Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med Lost va jo at skribentene ble Lost. De hadde aldri gjort seg noen spesielle tanker utover første eller kanskje andre sesong.

 

Jeg har sett ekstrmaterialet til Lost, og der bekrefter de langt på vei din påstand. Serien ble planlagt på en sesong til sesong basis. Slik det var å forstå var planen for sesong 1 noe slik som; flystyrt på en øde øy, kast inn mystikk og la dramaet slå seg løs.

 

Fungerte tidvis ganske bra, jeg likte både sesong 1 og sesong 5 godt , men som Lord Britishface så rett sier, så henger det ikke sammen. Med mindre du er syv ganger så fanboy av Lost som jeg er av Firefly, da henger "alt" sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med Lost va jo at skribentene ble Lost. De hadde aldri gjort seg noen spesielle tanker utover første eller kanskje andre sesong. Men så ble serien kjempesuksess. Og så har man etterhvert rotet seg så langt inn i en grums av story-elementer som ingen kan gjøre rede for at man velger en profundus pseudointellektuell plott tvist på slutten som folk spekulerte i om kunne være sant allerede etter noen få episoder, men som alle hardnakket avkreftet.

Rotet seg bort? Alt var planlagt fra første sesong :)

 

Lenke til kommentar

Over til HBO igjen.. Fkk mail for ikkenså lenge siden med kode.. Må laste ned noen greier står det, men det er i Windows, antar jeg.. Det står også at man kan se HBO hvor som helst, også nettbrett (står i mailen), men jeg finner ingen app på AppStore i hvert fall.. Er mobil akkurat nå, så får ikke testet Windows.. Noen som har fått mail og fått til å se på nettbrett? :)

Lenke til kommentar

Da er det nok deg og din forståelse det er noe galt med.

 

"The biggest issue with a desert island show was the audience is going to get very frustrated that the characters were not getting off the island," he said. "My solution was, hey, let's get off the island every week. And the way we're going to do that is we're going to do these flashbacks. We'll do one character at a time and there's gonna be like 70 characters on the show, so we'll go really, really slow, and each one will basically say, here's who they were before the crash and it'll dramatize something that's happening on the island and it will also make the show very character-centric."

 

Abrams liked the idea, and also had another: "'There should be a hatch on this island! They spend the entire season trying to get it open. And there should be these other people on the island,'" Lindelof recalled Abrams saying. "And I'm like, ''We can call them The Others.' And he's like, 'They should hear this noise out there in the jungle.' And I'm like, 'What's the noise?' And he's like, 'I don't fucking know. They're never gonna pick this thing up anyway.'"

 

- Damon Lindelof

 

http://www.reuters.com/article/2011/09/25/idUS2281868120110925

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...