Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å svare på det siste spm er helt umulig, da det kommer an på så enormt mange faktorer. Men kan sikkert finne en som gidder å regne på et eller to eksempler.

 

Men, JA. Du vil jo selvsagt få en større strømregning om du har denne på 24 timer i døgnet. Men hvor mye kommer an på temperaturinnstillinger, utetemperatur, isolering, areal, osv osv.

 

Man må jo også vite litt om effektbruken til kjøleren, noe som ikke er lett når du ikke skriver typen....

 

Om den kan stå på hele døgnet? Ikke spesielt snedig, men selvsagt kan den det? Hvor lenge må du evt. lese i manualen hvis det finnes begrensninger på dette.

Lenke til kommentar

Jo den skrur seg av når tempen er nådd. Det er en 2600 Watt, dvs 2,6 Kilowatt time, en typisk pris på kilowatt time er 34,56 øre i Juni måned hos Hafslund, så det er jo et lett regnestykke, om jeg har den på 24 timer i 31 dager så vil det koste

 

(((34,56 * 2,6) * 24) * 31) / 100) = 668,52 kroner vil det koste hvis den står på 24 timer i 31 dager.

Endret av LonelyMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvor høyt flyr vanlig pollen fra planter som sprer det via vind?

Opp til godt over vanlig flyhøyde (10 km). David Attenborough har vært oppe i ballong og tatt prøver av lufta i den høyden. Han fant både pollen, insekter og til og med edderkopper med flygetråd. Det ble brukt til å forklare hvorfor planter og insekter kan spre seg raskt fra kontinent til kontinent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har som privatperson investert i innkjøp av fibertilknytting for et par år siden.

Jeg har nå fått et skriftlig "Tilbud på Oppgradering av internetthastighet" til 60/60mbit. Det snedige her, er at merprisen blir 100 ekstra i måneden, den samme som NTE hele tida har annonsert på nettsidene sine.

 

Så på generelt grunnlag, kan et slik "tilbud" faktisk kalles et tilbud når prisen for varen/tjenesten er den samme, og har vært den samme det siste året?

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...