Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Traff en bra fyr på fest for en tid tilbake. Har virkelig virkelig lyst til å se han igjen. Vi fikk en god tone den kvelden. Snakket masse sammen og koste og flørtet. Ingen sex.

 

Vi bor ikke i nærheten av hverandre og har ingen felles venner.

 

Sendte han en venneforespørsel på facebook, men det står fortsatt

"Venneforespørsel sendt". Ser ikke ut som han er verdens mest aktive på facebook.(Dog litt usikker på hva han velger å dele offentlig på profilen sin og ikke). Men han burde jo ha sett den når det har gått såpass med tid da.

 

Men dumme godtroende meg liker jo å tenke at han kanskje bare har sett på den i forbifarten og tenkte å svare senere. Og så har han glemt det. Vet jo at det sikkert ikke er tilfelle, men er lov å håpe.

 

Jeg har mest lyst til å trekke forespørselen tilbake, slik at jeg kan sende han en ny, slik at han får et varsel.

Men jeg skjønner jo at jeg sikkert virker påtrengende og innpåsliten da. At jeg burde tatt et hint. Har jo ikke hatt noe med han å gjøre siden den kvelden, som begynner å bli en god stund siden.

Men facebook er det eneste stedet jeg har mulighet til å ta kontakt med han.

 

Har virkelig virkelig lyst til å se han igjen! Og vi fikk jo kjempegod kontakt. Han sa til og med han var lei seg for at han ikke fikk se meg igjen.

What to do? Er det dumt av meg å prøve en gang til?

 

Ikke sitér :)Anonym poster: 3cd59e36bb661e7d9ca6768e007a20db

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har blitt godt kjent med ei fantastisk jente som jeg har vært veldig forelsket i litt over 2 måneder. Vi studerer sammen og er på samme studiegruppe, og har vært det siden forrige semester (høst). I dette semesteret har studiegruppa tatt mye mer initiativ og blitt bedre kjent med hverandre, og jeg har spesielt blitt kjent med hun ene jeg er blitt forelsket i.

 

Vi har vel sett hverandre nesten hver dag i nesten to måneder nå, både i forelesninger og øvinger, samt på fritiden, men da i hovedsak også med bekjente av henne (jeg ble invitert).

 

Jeg er forelsket i henne, men jeg har ingen anelse om hva hun tenker med tanke på meg. Vi har hatt kroppskontakt, av typen litt knuffing, klapp på skulderen, ryggen eller låret og lignende. Noen ganger når vi sier hadet til hverandre, gir vi hverandre også en klem. Jeg vet ikke hvordan man skal tolke disse signalene, er de relevante? For alt jeg vet kan det være noe hun gjør med andre venner, men det har ikke jeg oppfattet, med unntak av at hun bruker å klemme gode venner og folk hun har kjent i lengre tid.

 

Stemningen er veldig god og latteren sitter ofte løst sammen med gruppa og andre, men jeg har merket dersom jeg er alene med henne stemningen ofte bli mer seriøs, ved at vi snakker om andre ting og slikt, og latteren sitter kanskje ikke like løst (selv om også dette varierer). Jeg har også oppfattet det som om hun kanskje er noe usikker og mindre frempå når det bare er vi to, framfor at vi er sammen med flere, men dette kan for alt jeg vet være tilfeldigheter.

 

Er det flere tegn jeg burde være på utkikk etter? Hva burde jeg gjøre?

Jeg er redd for om det ødelegger vennskapet dersom jeg spør henne rett ut, foreløpig vil jeg prøve å være mer på utkikk etter signaler og slikt, og prøve meg på å gi noen subtile signaler selv. Prioritet nummer én vil være å unngå å havne i "vennesonen", evt. hoppe ut av den dersom jeg faktisk allerede er i den. Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0 Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0

Lenke til kommentar

Jobben i forsvaret blir bare en hindring dersom du lar det bli det. Det er ikke nødvendigvis noe lettere å dra seg ut av en leilighet utenfor leiren etter å ha vært i en sivil jobb hele dagen for å møte damer.

 

Det kan være lett å se for seg at det å bytte jobb skal være den store løsningen, men jeg har mer trua på det å dra seg selv ut i flere sosiale situasjoner. Du jo ikke bli innafor gjerdet hele tiden. ;)

Lenke til kommentar

Long story short:

Blitt kjent med ei jente jeg er blitt veldig forelsket i. Vi studerer sammen og er på samme faste studiegruppe. Vi deler mange interesser og meninger. Vi har også vært en del sammen på fritiden i forbindelse med invitasjon hjem til henne på middag og film med familien. Hun er litt fysisk med meg, f.eks. klemmer; klapp på låret, skuldrene, ryggen og lignende. Vi har hatt det en del morsomt sammen, men også diskutert mer seriøse temaer.

