Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flytter inn med kjæresten min i denne uken. Vi har vært sammen i snart ett år, og har fått leilighet sammen i et veldig fint strøk. Bursdagsgaven han ga til meg var en tur til Holland. Åh, som jeg elsker han. Dette er virkelig en jeg ser for meg at jeg etterhvert kommer til å forlove og gifte meg med. Ingen har fått meg til å føle det slik. Min elskede, min bestevenn, min sjelevenn. Endelig skulle jeg finne den riktig jeg også. <3

Lenke til kommentar

Hei,

driver å snakker med veldig mye med ei jente som går i parallellklassen min, både på facebook og på skolen. Vi snakker om alt mulig rart, mye jeg aldri hadde sett for meg i det hele tatt. Liker hun veldig godt, og hun vet det nok.

 

Problemet er at hun har en kjæreste, og at hun prater såpass åpent med meg. Vet det er ganske dårlig gjort mot kjæresten hennes, men har ikke lyst til å avslutte vennskapet vårt kan du si.

What to do? Anonym poster: 35c7e1d6e0ca715d2083ffe48ff59035

Lenke til kommentar

Oppretthold kontakten, det er nok et godt forslag.

 

Vel, i min bok kreves det 2 for å gjøre det, altså begge parter har like mye ansvar. Men ok, trenger ikke lang diskusjon om det her.

Et forhold er en avtale mellom to personer. Ingen utenomstående har noe som helst med den avtalen å gjøre. Om en av personene i avtalen velger å bryte reglene man har satt, er det den ene personens feil. Ingen andres. Men ja, ingen lang diskusjon. dette har blitt tatt opp før tror jeg.

Lenke til kommentar

Øyenbrynene mine synes knapt, og tennene mine ser ut som et uvær. Det er godt å ha lagt en plan for å gjøre fremtiden bedre. Anonym poster: f18baac0e777456637f138b9426acbc1

Vel, utseende er ikke det som teller mest i et forhold når alt kommer til alt. Men ikke vær slurvete ville nå jeg ha sagt. Du er som du er :) Men om du ikke har selvtillit, så kommer du ikke langt. Vær bare den du er, åpen og ærlig og ting vil gå bra i det lange løp, skal du se.

 

Uansett, jeg har et spørsmål:

Jeg har begynt å henge med ei jente som går i klassen under meg, (1. VGS), og vi er blitt ganske godt kjent med hverandre. Greia er den, det er liksom alltid jeg som tar kontakt med henne. Jeg sender henne meldinger (de gangene vi i det hele tatt chatter eller sender SMS), og jeg har liksom aldri opplevd at hun har tatt kontakt med meg. Det er litt frustrerende egentlig.

 

Jeg kjenner henne som sjenert, og veldig høfflig og grei. Og vi ler og har det gøy når vi er sammen. Jeg er litt mer den sportye typen, som er aktiv i sport og sosialt og slikt, men jeg ser ikke på det at vi er så forskjellige som ei hindring for å få noe ut av vennskapet vårt. Vi har kjent hverandre i snart 1 måned, og hun har enda ikke liksom tatt kontakt. Og jeg er redd for å bli sånn "masete" eller irriterende der jeg alltid tar kontakt, jeg alltid spør om hvordan ting gikk på arrangementer og slikt, uten problemer..

 

Er det noen enkle tips jeg kan få, som kan hjelpe på, eller er det bare at hun kankje liker å ta ting sakte?

Endret av denNorske
Lenke til kommentar

Noen jenter er bare slik, de venter heller på oppmerksomhet/kontakt enn å ta initiativ selv. Skjønt, dere har ikke kjent hverandre så lenge enda, så kan hende hun har vært opptatt bare og som du nevner, kanskje ikke forhaste med ting. Beste og letteste er nok å bare prate med henne om det. En-sidig vennskap funker ikke og det burde du gjøre klart med en gang.

 

Har vært og er i slike vennskap og det er frustrerende til tider ja. Min nåværende har vart i 2 år, og hennes initiativer har vært et finger-antall ganger. I det siste har det blitt verre, så er også på tide å ta tak i ting her borte. At hun er så tiltrekkende gjøre ikke saken bedre heller.

 

Men ja, dere ordner det sikkert. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen jenter er bare slik, de venter heller på oppmerksomhet/kontakt enn å ta initiativ selv. Skjønt, dere har ikke kjent hverandre så lenge enda, så kan hende hun har vært opptatt bare og som du nevner, kanskje ikke forhaste med ting. Beste og letteste er nok å bare prate med henne om det. En-sidig vennskap funker ikke og det burde du gjøre klart med en gang.

 

Har vært og er i slike vennskap og det er frustrerende til tider ja. Min nåværende har vart i 2 år, og hennes initiativer har vært et finger-antall ganger. I det siste har det blitt verre, så er også på tide å ta tak i ting her borte. At hun er så tiltrekkende gjøre ikke saken bedre heller.

 

Men ja, dere ordner det sikkert. :)

Joda, skal nok få det til :) Det er jo sant egentlig, vi er jo i eksamens-tida vi begge snart, så... Men takk for tipsa, skal nok huske ;)

 

Men hvordan kan man egentlig lettest finne ut om interessen går begge veier? Jeg kan jo godt ha misforstått henne ved å være pågående, etc. Det er jo litt kjipt visst vi plutselig sitter å holder hender, også er hun egentlig bare ute etter et vennskap? haha, du skjønner ;)

Lenke til kommentar

No problem. :) Jo, akkurat der så er det DU som må vise hva du selv er ute etter. Ønsker du mer, ikke hold tilbake og vis dine intensjoner. Kroppsspråket taler mye for seg. Hvis det skjer noe fysisk, skjønner du lett hvordan hun reagerer. Hvis hun ikke stopper deg eller sier fra, da er lyset grønt, kamerat. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...