Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som kommer, og spør "har dere denne, i en annen farge også?" og den ansatte svarer "nei, denne finnes BARE i grønn"

 

Femten sekunder seinere kommer den samme kunden tilbake, og spør "men har dere denne, som fargen oransje da?" og den ansatte må igjen "nei, denne finnes BARE i fargen grønn!"

Hva pokker er vitsen med å spørre om den finnes i forskjellige  andre farger, når de ansatte allerede har svart at den bare finnes i ein enkelt farge? :wallbash:

 

Samme med størrelser, også. Når den ansatte allerede har sagt at ett produkt bare finnes i den ene størrelsen som henger fremme - så burde det da virkelig ikke være nødvendig å spørre gjentatte ganger om det samme produktet finnes i andre størrelser også!  :realmad:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mange tror det finnes spørsmål man kan stille som utløser et hemmelig lager, reservert de ekstra lure kundene.

"Utsolgt? Sånn, helt utsolgt?" "Bare i 36? Du har den ikke i 34, da?"

 

Men jeg må si at fra egen erfaring som teit kunde hender det at jeg blir litt usikker på om den ansatte har fått med seg hva jeg sier, og det kan resultere i dumme oppfølginggspørsmål.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om ansatte som svarer NEI på alle spørsmål fordi de ikke vet, og ikke orker å finne ut.

Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte.

 

Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte.

 

Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken.

I kommunen er det motsatt. Å si ja på en byggesøknad kan hvem som helst gjøre, å si nei krever fagkunnskap, konsekvens og logikk. Et nei må begrunnes i lover og regler og må samtidig følges opp på nytt om søkeren ikke godtar at garasjen hans ikke kan plasseres der han vil.

Lenke til kommentar

Byggesøknader er som regel "OK", og så går det to uker før noen faktisk ser på den, og så får man kontrabeskjed, nei, denne skulle aldri vært godkjent, det mangler to komma og et hermetegn, og så får man bot fordi man har begynt likevel, og så klager man på boten, og får selvfølgelig medhold til slutt, og så blir byggesøknaden godkjent en gang til. Hva skulle byråkratene ellers drevet med?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

 

For ikke å snakke om ansatte som svarer NEI på alle spørsmål fordi de ikke vet, og ikke orker å finne ut.

Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte.

 

Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken.

 

Personlig har jeg jobbet mye i butikk og funnet ut hvordan man bør gå frem. Får man et spørsmål man faktisk er usikker på, så sier man bare beklager, det er jeg usikker på, men jeg skal sjekke det for deg. ALDRI vær cocky og lat som du kan noe du ikke kan. Plutselig finner du ut at kunden vet mer enn deg, og da er du på tynn is. Vet du at du har rett - IKKE gi etter. Forklar heller at dette er hvordan dette fungerer, men du står fritt til å velge det du selv ønsker. Da forteller du egentlig bare at du er sikker i din sak, men at du ønsker at kunden selv velger.

 

Personlig skulle jeg handle støvsuger for 2 uker siden. Jeg tenkte at den billigste til 500kr burde holde. Da jeg så den så den så billig ut at jeg tenkte jeg kunne laget den selv, og måtte nesten le. Jeg tok kontakt med betjeningen. 18 åringen som stod der hadde tydelig null opplæring, så jeg lot bare argumentene være da jeg skjønte åpenbart at det var butikken sin feil at han ikke visste bedre, og ikke han. Et av argumentene hans var at den billigste hadde plastikkhjul, hvilket selv de dyreste også hadde lol. 

Det endte med at jeg bare brukte hodet. Neste modell var på tilbud fra 1800kr til 800kr. Rett ved siden av stod "årets" modell til 1800kr. De så identiske ut i utførelse, og spesifikasjonene var identiske. Eneste forskjell var at den på tilbud var hvit, og den "nye" var sort. For å si det sånn, endte jeg opp med en ok støvsuger til 800kr. Problem solved lol.

Lenke til kommentar

 

For ikke å snakke om ansatte som svarer NEI på alle spørsmål fordi de ikke vet, og ikke orker å finne ut.

Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte.

 

Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken.

 

 

Det skjedde med meg sist gang jeg var å skulle kjøpe en mini usb kabel. Han sa de ikke hadde den typen. Jeg insiterte på at jeg så at de hadde den på nettsiden demmes. Han søkte opp og fant ikke. Så spurte jeg om han ikke kunne sjekke nettsiden og finne varenummer derfra og søke opp det. Han gjorde det og fant varen med en gang.

 

Fælt når man må gjøre jobben for dem. Det fortalte jeg han også, og lo. Han lo selv og synes det var en god ide å finne varenummer på den måten.

