Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvor kan jeg finne en analyse av alderen på norske boliger?

Hva er for eksempel gjennomsnittsalderen på en norsk enebolig? Blokkleilighet?

Hvor stor andel av boligmassen er over 50 år gammel? (byggeår) Over 100 år? under 10 år?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dato om byggeår for alle bygninger og påbygg ligger i matrikkelen.

Så sjølv om eg ikkje veit om nokon som har laga ein slik rapport så er dette ein forholdsvis enkel spørring som kan kjøyrast frå databasen.

 

Eg veit at politiet gjer noke liknande når dei skal sende ut evakueringsvarsel på SMS til alle folkeregistrerte personer i eit bestemt område.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Aralditt kan holde ca 100 kg/cm^2. Går det an å lime fast en bil til asfalten? Hva skjer eventuelt da?

 

Prøv! Hadde vært tidenes prank :p

Lenke til kommentar

Har fulgt Tour de France de siste årene, og spekulert i hvor lite som skal til for å sabotere for konkurrerende ryttere til den man selv holder med. Hva slags straff kan man forvente å få for å "stikke kjepper i hjulene" på ryttere man ikke vil skal gjøre det bra? (Uten å sette rytterens helse i fare)

Lenke til kommentar

Har fulgt Tour de France de siste årene, og spekulert i hvor lite som skal til for å sabotere for konkurrerende ryttere til den man selv holder med. Hva slags straff kan man forvente å få for å "stikke kjepper i hjulene" på ryttere man ikke vil skal gjøre det bra? (Uten å sette rytterens helse i fare)

Hvis man selv er populær kan man gå til fysisk angrep på andre ryttere uten andre konsekvenser enn at barn spytter på deg.

Lenke til kommentar

Har fulgt Tour de France de siste årene, og spekulert i hvor lite som skal til for å sabotere for konkurrerende ryttere til den man selv holder med. Hva slags straff kan man forvente å få for å "stikke kjepper i hjulene" på ryttere man ikke vil skal gjøre det bra? (Uten å sette rytterens helse i fare)

 

Sabotasje skjer veldig ofte (desverre) i TdF. Flere ryttere prøver å sabotere for konkurrenter enten det er i en spurt ved mållinjen eller ved de innlagte spurtene og klatringene hvor det utdeles poeng. Det vanligste er å presse motstanderen ut mot siden. Dog blir alle sprinter filmet og det holdet jurymøte etter hver etappe om nødvendig, så slik oppførsel blir ofte straffet. Både ved å trekke poeng fra juksemakeren og ilegge en bot på x sveitiske franc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

I en bil. Er det over hodet mulig å tappe strøm fra batteriet mens bilen er igang? La oss si at jeg trekker store mengder strøm gjennom sigarettenneren (drit i sikringen) vil dynamoen her ha enerett eller vil det komme til et punkt der batteriet også leverer strøm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...