Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Overfor Nettavisen sier Løfshus at han opplever det svært problematisk at Therese Johaug aldri fikk stille på startstreken i Pyeongchang-lekene.

 

– En skam

Han angriper sitt eget internasjonale særforbund (FIS) og president Gian-Franco Kasper, som i sin tid besluttet å anke den 13 måneder lange dopingdommen mot Johaug, som hun fikk fra Domsutvalget i Norges Idrettsforbund.

 

– Det er en skam at FIS har utestengt henne herfra. Jeg håper at de ser at selv om de prøvde å ta fra oss den så var vi best uansett. Det håper jeg Kasper merker seg, sier Løfshus til Nettavisen.

Løfshus kan søren meg ta en bolle. Maken til arrogant og ufyselig fyr. Ikke bare tar han fokuset bort fra dette som skal være Bjørgens dag, men man skulle tro at landslagsledelsen satt med halen mellom beina som følge av de manglende dopingrutinene som førte til at Johaug ble tatt. Merker jeg er lei av hvordan ledelsen fortsetter å innta offerrollen i denne saken. Johaug testet positivt på et forbudt stoff og fikk en fortjent straff.

 

Ansvarsfraskrivelse og mangel på ydmykhet er av en eller annen grunn ganske utbredt i norske idrettsledelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Huff... hvorfor kunne han ikke la den greia der ligge død nå da?

Er vel ikke lenge ho (Johaug) har igjen av dommen sin så ho er jo å se snart igjen.

 

Er forøvrig enig, Dop er dop og det skal straffes deretter, uansett omstendigheter. Se bare hvordan vi (nordmenn generelt) reagerer på alle russere som blir tatt og utestengt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gir et innblikk inn i mangelen på selvransakelse de har hatt etter dopingsakene som har vært. De frikjente seg selv med et bestillingsverk av en granskningsrapport, og har fått Esten O. Sæther til å skrive puff piece nummer 100 i dag, hvor han løst basert på nevnte rapport avfeier astmakritikken fordi "Marit er så snill".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da var det hele over av både langrenn, hopp, skiskyting, kombinert og alpint. 

 

Vært litt av en sesong. Foruten suksessen i OL så kan det skimtes med

- 1. og 3 Plass verdenscupen sammenlagt langrenn, herrer (Klæbo og Sundby)

- 1. og 3 Plass verdenscupen sammenlagt langrenn, damer (Weng og Østberg)

- 3. Plass i Verdenscupen sammenlagt hopp, herrer (Tande)

- 1. Plass i verdenscupen sammenlagt hopp, damer (Lundby - 3.plass som "dårligste" plassering gjennom HELE sesongen)

- 2. Plass i verdenscupen sammenlagt, kombinert (Schmid)

- 2. og 3.plass i verdenscupen sammenlagt alpint, herrer (Kristoffersen og Svindal)

- 2. plass i verdenscupen sammenlagt skiskyting, herrer (J. Bø)

 

På damesida i skiskyting er det en større jobb å gjøre, men nasjonscupene har jo stort sett vært like hyggelig lesning.

For ikke å snakke om alt som har skjedd på skøytesida!

 

Kommer til å lide litt av vintersports-withdrawal dem neste par helgene regner jeg med.

Endret av Gurglemuffin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Ikke veldig overasskende. Regna med at ho hadde lyst til å vise seg fram.

Er nok tøft. Tvilere ville jo ha korsfesta jenta uansett åssen ho hadde det gjort.

Hvis ho vinner: "Doper!!"

Hvis ho ikke vinner: "Gjør det ikke så bra uten doping nei?"

 

Er litt sånn "meh" til hele jenta jeg. Egentlig aldri hatt sansen for ho (aner virkelig ikke hvorfor?), selv før det oppstyret for et par år sida.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hun er litt kjedelig i intervju. Litt vel politisk korrekt, litt som Sundby også har vært tidligere. Alltid fattet. Mer gøy med løpere som viser at de også kan ha dårlig humør. Enten det er klaging over seg selv, andre eller gråting. Mulig det er sånt som kommer mer frem etter sprinter, der Johaug og Sundby som regel ikke er med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...