 

Skjønner ikke hvorfor folk er så redde for å innrømme at de ikke vet alt. Når jeg drar til en butikk med sikkert 4000 forskjellige artikler så forventer jeg ikke at de vet hva alt er. Forventer bare en vilje til å hjelpe meg med å finne det jeg trenger.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg jobber på en dagligvare og jeg har opplevd at vi er tom for en vare samme dag som vi får inn ny leveranse. Problemet da er at jeg ikke vet hvor den varen ligger på de 5-6 pallene vi får. 

Har også hendt at jeg har sakt at vi er tom for en vare, for så å finne den på en pall endel timer senere. 

 

Har også vært totalt kaos på jobb de siste dagene, folk handlet som bare det før langhelga. Langhelg kombinert med priskrig på visse populære 17 mai varer (is/pølser/ketchup) slo godt ut.

Lenke til kommentar

Jeg jobber på en dagligvare og jeg har opplevd at vi er tom for en vare samme dag som vi får inn ny leveranse. Problemet da er at jeg ikke vet hvor den varen ligger på de 5-6 pallene vi får. 

Har også hendt at jeg har sakt at vi er tom for en vare, for så å finne den på en pall endel timer senere. 

 

Har også vært totalt kaos på jobb de siste dagene, folk handlet som bare det før langhelga. Langhelg kombinert med priskrig på visse populære 17 mai varer (is/pølser/ketchup) slo godt ut.

Har opplevd akkurat det samme på dagligvaren jeg jobber på, og skjer det sier jeg alltid at vi er tomme. Vi bygde om fra Rimi til Coop her forleden, og da fikk vi inn 30 paller på et lager som tok maks 15, med to i høyda, så vi måtte stable i butikken. Allikevel forventet kunder at vi kan trylle frem varer og er direkte frekke. Siden har jeg alltid bare sagt at vi er tomme om lageret er fult og uoversiktlig :)
Lenke til kommentar

 

 

For ikke å snakke om ansatte som svarer NEI på alle spørsmål fordi de ikke vet, og ikke orker å finne ut.

Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte.

 

Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken.

Det skjedde med meg sist gang jeg var å skulle kjøpe en mini usb kabel. Han sa de ikke hadde den typen. Jeg insiterte på at jeg så at de hadde den på nettsiden demmes. Han søkte opp og fant ikke. Så spurte jeg om han ikke kunne sjekke nettsiden og finne varenummer derfra og søke opp det. Han gjorde det og fant varen med en gang.

 

Fælt når man må gjøre jobben for dem. Det fortalte jeg han også, og lo. Han lo selv og synes det var en god ide å finne varenummer på den måten.

 

Skjønner ikke hvorfor folk er så redde for å innrømme at de ikke vet alt. Når jeg drar til en butikk med sikkert 4000 forskjellige artikler så forventer jeg ikke at de vet hva alt er. Forventer bare en vilje til å hjelpe meg med å finne det jeg trenger.

Folk som jobber i elektrobutikk som Expert og Elkjøp er 9/10 ganger folk som ikke har peiling eller lyst og kun jobber der for å få lønn dem ikke klarer å få noe annet sted...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

For ikke å snakke om ansatte som svarer NEI på alle spørsmål fordi de ikke vet, og ikke orker å finne ut.

Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte.

 

Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken.

Det skjedde med meg sist gang jeg var å skulle kjøpe en mini usb kabel. Han sa de ikke hadde den typen. Jeg insiterte på at jeg så at de hadde den på nettsiden demmes. Han søkte opp og fant ikke. Så spurte jeg om han ikke kunne sjekke nettsiden og finne varenummer derfra og søke opp det. Han gjorde det og fant varen med en gang.

 

Fælt når man må gjøre jobben for dem. Det fortalte jeg han også, og lo. Han lo selv og synes det var en god ide å finne varenummer på den måten.

 

Skjønner ikke hvorfor folk er så redde for å innrømme at de ikke vet alt. Når jeg drar til en butikk med sikkert 4000 forskjellige artikler så forventer jeg ikke at de vet hva alt er. Forventer bare en vilje til å hjelpe meg med å finne det jeg trenger.

Folk som jobber i elektrobutikk som Expert og Elkjøp er 9/10 ganger folk som ikke har peiling eller lyst og kun jobber der for å få lønn dem ikke klarer å få noe annet sted...

 

Mener du nå å si at 90% av de ansatte i butikker som selger elektronikk ikke har peiling eller interesse av å jobbe med elektronikk? Hvilken planet kommer du evt ifra? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mener du nå å si at 90% av de ansatte i butikker som selger elektronikk ikke har peiling eller interesse av å jobbe med elektronikk? Hvilken planet kommer du evt ifra? 

 

Kan du fortelle hva du mener med dette,at ansatte ikke har peiling på hva de jobber med?

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...