Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva betyr disse tegningene / symbolene?

 

På bilde 2 står det et 6 tall ved en sirkel med kryss i (ser ut som symbolet for signallampe), hva betyr det?

 

Hva med de strekene? Er det en tegning som skal forklare hvordan bryteren skal kobles?

 

Hva med symbolene / strekene på bilde 1?

post-266060-0-86049900-1339864312.jpg

post-266060-0-14160800-1339864345_thumb.jpg

Endret av Metasenter
Lenke til kommentar

Hehe, sant. Iblant kunne denne tråden hett «Relativitetsteorien og andre sndige ting du lurer på». :p

 

Hva farger Dots-kjeks (Sætres Oreo-etterlikning) kullsvarte? De er jo mye mørkere enn ren kakao.

 

Ingredienser: Hvetemel, krem (...), sukker, vegetabilsk olje, fettredusert kakaopulver, salt, natron, soyalecitin, aroma.

Lenke til kommentar

Med tanke på tråden om vannforgiftning burde jeg nok svart nei, men dumsnill som jeg er kan jeg slenge fram en mulig forklaring: sinkforgiftning. Sinkforgiftning gir rød/magenta fargestikk på urin hos mennesker. Siden bæsjen er såpass mørk som den er vil jeg tippe at sinkfargen blir maskeres av bæsjens normale farge. Hos høner kan muligens fargen bli synlig via eggeskallet også. Jeg vet ikke. Dette er bare en mulig forklaring. Kanskje den er forgiftet med andre stoffer? Vanlig hønsenetting har et lag med sink ytterst.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på tråden om vannforgiftning burde jeg nok svart nei, men dumsnill som jeg er kan jeg slenge fram en mulig forklaring: sinkforgiftning. Sinkforgiftning gir rød/magenta fargestikk på urin hos mennesker. Siden bæsjen er såpass mørk som den er vil jeg tippe at sinkfargen blir maskeres av bæsjens normale farge. Hos høner kan muligens fargen bli synlig via eggeskallet også. Jeg vet ikke. Dette er bare en mulig forklaring. Kanskje den er forgiftet med andre stoffer? Vanlig hønsenetting har et lag med sink ytterst.

 

Nå får du meg til å vurdere en egen post der vi kan drive mobbing av hverandre.

 

Nå er det da en grunn til at jeg spurte.

og det er ikke at jeg har en egen forklaring.

hva er da poenget med å spørre ?

 

men jeg kan komme med et annet spørsmål.

 

hva er grunne til at jeg ( regner med at det er flere også) stadig bommer på tastene eller staver ord så feil at ordlisten også tar feil ?

her sitter jeg igjen med den følelsen at enkelte taster reagerer tidvis tregere en andre

(hadde jeg vist det så ville jeg ha forsøkt å gjøre noe med det )

Lenke til kommentar

Grunnen til at du stadig bommer på tastene, er fordi du er dårlig til å skrive på tastaturet. Evt. så har du ikke øvd nok på rettskriving på tastatur.

 

Jeg skriver rimelig kjapt på tastaturene jeg bruker, og har særdeles få feil. Ikke bruker jeg ordliste heller, for jeg syns det bare er i veien.

Lenke til kommentar

Koffein er noe man opparbeider toleranse for. Etter en uke med aktiv kaffedrikking vil man neppe merke noe på søvnmønstret om man fortsetter med det uka etter. Men øker man kaffeinntaket så vil man få mer problemer med søvnen de første dagene man har forhøyet kaffeinntak.

 

Personlig føler jeg meg litt mer våken hvis jeg får kaffe om morgenen og er passe uthvilt.

Men hvis jeg er skikkelig trøtt så fremkaller kaffen bare hodepine, uten å hjelpe noe på trøttheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig merker jeg ingenting av koffein, selv ved relativt høye doser. Har prøvd 500mg, noe som tilsvarer rundt ti kopper kaffe?

 

Jeg er i 20-årene og har drukket kanskje en halv liter kaffe tilsammen i livet mitt, så det er ikke snakk om opparbeidet toleranse.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om astronautene på månen "fant på noe tull".

 

Som å tagge obskøne tegninger i sanden (slike tegninger du ser på veggen i offentlige toaletter), legge igjen personlige effekter som de hadde smuglet ombord, eller bygge sandlott?

 

Hvis sanden på månen er for tørr til å kunne formes til sandslott, fantes det noe de kunne blandet inn? Vann ville vel bare fordampet i vakuum.

 

Fotavtrykkene skal jo vare evig. Men hvor stort ville et sandslott kunne bli, uten å falle sammen?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at det har vært spilt golf på månen.

 

Det hadde kostet alt for mye å frakte et eller annet bindemiddel til månen i store nok mengder til å "mure" et sandslott, men de kunne sikkert laget en liten pyramide med noen spadetak. Uansett, de har neppe brukt så veldig mye oksygen og på en sånn oppgave. For ikke å snakke om strålingsdosen og tidsbruken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...