 

Problem: Er jeg havnet i vennesonen? Hun er også fysisk med andre (f.eks. klemmer) og hun har selv sagt at hun er ganske fysisk med folk når det gjelder slikt. Det største problemet er hvordan jeg skal få til å komme meg ut av vennesonen, dersom jeg har havnet i den, uten at det fører til andre komplikasjoner. Vi er på samme studiegruppe og slikt, så om jeg spør direkte vil det kanskje ødelegge vennskapet. Kan jeg få fram budskapet litt mer subtilt? Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0 Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0

Lenke til kommentar

Er i London i påsken. Tenkte å kjøpe med en suvenir til en spesiell venninne jeg er veldig forelsket i. Noen tips til relativt billige suvenirer jeg kan kjøpe som gir et subtilt hint om at jeg liker henne? Vi er begge kristne, og i og med at det er påske kan jeg kanskje kjøpe noe som har med dette å gjøre? Jeg har virkelig ingen anelse om hva jeg skal skaffe, trenger tips! :p

Lenke til kommentar

Tenkte å skrive en liten tilleggskommentar til innlegget mitt litt ovenfor, fra 24. mars. Har vært hjemme til den nevnte jenta og blant annet sett på TV med henne. Ingen av oss brydde oss egentlig om hva som gikk, så vi pratet litt. Også her ble det noe mild, subtil kroppskontakt, ved at vi satt ganske tett inntil hverandre. Hun har aldri flyttet seg om jeg har vært tett inntil henne, men som sagt ovenfor er hun litt fysisk av seg. Trenger råd! :)

 

Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0

Lenke til kommentar

Stirr henne inn i øynene, om hun ikke begynner å fnise eller spør hva det er etter et sekund, go for it! Trenger ikke å være negativt om hun gjør det heller. Ta hånden din rundt kinnet og trekk det mot deg, du merker fort om hun trekker seg unna da.

 

Det er ikke så veldig farlig om ting går gale, husk det. De som havner i friendzonen er de som ikke tør. Du må bare ikke vente og vente.

 

Om det skulle være slik at hun overhodet ikke er interessert, og du prøver deg trenger det ikke å bety at vennskapet er over. Hun vil nok ikke miste en god venn bare på grunn av det. Det kan ta litt tid før det slutter å være merkelig, men dere vil alltid være gode venner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleder meg til neste helg, dvs ikke helgen som kommer men den etter det, da skal mannen og jeg til Oslo og bo på hotell. En liten "kjæresteweekend" hvor vi skal slappe av, spise god mat og ikke gjøre så mye (foruten at jeg skal på jobbintervju ;)). Det har ikke blitt mye tid sammen nå som jeg holder på med innspurten av masteroppgaven, dette blir bra. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er i London i påsken. Tenkte å kjøpe med en suvenir til en spesiell venninne jeg er veldig forelsket i. Noen tips til relativt billige suvenirer jeg kan kjøpe som gir et subtilt hint om at jeg liker henne? Vi er begge kristne, og i og med at det er påske kan jeg kanskje kjøpe noe som har med dette å gjøre? Jeg har virkelig ingen anelse om hva jeg skal skaffe, trenger tips! :p

 

En eller annen avbildning av en helgen hun liker? Kanskje Sankt Valentin? :p Jeg er dårlige på gaver til kristne jenter da de jeg har møtt er for "gladkristne" for meg.

 

Dersom du kjøper noe som kan ha en betydning for henne som ikke er fullstendig juggel vil det kanskje vise henne at du bryr deg. Husk, det er tanken som teller. Anonym poster: 5b5c605f9483b7c628c8b07b4e2f71fb

Lenke til kommentar

Stirr henne inn i øynene, om hun ikke begynner å fnise eller spør hva det er etter et sekund, go for it! Trenger ikke å være negativt om hun gjør det heller. Ta hånden din rundt kinnet og trekk det mot deg, du merker fort om hun trekker seg unna da.

 

Det er ikke så veldig farlig om ting går gale, husk det. De som havner i friendzonen er de som ikke tør. Du må bare ikke vente og vente.

 

Om det skulle være slik at hun overhodet ikke er interessert, og du prøver deg trenger det ikke å bety at vennskapet er over. Hun vil nok ikke miste en god venn bare på grunn av det. Det kan ta litt tid før det slutter å være merkelig, men dere vil alltid være gode venner.

 

Må innrømme at det er dette som antagelig vil gjøre trikset. Tingen er bare at jeg vil prøve å være litt mer subtil i første omgang, se tingene litt an og se etter signaler. Vi har vel egentlig vært gode venner i en periode på bare 2-3 måneder. Er litt redd for å gå for fort fram :p

Er det noen spesielle signaler jeg bør være obs på? Måten hun oppfører seg på, snakker på, skriver meldinger på og lignende? Når vil det eventuelt passe å "go for it" (under hvilke omstendigheter)? :)

Tusen takk for svar!

 

Anonym poster: 8a9082f7c0fd09bd9ed32829a9779fb0

Lenke til kommentar

 

 

En eller annen avbildning av en helgen hun liker? Kanskje Sankt Valentin? :p Jeg er dårlige på gaver til kristne jenter da de jeg har møtt er for "gladkristne" for meg.

 

Dersom du kjøper noe som kan ha en betydning for henne som ikke er fullstendig juggel vil det kanskje vise henne at du bryr deg. Husk, det er tanken som teller. Anonym poster: 5b5c605f9483b7c628c8b07b4e2f71fb

 

Ingen dum idé, men helgener er for katolikker. Jeg kan dog prøve å få til noe annet med et påskebudskap. Om alt slår feil. så er det i hvert fall tanken som teller, som du sier. :)

 

edit: har lett lenge og dessverre ikke funnet det jeg ville ha tak i. Endte opp med å kjøpe en bamse. De jeg var med syntes det var en god idé i det minste. Haha, får se hvordan hun reagerer. :D

Endret av Eplesaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...