Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet for en måned siden. Derfor la jeg noen ting ut på finn.no, blant annet en skrivepult som jeg raskt fikk flere henvendelser på. Jeg fikk blant annet én henvendelse på tekstmelding som jeg etter hvert begynte å mistenke at var en spøk.

 

Student: Hei jeg studere i Oslo. Jeg vil gjerne få den skrivepulte og...

Jeg: Ok. Har du mulighet til å hente den i kveld eller i morgen kveld?

 

Noe tid går før jeg hører noe mer.

 

Student: Morgen kveld er passer.

Jeg: Hei. Pulten er dessverre hentet av en annen person allerede.

Student: Dessverre.

Student: Det går bra men du sa at hvis du kommerikke idag andre er interessent, jeg kunne komme.

Jeg: Beklager. Denne personen kunne komme i løpet av 10 minutter.

Student: Du bestemmer ikke meg. Men jeg bhovet veldig på den. Kanskje jeg må sagt hvis du levere ikke andre jeg kommer imorgen. jeg er ampotert og har ingen jobb. Ha go kveld.

 

Da lot jeg være å svare mer.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Irriterer meg litt over hvordan kunder leser opp telefonnummeret sitt eller andre nummer hvis vi har behov for det. Noen ganger leser de tallene baklengs (sju-og-åtti, fire-og-tredve osv) som gjør at man blir veldig urytmisk for nå skrive det ned. Hadde akkurat en kunde som leser opp telefonnummeret sitt med 2 desimaler av gangen, som er helt greit til vanlig.

 

Hun leser opp nummeret sitt slik (ikke det ekte nummeret):

"Trettifire, sekstito, nittifem, sju-fire"

 

Som jeg naturligvis skriver 34629524 fordi man det høres ut som tjuefire -_-

Lenke til kommentar

Hun leser opp nummeret sitt slik (ikke det ekte nummeret):

"Trettifire, sekstito, nittifem, sju-fire"

 

Som jeg naturligvis skriver 34629524 fordi man det høres ut som tjuefire -_-

Syns i utgangspunktet det er fascinerende hvordan folk leser tlfnummer forskjellig. Og jeg har forståelse for at det kan være merkelig/irriterende noen ganger.

Mitt mobilnummer slutter på 27, og etter at flere skrev 77 når jeg sa "tjuesju" (som kan høres ut som sju-sju), begynte jeg å si to-sju isteden. De seks første tallene leser jeg som i ditt eksempel ("trettifire osv").

Lenke til kommentar

Når jeg leser opp telefonnummere til folk (i førtifem-trettito-åttini-nitten-formatet*) for å sjekke om de stemmer får jeg ofte beskjed om å si det på en annen måte, eller at de bare gjør det på "sin måte" tilbake til meg. Skjønner det godt. Jeg kjenner ironisk nok ikke igjen mitt nummer i det nevnte formatet, da jeg lærte meg det som "fire-fem-tre-to-åtte-ni-nitten" for mange år siden når jeg fikk det. Kompliserte greier.

 

 

*Helt tilfeldig nummer. Beklager om noen blir ringt opp på grunn av meg.

 

 

Deler forøvrig irritasjonen mot folk som sier "fem og førr-to og tredve-ni og åtti-nitten" Fingrene skriver konsekvent tallene de hører først på automatikk (altså 54 23 98 19).

Lenke til kommentar

Veldig plagsomt med de som sier nummere som "nihundre og femtito, tretifem" der lengden ikke passer med den lengden man forventer, det kan f.eks være ett telefonnummer eller noe enda lengre...

For man får en hel del kombinasjoner her...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Veldig plagsomt med de som sier nummere som "nihundre og femtito, tretifem" der lengden ikke passer med den lengden man forventer, det kan f.eks være ett telefonnummer eller noe enda lengre...

For man får en hel del kombinasjoner her...

