Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Mulig det var uklart formulert, men trodde poenget kom frem. Ville en stalinistisk organisasjon som driver med tagging i de største norske byene, som har forsøkt å infiltrere Rødt (for deretter å bli ekskludert), griser til kontorene til Rødt og SV, og mye mer, fått statsstøtte? Jeg tviler på det. Når de samme menneskene er ledere i SOS Rasisme og bruker denne til verving, og dette har vært dekket av DN og Dagbladet tidligere, hvem er det egentlig da som får pengene? Jeg mener at SOS Rasisme skulle vært fratatt statsstøtten fordi de ikke er det de gir seg ut for å være. Du kan google Tjen Folket for mer informasjon om hvor far out de er...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med sånne folk? Mener du at ulike politiske organisasjoner skal få støtte ut i fra hvor godt en eller annen forvalter liker deres politiske standpunkter?

 

Jeg synes det er veldig godt at slik støtte gis uavhengig av politisk standpunkt. Det inkluderer Vigrid og flere andre organisasjoner jeg over hodet ikke sympatiserer med.

 

At de roter/jukser med medlemstallene må de selvsagt svare for, som andre bedrageri-mistenkte.

Ironisk at slike grupper får støtte pga ytringsfriheten, som de jobber mot å kneble (enten det er SOS Rasisme eller Vigrid). Jeg mener at grupper som bruker fysisk vold til å angripe ytringsfriheten burde vært strippet hver eneste krone i statsstøtte.

Lenke til kommentar
Ironisk at slike grupper får støtte pga ytringsfriheten, som de jobber mot å kneble (enten det er SOS Rasisme eller Vigrid). Jeg mener at grupper som bruker fysisk vold til å angripe ytringsfriheten burde vært strippet hver eneste krone i statsstøtte.

Har de sagt offentlig at de vil kneble ytringsfriheten? Har det noensinne blitt utført vold på vegne av eller i regi av organisasjonene? Så lenge det ikke er faktum vil det bli veldig vanskelig å frata dem statsstøtten på grunn av hva enkeltmennesker mener eller gjør. Det blir som å si at hele LO (bare for å ta en tilfeldig organisasjon) skulle fratas statsstøtten fordi ett enkelt medlem har rasistiske meninger eller har vært involvert i rasistisk vold.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som har sagt de ikke skal få ytre seg? Men er det ikke betimelig at det stilles spørsmål når en organisasjon mottar nærmere 8 millioner i statsstøtte når de ikke er hva de gir seg ut for? Som sagt, ta en titt på Tjen Folket og spør deg selv om de noen gang ville mottatt en eneste krone om de hadde sendt inn søknaden i eget navn...

Lenke til kommentar
Det er vel ingen som har sagt de ikke skal få ytre seg? Men er det ikke betimelig at det stilles spørsmål når en organisasjon mottar nærmere 8 millioner i statsstøtte når de ikke er hva de gir seg ut for? Som sagt, ta en titt på Tjen Folket og spør deg selv om de noen gang ville mottatt en eneste krone om de hadde sendt inn søknaden i eget navn...

Tjen Folket ville fått støtte på lik linje med alle andre organisasjoner om de hadde hatt åpne medlemslister. Forsåvidt så regner jeg med at de fikser seg cash gjennom bl.a. frifond som alle andre.

 

Videre så er det ikke slik at SOS Rasisme er en front for Tjen Folket. Organisasjonen er en demokratisk medlemsorganisasjon selv om hele organisasjonsapparatet er full av TF-ere.

Lenke til kommentar
Ironisk nok vil en sann tilhenger av ytringsfriheten også la de som vil kneble ytringsfriheten få ytre seg. :wee:

 

He he, den kan vi dra langt. Jeg for ytringsfrihet. Jeg er for at grupper som ønsker å fjerne/innskreke ytringsfriheten skal få ytre seg uten å bli sensurert. Men det er forskjell på å kneble noen (i form av å nekte de å ytre seg), og gi de økonomisk støtte.

Lenke til kommentar

At noe er naturlig vil ikke si at vi bør utsette ungdom for det eller at det er bra. Når det er sagt så er jeg enig i at denne faren overreagerer noe ekstremt. Det er snakk om et par rumper, det er ganske uskyldig. Tviler også på at dattera blei så sjokkert, i så tilfelle har hun levde et usannsynlig skjermet liv.

Lenke til kommentar

Og generelt er vi kommet ganske langt i Norge. Men det er fortsatt en del mørkemenn og kvinner i de mest konservative kristne samfunnene.

 

Jeg syns ikke vi skal latterliggjøre en slik holdning, det står respekt av gudstro, men det jeg i størst grad stiller spørsmål ved er om det er gunstig å vokse opp i et slikt miljø. Det kan sammenlignes med ml-ere som oppdro barna sine som maoister, barna har jo ikke akkurat noe valg, de blir indoktrinert uten å velge selv.

 

At en 15-åring kan reagere slik er ikke noe uvanlig, jeg har møtt både gutter og jenter rundt den aldersgruppen som mener slikt er ekkelt og uanstendig (det er tross alt ikke alle som er like aktive sånn sett uavhengig av religion). Men det er til syvende og sist noe man bare må leve med i et fritt land.

 

Kan ikke si at blotting er et adekvat begrep for å beskrive noe av det som skjedde, men man får akseptere at det var de som ikke likte det. Selv hadde jeg ikke noe til overs for gudstjenestene til jul og påske da jeg var i den alderen.

 

Så lenge de ikke går banningen i næringa skal jeg ta det rolig..

Lenke til kommentar
Selv hadde jeg ikke noe til overs for gudstjenestene til jul og påske da jeg var i den alderen.

Da jeg var 15 søkte jeg om fritak fra skolens julegudstjeneste. Kanskje mest for å opponere og sette skolen på prøve, men jeg står fremdeles beinhardt på det prinsippet. Ser ikke ut til at min lille demomstrasjon har endret noe. Jeg fikk en interessant samtale med rektor om ikke annet :p

 

Noe helt annet: "Drive Thru-vaksinering" i USA

 

Når amerikanerne skal vaksinere seg så skal det gjøres i en bil :D

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2009/11/07/nyheter...forhet/8802580/

 

- Jeg har ikke fått et eneste møte med Nav siden jeg flytta fra Verdal til Oslo i mai 2008. Til tross for at jeg bare er 27 år, virker de ikke interessert i at jeg skal komme meg tilbake i arbeid, sier May Kristin Selnes til Dagbladet.

 

Man kan jo lure på om det hadde vært bedre å legge ned hele NAV og begynne fra scratch. Når man ikke engang klarer å ta kontakt med personer som ønsker å jobbe så er det jo ikke håp for de som har enda større problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...