Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ei jente jeg liker som jeg ikke helt vet hvor står. Jeg er usikker på om hun ikke er interessert eller om hun bare er litt sky. Uansett hva grunnen er så liker jeg hun.

 

Jeg er livredd for å finne ut at det ikke er noe der, at jeg kaster bort tiden min, at hun ikke er ineressert fordi da er jeg alene. Altså, jeg er alene nå i den forstand at jeg ikke har noen, men dersom du liker noen så har du noen i hjertet ditt og det er en trøst.

 

Dersom jeg gir opp så vil jeg miste henne selv om jeg aldri har hatt henne og jeg vil være alene igjen. Jeg er livredd for å være alene, også følelsesmessig alene. Det er ensomt. Anonym poster: 5b5c605f9483b7c628c8b07b4e2f71fb

Lenke til kommentar

Har et lite problem. Har hatt ei jente på besøk et par ganger. Det hele har vært mer eller mindre useriøst, men jeg føler nå at hun vil ta det et skritt videre. Hun virker som en type jente som er ute etter forhold og at hun begynner å like meg. Dette er noe jeg antar, vi har ikke snakket om noe av dette. Nå vil hun ta meg med ut, på kino eller cafe og da begynner jeg å bli litt usikker på hva som skjer. Jeg er ikke ute etter annet enn det vi allerede "har" dvs uforpliktende sex. Forhold eller noe forpliktende er ikke et alternativ. Jeg vil i utgangspunktet forsøke å holde det uforpliktende, men jeg er redd det ikke er mulig hvis vi begynner å date. Er det mulig å holde det uforpliktende dersom man begynner å date? Har jeg egentlig noe annet valg enn å avbryte hele greia? Det siste jeg vil er å såre jenta. Anonym poster: bee723da193abf4b3023f1165d2eac54

Lenke til kommentar

Jeg er for tiden veldig forelska, og i en periode på noen måneder har jeg vært ombord på en følelsesmessig berg-og-dal-bane. Vi har veldig mye til felles og er blitt veldige gode venner, problemet er at jeg har ingen formening om hun er interessert i meg på den måten. Jeg er også litt redd for hva som kan skje om jeg prøver meg på henne, da vi er sammen i en del andre sosiale settinger, som kan gjøre det litt rart.

 

Noen ting for og i mot som jeg kan komme på i farten:

 

Ting som kan tale for:

 

1) Hun er ganske fysisk av seg.

2) Vi har en del interne vitser med hverandre.

3) Vi er veldig åpne med hverandre når det gjelder hvordan vi har det og føler oss.

4) Vi kan ha både veldig seriøse, og veldig useriøse samtaler.

5) Vi har delt ting med hverandre som ingen andre vet av, eller svært begrenset antall personer vet av (til tross for at vi ikke har kjent hverandre spesielt lenge).

6) Vi deler mange verdier.

7) Vi har gjort en del ting, bare oss to, som f.eks. å være på konsert eller spise på kafé.

8) Når vi sitter ved hverandre kan beina eller skuldrene våre være tett inntil hverandre, uten at hun trekker seg unna.

9) Sikkert ingenting, men flere har trodd at vi har vært kjærester. Hun har ikke reagert negativt på det, kanskje litt flau ved å si ting som "Man trenger jo ikke være kjærester bare fordi man er sammen med det motsatte kjønn."

10) Hun sender ofte meldinger og vi kan tekste hverandre veldig ofte til alle tider på døgnet. Disse inneholder ofte mange smilyer og slikt.

 

Ting som kan tale i mot:

 

1) Hun er fysisk med mange andre også, da spesielt venninner, men også guttevenner.

2) Hun har ikke gitt direkte uttrykk for at hun er interessert i meg.

3) Hun har ved enkelte anledninger sagt at den og den kjendisen er kjekk, og at hun kysset en person en gang på moro, men at det var verdt det fordi "han var kjekk".

4) Hun har vært på kafé og lignende med andre (gutter) også, men de har bare vært venner.

5) Da vi snakket sammen for litt siden, snakket vi om alt det rare som hadde ledet opp til at vi satt akkurat der og da (lang historie), og hun sa at vi hadde blitt "gode venner". Har en oppfatning om at dette sjeldent er et godt tegn når det kommer fra ei jente.

6) Hun tekster mange folk og bruker ofte mange smilyer til disse òg, så punkt 10 ovenfor er kanskje ikke gjeldende.

 

 

Dette er noe av det jeg kom på i farta. Jeg begynner å bli lei av denne berg-og-dal-banen, da jeg er veldig humørsyk. Den ene dagen kan jeg være helt på gråten, den andre dagen kan jeg være verdens blideste mann.

