Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søppelbiler har to kamre. I drammen har søppelkasser skillevegg så halve er til rest halve til mat. Må altså plasseres riktig for at de tømmer i hver sitt kammer. Er det feks ikke matavfall i dunken må den forsatt plasseres på midten for ellers ringer folk og klager fordi de tror vi blander avfall...

 

Når jeg jobbet i Vestfold i sommer fikk vi klager på at søppelkassen vle satt tilbake feil. Da er det ikke snakk om at den står flere meter unna der vi henta den... det er snakk om at den står noen cm unna resten istedenfor klin inntil som vi henta den, eller at vi satt den tilbake feil vei... ærlig talt..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kleineste situasjonen jeg har vært i på en matvarebutikk!
 

Stilte meg i køen og alt var fint. Sto og funderte på om jeg skulle slenge på en pakke tyggis, og ellers var jeg langt inne i en tankerekke.
Plutselig fikk jeg en litt sånn rar følelse som gjorde at jeg slutta å dagdrømme om tyggis.
Mens jeg så på varene ved kassa var det en som stilte seg så nære meg at jeg kjente kroppsvarmen hans.  :wow:

Tenkte at dette måtte jo være en jeg kjenner som gjorde dette for å se hvordan jeg reagerte, eller bare for å være litt "morsom", men neida. En helt fremmed fyr. Han hadde ikke vogn eller noe, og han var mye høyere enn meg (kanskje han ikke så meg? Jeg ekke såå liten da, men. :dontgetit:)

Ble letta da køen rykket fremover og jeg kunne få tilbake intimsonen min, men han fulgte tett på gitt. Jeg kan ikke skjønne annet enn at jeg må ha stått der med tallerkenøyer.

Ja, jeg er kjempenorsk! Jeg setter pris på intimsonen min, og jeg sier "ja" på innoverpust! 

 

Da jeg endelig fikk betalt løp jeg ut av butikken og låste meg inn i bilen fortere enn jeg noen gang har gjort før. Måtte ha noen sekunder helt i fred og bare fordøye hele situasjonen.

Blir Kolonial fremover, ass.  :ninja:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Søppelbiler har to kamre. I drammen har søppelkasser skillevegg så halve er til rest halve til mat. Må altså plasseres riktig for at de tømmer i hver sitt kammer. Er det feks ikke matavfall i dunken må den forsatt plasseres på midten for ellers ringer folk og klager fordi de tror vi blander avfall...

 

*Noen søppelbiler har to kamre.

 

Forøvrig er det helt vanlig i avissaker om resirkulering i Bergen at folk slenger ut den sedvanlige påstanden om at "BIR tømmer alt i samme hålet uansett". Så selv om de som jobber med slikt her hadde passet på å gjøre slik dere gjør, så hadde det ikke hjulpet. Neida. BIR sine ørtenogfjørti mottaksanlegg og sorteringsanlegg er bare bygget for moroskyld slik at BIR kan ta høyt renovasjonsgebyr. De som er ansatte der er der på tiltak slik at NAV skal få bedre statistikk. OG RENOVASJONSGEBYRET ER SÅ HØYT! SKAL BRENNE BOSSET MITT I HAGAN ELLER GRAVE DET NED FRA NÅ AV!!1111 

 

(Bergen er billig på renovasjonsavgift).

Lenke til kommentar

Her burde butikken ha nektet deg å putte på så mange mynter. Veldig irriterende

De har plikt til å ta imot opptil 25 av hver type. De burde heller ha nektet seg selv å ha så dårlige systemer.

 

Nedenfor her var det en automat som spytter ut 50% av myntene man gir den. Her om dagen tok jeg med meg noen mynter, men når jeg kom dit var automaten byttet ut med en som kun tok kort. Dette er selvsagt ulovlig. Men jeg gikk hjem og hentet kort. Meeen, da jeg skulle bestille, sa automaten at den brusen jeg ville ha, som jeg kunne se i ruta, var utsolgt! Dritautomat.

