen. Det er tvert i mot en stor fordel for samfunnet at disse menneskene står fast i trafikkork og ikke kommer frem til møtene de skal i, slik at de får utført minst mulig av politikken sin og dermed får detaljregulert folk minst mulig. Dessuten er de delaktige i den fascistiske trafikkpolitikken som føres, og bør derfor straffes av prinsipp.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Angående Giske syns jeg ikke det gjør så mye at en minister kjører så fort, men så syns jeg heller ikke at det gjør noe særlig at andre kjører så fort, siden det var i en hundresone antar jeg at vegen var brukbar for høyere fart, og så lenge forholdene er rette, why not?

 

En minister har nok å gjøre om dagene uten at han eller hun skal trenge å sløse bort tid på transport fra a til b i utrengsmål.

Jeg synes heller ikke det gjør noe at de holder denne hastigheten på den nye veien vår, den er fin og bred og sikker, og man føler seg fint trygg i 140. Ingen problemer så langt.

 

Men, når TV2 går ut og lager drama og kritiserer Giske, for akkurat samme forbrytelsen de selv gjør samtidig .. hvor lite selvinnsikt går det an å ha?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...