Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvorfor oppgir ofte ikke butikker/levrandører som først og fremst henvender seg til det profesjonelle markedet/industrien priser på produktene på nettsidene sine, men du må spørre de om et tilbud for hver minste lille ting?

Jeg er klar over at forskjellige kunder har forskjellige rabatter (og alle kunder har "rabatt"), men de kunne vel ihvertfall oppgitt en listepris uten rabatt?

Man tar kontakt og ber om prisliste. Dette gjør selgende bedrifter for å komme i kontakt med de profesjonelle kundene. Ganske enkelt, og ganske effektivt. Det hadde vært vanskeligere å komme i kontakt om listepris lå offentlig. Da hadde man risikert at enkelte kunder hadde henvendt seg til den med lavest listepris uten engang å få vite hva hans pris var med rabatter og dermed risikere å tape penger.

 

Min erfaring er i alle fall at listepris har svært lite å si når man hos enkelte leverandører får bedre priser pga. rabatter enn man ville hos en annen med lavere listepris. Dessuten kan det være ødeleggende for (den profesjonelle)kunden at alle kan finne listeprisen på produktene så enkelt hos leverandøren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg har lagt merke til på TV:

 

Når reklamepausen slutter, og programmet returnerer, så er det en undertekst som vises i et tidels sekund, før noen har sagt noe.

 

Ofte dukker den samme underteksten opp senere i løpet av programmet, der den hører hjemme.

 

 

Jeg tror dette gjelder mange kanaler, men jeg har ikke sjekket så nøye. Jeg ser stort sett bare på Discovery og Nat.Geo. Ser for øyeblikket på Through the wormhole med Morgan Freeman på Discovery Science. Og jeg la merke til underteksten fordi jeg bevisst ventet på den.

 

Hva driver undertekstemaskinen med?

 

Jeg har Altibox hvis det har noe å si.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Da hadde man risikert at enkelte kunder hadde henvendt seg til den med lavest listepris uten engang å få vite hva hans pris var med rabatter og dermed risikere å tape penger.

Den leverandøren som ikke engang tør å legge ut en veiledende (populært kalt "villedende") pris på varene de leverer, som et utgangspunkt for videre forhandlinger, den henvender ikke jeg meg til uansett, så lenge det finnes konkurrenter som leverer tilsvarende vare til en akseptabel (og lett tilgjengelig) pris.

Så er det jo opp til den som selger om han vil gamble på at ingen av konkurrentene oppgir priser, eller at produktet er så mye bedre enn konkurrentenes at jeg "må" ha akkurat deres produkt...

 

(Eikmaskin, et eksempel til etterfølgelse, selv på varer til en listepris på nærmere to millioner...)

 

Så lenge vi snakker om noenlunde "billige" varer (under noen tusenlapper/stk, og hvor man ikke skal ha en stor mengde av varen), så stiller også den leverandøren som tilbyr en fungerende netthandelløsning (med oppgitte priser, også for ikke-kunder/nye kunder) milevis lenger opp på min prioriteringsliste enn "ring oss, pris på forespørsel, bestill på telefon"-leverandøren.

Lenke til kommentar

Det er litt forskjellig men generelt har jeg inntrykk av at veldig mange som henvender seg til det profesjonelle markedet bare oppgir pris på forespørsel, mens noen har nettbutikk med priser, men viser kun disse prisene til innloggede kunder, og noen ytterst få oppgir pris på sin nettbutikk/nettside helt åpent uten noe innlogging/registrerings krav.

Lenke til kommentar

En ting jeg har lagt merke til på TV:

 

Når reklamepausen slutter, og programmet returnerer, så er det en undertekst som vises i et tidels sekund, før noen har sagt noe.

 

Ofte dukker den samme underteksten opp senere i løpet av programmet, der den hører hjemme.

 

 

Jeg tror dette gjelder mange kanaler, men jeg har ikke sjekket så nøye. Jeg ser stort sett bare på Discovery og Nat.Geo. Ser for øyeblikket på Through the wormhole med Morgan Freeman på Discovery Science. Og jeg la merke til underteksten fordi jeg bevisst ventet på den.

 

Hva driver undertekstemaskinen med?

 

Jeg har Altibox hvis det har noe å si.

 

Det har jeg også lagt merke til

 

Du er ikke plaget av at tekstingen lever sitt eget liv og forsvinner en stund før den duker opp igjen , slik at man går glipp av de som står der ?

 

jeg har kranlegt med min leverandør om dette men de hevder at dekoderen min er for gammel

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo : hvorfor oppgi en pris i når man likevel ender med en helt annen ?

Fordi man som førstegangs kunde når man ikke skal kjøpe store mengder uansett vil ende opp ganske nærme listeprisen, og hvis man har vert en fast kunde i lang tid så vet man jo hvilke rabatter man har og kan dermed lett regne ut hva prisen blir.

 

Og mengde rabatt for førstegangs/skjeldne kunder er jo også lett å legge inn på listeprisene se f.eks på elfa elektronikk og du vil se at de oppgir forskjellige priser ettersom hvor mange av et produkt du vil kjøpe.

Lenke til kommentar

Når et tivoli eller sirkus dukker opp et sted så okkupere de vanligvis en god del parkeringsplasser i området

Det er gjerne et område som har lite parkeringsmuligheter fra før.

Nå vet man jo også disse er avhengig av at kundene kommer til

Så hvorfor gjør man det da vanskelig for kundene sine ?

Man har jo også den samme tendensen når det gjelder ARN

Lenke til kommentar
Når et tivoli eller sirkus dukker opp et sted så okkupere de vanligvis en god del parkeringsplasser i området

Det er gjerne et område som har lite parkeringsmuligheter fra før.

Nå vet man jo også disse er avhengig av at kundene kommer til

Så hvorfor gjør man det da vanskelig for kundene sine ?

 

Det hadde nok vært bedre med masse bilist-kunder og ikke noen steder å vise fram forestillingen? Jeg tviler på at sirkuselefanter er spesielt begeistret for å opptre i sirkustelt som svever ti meter over bakken ...

Lenke til kommentar

Når et tivoli eller sirkus dukker opp et sted så okkupere de vanligvis en god del parkeringsplasser i området

Det er gjerne et område som har lite parkeringsmuligheter fra før.

Nå vet man jo også disse er avhengig av at kundene kommer til

Så hvorfor gjør man det da vanskelig for kundene sine ?

Man har jo også den samme tendensen når det gjelder ARN

Slite med å forstå spørsmålet, samt snedigheten?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått, så er det kommunen selv som leier ut "parkeringsplasser" og lignende til sirkuset. Dette er oftest med på å skape en større mengde besøkende, både til butikker rundt sirkuset, men også sirkuset selv. Mulig også kommunen får litt fortjeneste av sirkuset, men det har jeg ikke den minste anelse om.

Lenke til kommentar

Det er ikke så mange andre plasser enn parkeringsplasser hvor det er plass til et sirkus eller tivoli. Man kunne brukt parker, men det ville ødelagt plenen. Det er også heller tvilsomt å sette opp karuseller på jordunderlag, det skal være plant og stabilt.

 

Noen ganger bli jo disse teltene plassert på midt ute på jorden

jeg synes ihvertfall det er merkelig at samtidig som de ønsker kunder så gjør de det vanskelige for kunden som kjører selv å få parkert bilen.

Da er det plutselig bare muligheter for de som bor i nærheten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...