 

Det virker som om jeg har fire framgangsmåter:

 

i) Jeg kan si det direkte til henne at jeg er forelsket/blitt glad i henne, for å få det hele ut av systemet. Jeg kan da få et svar som gir meg håp, eller bli avvist der og da. Det kan gjøre vondt å bli avvist, men i det minste slipper jeg å tenke mer over saken, og kan gå tilbake til mitt "vanlige" liv. Trolig det mest flaue, ettersom det kan komme som lyn fra klar himmel for henne.

ii) Jeg kan gjøre noe fysisk, holde rundt henne eller lignende (noen forslag?) for å få en reaksjon, og se hvordan det går. Eventuelt kan jeg prøve å si noe (forslag?) for å få en reaksjon på det.

iii) Jeg kan invitere henne med på noe, for eksempel kafé og lignende og ta det derfra. Kanskje ikke like direkte metode, men...

iv) Jeg kan analysere situasjonen mer for å bli sikrere før jeg foretar meg et annet valg (kan evt. gjøres i kombinasjon med fremgangsmåte ii).

 

Trenger råd!

Vennlig hilsen

Passasjer

 

Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0 Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0 Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0

Lenke til kommentar

Hei :D

 

Jeg har ei stund nå gått rundt å tenkt på om jeg har mulighet på ei jente jeg kjenner. Og, selvtilliten min er der, men det er bare noe jeg lurer på.

 

Den jenta jeg liker, er en av besteveninnene til ei av vennene mine. Altså, jeg kjenner ei jente veldig godt, som har ei veninne jeg liker.

Hvordan tror dere en slik situasjon er når man skal få bedre kontakt med veninna? Kan jeg ta fordel av å kjenne besteveninna hennes eller er det en negativ ting om det skulle skje noe ?

 

Trenger bare litt synspunkter på denne delen. Har nemlig tenkt å invitere disse to ut med på bowling sammen med meg og en kompis :pAnonym poster: cdd3da70228dc78780b1b17c6be5b30d Anonym poster: cdd3da70228dc78780b1b17c6be5b30d

Lenke til kommentar

Jeg er for tiden veldig forelska, og i en periode på noen måneder har jeg vært ombord på en følelsesmessig berg-og-dal-bane. Vi har veldig mye til felles og er blitt veldige gode venner, problemet er at jeg har ingen formening om hun er interessert i meg på den måten. Jeg er også litt redd for hva som kan skje om jeg prøver meg på henne, da vi er sammen i en del andre sosiale settinger, som kan gjøre det litt rart.

 

Noen ting for og i mot som jeg kan komme på i farten:

 

Ting som kan tale for:

 

1) Hun er ganske fysisk av seg.

2) Vi har en del interne vitser med hverandre.

3) Vi er veldig åpne med hverandre når det gjelder hvordan vi har det og føler oss.

4) Vi kan ha både veldig seriøse, og veldig useriøse samtaler.

5) Vi har delt ting med hverandre som ingen andre vet av, eller svært begrenset antall personer vet av (til tross for at vi ikke har kjent hverandre spesielt lenge).

6) Vi deler mange verdier.

7) Vi har gjort en del ting, bare oss to, som f.eks. å være på konsert eller spise på kafé.

8) Når vi sitter ved hverandre kan beina eller skuldrene våre være tett inntil hverandre, uten at hun trekker seg unna.

9) Sikkert ingenting, men flere har trodd at vi har vært kjærester. Hun har ikke reagert negativt på det, kanskje litt flau ved å si ting som "Man trenger jo ikke være kjærester bare fordi man er sammen med det motsatte kjønn."

10) Hun sender ofte meldinger og vi kan tekste hverandre veldig ofte til alle tider på døgnet. Disse inneholder ofte mange smilyer og slikt.

 

Ting som kan tale i mot:

 

1) Hun er fysisk med mange andre også, da spesielt venninner, men også guttevenner.

2) Hun har ikke gitt direkte uttrykk for at hun er interessert i meg.

3) Hun har ved enkelte anledninger sagt at den og den kjendisen er kjekk, og at hun kysset en person en gang på moro, men at det var verdt det fordi "han var kjekk".

4) Hun har vært på kafé og lignende med andre (gutter) også, men de har bare vært venner.

5) Da vi snakket sammen for litt siden, snakket vi om alt det rare som hadde ledet opp til at vi satt akkurat der og da (lang historie), og hun sa at vi hadde blitt "gode venner". Har en oppfatning om at dette sjeldent er et godt tegn når det kommer fra ei jente.

6) Hun tekster mange folk og bruker ofte mange smilyer til disse òg, så punkt 10 ovenfor er kanskje ikke gjeldende.

