Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig finale i TdS, både Østberg og Klæbo!

 

Klæbo skremte litt, men tror han snakker sant på slutten når han sier at han sparte litt i tilfelle russeren kom opp. Greit å ikke brenne seg helt ut når det ikke er nødvendig, og. 

 

I mine øyne så han ganske ferdig ut, selv om bilde kan lyve så tror jeg ikke han hadde hatt noe særlig å hente om russeren hadde kommet seg opp. Monsterbakken er ikke hans styrke, men han klarte det like vel. Det er jo nok en gang slik at det er alle løp som teller og ikke bare det siste. Fantastisk gjort av han  :w00t:

 

Tenk hva denne gutten kan få til (selv om han får til det meste allerede  :)) etter hvert som tiden går, med mer erfaring og videreutvikler seg. Ikke det at jeg har noen forventninger til det for jeg er mektig imponert for lenge siden, men tanken er der og den kan en jo leke seg litt med. Igjen, en fantastisk prestasjon av unggutten.

 

Skal jo heller ikke glemme Østberg. Hun så jo ikke preget ut i det hele tatt. Imponerende. Nå har jo hun litt mer erfaring så blir vanskelig å sammenligne sånn sett. Ikke det at en skal sammenligne Østberg med Klæbo, det er mest for meg selv for å vurdere hvem jeg er mest imponert over. Lyst til å si Klæbo men jeg er jammen meg like imponert over Østberg.

 

Ellers viser jo Norge at "vi" har flere fantastiske skiløpere enn kun de som ruger på toppen bestandig. Opp monsterbakken på herresiden ble jeg nesten mer imponert over de norske som klarte å klatre opp på listene. Selv om de kanskje ikke vinner bestandig så har de gode enkelt renn som de gjør det meget godt i. Må si at slike prestasjoner varmer godt i ski hjertet mitt, og blir så glad på dems vegne når de får det til. Det er jo egentlig slike prestasjoner som er mer "normalt".

 

Enden på visa blir vel egentlig at jeg rett og slett er generelt imponert over skiløpere som går med Norge på "brøstet". En kan gjerne klage når de gjør det mindre bra, men husk på en ting; muligheten for å kunne gå selv er alltid til stede  :)

Endret av FranZe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har testa/kjøpt Salomon S/Lab Shift eller Atomic Shift MNC toppturbindinger?

Handla meg Völkl Katana V-Werks i fjor, og kjøpte aldri bindinger fordi disse virka for interessante for meg som er innehaver av sesongkort i den lokale bakken. Ser de har fått god kritikk rundt om, men litt private erfaringer er greit å høre også!

 

clone.jpg

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

"Doping" var vel å ta det litt langt. 

At Sundby presser grenser med Ventolin og hvaenn lyssky aktiviteter Johaug dreiv med er litt annerledes enn hva som fremgår av den artikkelen der. 

 

 

 

I perioden desember 2014 til september 2017 fikk Helene Marie Fossesholm behandling med veksthormon. Helene har blitt fulgt opp av barnelege på sykehus fra hun var 8–9 år gammel fordi hun var svært liten av vekst. Da hun var 13,5 år var hun 137,5 cm høy og hadde unormal vekstutvikling. Hun ble derfor behandlet med veksthormon. Helene er nå 151 cm høy.

 

 

 

I 2012 fikk Kristine tablettene Etinyløstradiol og Primolut for å fremskynde puberteten, og for å ha en kontrollert vekst. For Skistad er dette en svært privat sak. Kristines behandling ble gjennomført med preparater som ikke står på WADAs forbudsliste.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...