3-2-3 er standardmåten å si mobilnumre på. 2-2-2-2 er for fastnumre. Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

 

Veldig plagsomt med de som sier nummere som "nihundre og femtito, tretifem" der lengden ikke passer med den lengden man forventer, det kan f.eks være ett telefonnummer eller noe enda lengre...

For man får en hel del kombinasjoner her...

 

3-2-3 er standardmåten å si mobilnumre på. 2-2-2-2 er for fastnumre. Bare så det er sagt.
Og det tror du hele norges befolkning vet og følger slavisk??
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som bestiller mat og som bor i blokk. Fantastisk når de verken klarer å skrive hvilken etasje de bor i eller tar telefonen. Enda bedre når personen som har tatt imot ordren, har gjort et halvhjertet forsøk på å stave etternavnet, som overhodet ikke matcher de som står på ringeklokka.

 

Eller de som forventer at vi sånn uten videre vet at det er kjellerleiligheten eller hybelen på andre siden av huset, som har bestilt. Veldig kjekt å stå der seint på kveld og ringe på feil dør -.-

 

Åh, og de som oppgir feil adresse siden de bor utenfor leveringsområdet. Kjører til adressen man har fått oppgitt, men de har jo ikke bestilt noe mat. Ringer kunden som da "nei, det er feil adresse, du skal svinge av veien om x-hundre meter...". De er jo så fornøyde når man kommer fram fordi de klarte å glitche systemet. Gjett hvem som klager og skaper seg når man dropper å levere til dem, neste gang de gjør det samme ^^

 

/Rant

Endret av Hotel Papa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Veldig plagsomt med de som sier nummere som "nihundre og femtito, tretifem" der lengden ikke passer med den lengden man forventer, det kan f.eks være ett telefonnummer eller noe enda lengre...

For man får en hel del kombinasjoner her...

3-2-3 er standardmåten å si mobilnumre på. 2-2-2-2 er for fastnumre. Bare så det er sagt.

 

3-2-3 er standardmåten for å skrive mobilnumre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg flyttet for en måned siden. Derfor la jeg noen ting ut på finn.no, blant annet en skrivepult som jeg raskt fikk flere henvendelser på. Jeg fikk blant annet én henvendelse på tekstmelding som jeg etter hvert begynte å mistenke at var en spøk.

 

Student: Hei jeg studere i Oslo. Jeg vil gjerne få den skrivepulte og...

Jeg: Ok. Har du mulighet til å hente den i kveld eller i morgen kveld?

 

Noe tid går før jeg hører noe mer.

 

Student: Morgen kveld er passer.

Jeg: Hei. Pulten er dessverre hentet av en annen person allerede.

Student: Dessverre.

Student: Det går bra men du sa at hvis du kommerikke idag andre er interessent, jeg kunne komme.

Jeg: Beklager. Denne personen kunne komme i løpet av 10 minutter.

Student: Du bestemmer ikke meg. Men jeg bhovet veldig på den. Kanskje jeg må sagt hvis du levere ikke andre jeg kommer imorgen. jeg er ampotert og har ingen jobb. Ha go kveld.

 

Da lot jeg være å svare mer.

Denne personen burde fulgt bedre med på norskkurs. (Studenten altså). Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også har vi NAV-ansatte.

"Fødselsdatoen din?"

"Tjueandre i første, åttifire"

"Det er feil."

"Eh?"

"Det er feil dato."

"Jeg vet da vel bedre enn deg når jeg er født?!"

"Du sa feil dato. Du sa tjueto en åttifire. Det mangler et tall."

 

Dette var for 14 år siden. Det skremmende er at hun i dag er regionsansvarlig for økonomiske ytelser i kommunal avdeling (det er hun som godkjenner utbetalingsvedtak på sosialen).

 

Åh, du burde ikke være overasket over hvor mange som ikke kan fødseldatoen sin, folkeregistrerte bostedsadresse, eller sitt fulle navn og hvordan det skrives. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...