Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Tatt fra hukommelsen: Jeg husker ikke helt navnet, men A i APK er et navn, antagelig på den som lagde den første typen slike Patent-Klammer. Så det står for noe sånt som Andvigs Patent-Klammer.

 

En morsom liten edit:

pOmKI.jpg

 

P-en i PR og PN står nokså sikkert for PVC. På firebokstavers kabler er det et klart definert system, som f.eks PFSP og PFXP. P-ene i begge kabelnavnene står for PVC, henholdsvis i ytterkappen og lederisolasjonen, mens F-en står for fyllet som ligger utenpå lederne. PFSP har skjerm, det har ikke PFXP, derav hhv S og X. Jeg prøvde å finne tabellen som forklarer dette, men lyktes ikke i farta.

Høres riktig ut dette! :green:

 

APK = Andvigs patent klammer

APV = Andvigs patent verktøy?

 

PN = PVC ..noe

PR = PVC .. noe

 

Kanskje dette høres helt dumt ut altså, men hva står egentlig PVC for da? :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig føler jeg meg litt mer våken hvis jeg får kaffe om morgenen og er passe uthvilt.

Men hvis jeg er skikkelig trøtt så fremkaller kaffen bare hodepine, uten å hjelpe noe på trøttheten.

Det samme opplever jeg. Jeg foretrekker te da tein (teen sin "koffein") er mildere og har en mer langvarig effekt enn koffein.

Lenke til kommentar

APK = Andvigs patent klammer

APV = Andvigs patent verktøy?

Det kan det ikke bety, da patentklammer og pateneverktøy skrives i ett ord og da skal man vel ikke ha tre bokstaver i forkortelsen :p

Det må jo være det!! :green:

 

"Orjanr" har i alle fall overbevist meg om at APK står for Andvigs patentklammer! :tease:

Lenke til kommentar

så lukten forsvinner i lungene påstår du?

 

Testa dette idag når jeg sykla forbi en tranfabrikk idag (lukter sterkt og jævlig...)

 

"Luktkonsentrasjonen" er jo like hele tiden, ettersom den eneste lufta som er der har den lukta. Man lukter sterk lukt på vei inn, og ingen på vei ut. Får en jo til å tro at luktmolekylene har blitt absorbert og forsvunnet i inntaksprosessen.

 

Samme luft med samme lukt må jo ut igjennom nesa igjen.

Endret av T.O.E
Lenke til kommentar

Er det mulig å genetisk utrydde skallethet gjennom unaturlig seleksjon? Altså, dersom alle skallede menn slutter å ha barn vil etterhvert hårtap-genet forsvinne eller reduseres betraktlig? Jeg vet kvinner også bærer dette genet men det vil vel bli færre av disse også etterhvert?

Lenke til kommentar

Det er teknisk mulig med sånn avl ja, men erfaringer fra avl med andre dyr er at avl på bestemte egenskaper kan føre til at andre egenskaper også framheves/undertrykkes. F.eks viste det seg at rev avlet kun etter lynne fikk helt andre pelsfarger samtidig. Spennende tankeprosjekt, men det bryter nok ganske grovt med menneskerettighetene så det er neppe særlig realistisk i praksis.

Lenke til kommentar

408x550.jpg

 

Hvorfor skriver butikkene ASS. på så mange varer?

Jeg tror det betyr assortert, altså at det finnes flere forskjellige typer i samme kategori, og til samme pris. Men er det noen som vet mer om hvorfor de alltid presiserer dette?

hemmelig kode på at produktene er helt ræva

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Walter White. Ctrl + F for å søke på ordet "salt", slik at du slipper å lese igjennom hele siden.

 

Jeg har også lest det mange andre steder på nettet.

physics - illinois

the ions bind nicely with the water molecules, so that the volume of the saltwater isn't as big as the water volume plus the salt volume.

Vannet forsvinner ikke, og det gjør heller ikke saltet. Det binder seg sammen.

Har ikke funnet noe som tilsier at det krymper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...