Endret av Emancipate
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde og med ett lass med kronestykker på den lokale extraen for ett par år siden. Tipper ca 70 stk som hadde samlet seg opp hjemme. I denne butikken er det en slik automat du kan slippe nedi en neve mynter i slengen istedet for å stappe i en og en. Jeg slapp derfor nedi to never med mynter, og automaten startet å telle.

 

Den telte, og telte, og telte, og telte. I fire minutter sto den og jobba med myntene. Det gikk overraskende lang tid, og jeg er lykkelig for at denne butikken har flere kasser, slik at køen ikke ble så ille :) Tar ikke med slike mengder småpenger til butikken lengre, for å si det slik :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Statoil har også cashguard der man kan bare kaste i en hel pose med mynter så gjør den jobben.

Tror Meny også har slikt system, tror hverken kiwi, rema eller coop (prix/extra) har det desverre. Skulle gjerne sett at det var kast-i-en-neve-med-mynt hos alle, men akk nei.

 

Skulle ha min første låsevakt på lørdag, og selvfølgelig slo Murphys law hardt til. Mye av det skyldes morgen/dagvakta som ikke hadde gjort jobben sin. Var ikke veldig gøy å stå der med en kunde som skulle ha over 800kr ut, og maskinen ikke spyttet ut en eneste krone (for lite veksel i cashguard).

 

Ellers opplever jeg ofte at kunder spør etter ting som står rett ved med meg, blir både smil og smått latter når jeg så peker på varen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På jobb i dag kom det en type jeg aldri hadde sett før, vinket meg ut og ville tydeligvis snakke med meg..  Vel, sikkert en sjef elns, men hvorfor ikke komme inn istedet?  :hmm: 
Neida, han ville jeg skulle flytte maskinene våre fra parkeringsplassen, for "det var jo så knapt med parkeringsplasser der fra før" 

Hele området er en byggeplass.. jeg driter i om du vil parkere der, vi har området i byggeperioden, sånn er det bare..  Da ville han snakke med de som eide bygget..  :dontgetit:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

§14. Tvungent betalingsmiddel

Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge.

Det står ingenting om unntak for automater. :)

Men, du tolker dessverre loven feil. (dette spørsmålet er en gjenganger både i denne tråden, og på diskusjon.no generelt.)

Du kan (med hjemmel i loven) kreve å betale det du skylder (når betalingsforpliktelsen først er oppstått) i kontanter (men ikke mer enn 25 av samme myntenhet), men du har derimot ikke krav å få kjøpe en vare mot kontant betaling. Selger, (enten det er bemannet butikk eller automat), kan altså nekte å ta imot kontantene dine, eller rettere sagt, nekte å selge deg varen.

Lenke til kommentar

Ja, selger kan nekte å selge deg varen. Men selger kan ikke nekte deg å betale med kontanter.

Det er to forskjellige ting.

Du kan jo alltids filosofere over den nokså teoretiske forskjellen mellom å nekte å selge deg en vare mot kontant betaling, og å nekte deg å betale kontant, men en av juss-guruene på forumet, Krikkert, har i alle fall skrevet (og det skulle ikke forbause meg om det er tidligere i denne tråden...) at selger kan sette som en betingelse/forutsetning for å selge deg varen at du betaler med kort (eller på kundekonto/kreditt/faktura).

 

Men om du først får en bindende ordrebekreftelse, muntlig eller skriftlig, som forplikter selgeren til å selge til deg, og deretter krever å betale cash, så kan du det, ja.

 

edit: kanskje det var Herr Brun som skrev det, og er mulig det var denne diskusjonen om betaling i "Grimnirdollar" (som er en ganske tilsvarende problemstilling ifht sentralbankloven) jeg tenkte på:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1687734&page=10&do=findComment&comment=22813066

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en kunde i går som var absolutt rasende fordi AvtaleGiro hadde trekt 50-60 kr mer enn det kunden trodde den skulle. Noe som er helt riktig fordi beløpet er nødt til å variere når termin er fastsatt. Men nytter jo ikke å forklare ... Sukk.

 

EDIT: Dette er i avisbransjen.

Endret av nightowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...