 

 

Dette er noe av det jeg kom på i farta. Jeg begynner å bli lei av denne berg-og-dal-banen, da jeg er veldig humørsyk. Den ene dagen kan jeg være helt på gråten, den andre dagen kan jeg være verdens blideste mann.

 

Det virker som om jeg har fire framgangsmåter:

 

i) Jeg kan si det direkte til henne at jeg er forelsket/blitt glad i henne, for å få det hele ut av systemet. Jeg kan da få et svar som gir meg håp, eller bli avvist der og da. Det kan gjøre vondt å bli avvist, men i det minste slipper jeg å tenke mer over saken, og kan gå tilbake til mitt "vanlige" liv. Trolig det mest flaue, ettersom det kan komme som lyn fra klar himmel for henne.

ii) Jeg kan gjøre noe fysisk, holde rundt henne eller lignende (noen forslag?) for å få en reaksjon, og se hvordan det går. Eventuelt kan jeg prøve å si noe (forslag?) for å få en reaksjon på det.

iii) Jeg kan invitere henne med på noe, for eksempel kafé og lignende og ta det derfra. Kanskje ikke like direkte metode, men...

iv) Jeg kan analysere situasjonen mer for å bli sikrere før jeg foretar meg et annet valg (kan evt. gjøres i kombinasjon med fremgangsmåte ii).

 

Trenger råd!

Vennlig hilsen

Passasjer

 

Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0 Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0 Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0

 

Har du ligget med henne enda? Hvis ikke er jeg redd for at du bør gjøre det snart før du havner i friendzone :)

Lenke til kommentar

Synd å si det men en del menn her inne burde lese boken "Strange men and the women who avoid them."

 

Hvis det er så vanskelig å sosialisere med det andre kjønn at man må sette opp punktlister for mulige fremgansmåter og tegn for/mot på attraksjon hos motparten, er det muligens like greit å la det være.

 

Det bør være fult mulig å omgås andre uten å overanalysere, planlegge, vektlegge og sammenligne uttfall og hva som taler for og mot. De fleste mennesker har et tydelig kroppsspråk og at du liker eller elsker er ikke noe du skal fortelle til motparten ved hjelp av ord, det skal stråle av hele deg. Hvis den non-verbale kommunikasjonen er så dårlig at man må si at man liker motparten, er man skikkelig ute å kjøre. Da ender man opp med et forhold som blir noe i retningen "Jeg ble ikke like overrasket denne gangen som den første gangen hun sa hun var gravid."

 

Bruk heller tid på å lære å lese kroppsspråk og få litt innsikt i sosial omgang fremfor denne håpløse overanalyseringen og detaljplanleggingen. Folk liker avslappede, balanserte, omgjengelige mennesker, ikke noen som analyserer hver minste detalj og følger en liste for mulige taktiske fremskritt i forholdet.

 

Ringer det ikke en bjelle om at dette er en absurd teknikk å fremdeles være blank etter å ha notert så mange punkter?

Endret av BadCat
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det et godt tegn eller et dårlig tegn hvis ei jente spør hva slags typer jenter man selv liker, og er pågående på å få et svar? :pAnonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0 Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0

Jeg vil også si det. Vær ærlig, om du liker ho som spurte, legg det litt i den småflørtende veien mot hun :)
Lenke til kommentar

Ja, det vil jeg si. :)

Jeg vil også si det. Vær ærlig, om du liker ho som spurte, legg det litt i den småflørtende veien mot hun :)

Kjempe godt.

 

Takk for svar, ante det vel egentlig, men måtte få en bekreftelse antar jeg. Jenter kan være litt vanskelig å tolke av og til... :p

Får prøve meg på henne.

Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0 Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0

Lenke til kommentar

Betatt ja, skjer nesten hver dag på t-banen. Noen mer sterkere enn andre, men går fort over. Skjønt, de som ikke går over, kan føre til helvette...

Jeg kan liksom bli betatt av mennesker og tenke på dem. Men jeg kjenner at jeg virkelig tenker på på en annen måte, nysgjerrighet? ville sikkert bli bedre kjent med han enn jeg fikk. Kjenner det i magen, litt sånn -shit, søren-. Jeg har gått i gjennom samtalen vi hadde igjen og igjen. Det ble ikke utvekslet tlf.nr fordi jeg ikke er klar til noe sjekking, er vant til å tenke det på den måten og si det på den måten. Men uansett, hva er dette............ Vi kommer ikke til å prate mer. Med mindre jeg møter han igjen tilfeldig da (ingen felles venner osv). Hmm. Ja. Mulig at jeg har havnet i "den betattheten som ikke går så fort over". Anonym poster: e044075ec802185f21cf0fcafea9d374
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...