Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lost var veldig bra de 2 første sesongene, bra den 3dje og elendig resten. En perfekt serie som forklarer at for mye av det gode er dårlig.

 

Noe jeg kan linke til Last Resort. Kjedelig at det ikke blir flere sesonger, men det er mer positivt enn negativt. Det er et plot som ikke passer seg å dra ut for mye. Noe som dette blir veldig fort slurvete og revet i kantene. Heller en sesong med jævlig mye bra enn 3 sesonger der historien blir dratt og slitt i. Noe som mildt sagt skjedde med Lost.

Lenke til kommentar

Lost var veldig bra de 2 første sesongene, bra den 3dje og elendig resten. En perfekt serie som forklarer at for mye av det gode er dårlig.

Jeg er delvis enig med deg, selv om jeg ikke synes det ble elending. Selv på slutten når det hadde falt mye, slo det mye annet på tv. Men jeg er enig i at det kun var de to første sesongene som var magisk. Sesong 3 og 4 for min del var nokså gode. Jeg likte Desmond, og det reddet sesong 4 for min del.

Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig med deg, selv om jeg ikke synes det ble elending. Selv på slutten når det hadde falt mye, slo det mye annet på tv. Men jeg er enig i at det kun var de to første sesongene som var magisk. Sesong 3 og 4 for min del var nokså gode. Jeg likte Desmond, og det reddet sesong 4 for min del.

Problemet for mange var at det var en sesong i året, og at man derfor falt av etter hvert og ting ble glemt og ingen ting hang sammen lengre. Jeg har sett alle sesongene av Lost flere ganger, og jeg vil anbefale alle som falt av etter hvert å ta oppigjen serien og se alle sesongene etter hverandre. :D

Lenke til kommentar

Problemet med Lost va jo at skribentene ble Lost. De hadde aldri gjort seg noen spesielle tanker utover første eller kanskje andre sesong. Men så ble serien kjempesuksess. Og så har man etterhvert rotet seg så langt inn i en grums av story-elementer som ingen kan gjøre rede for at man velger en profundus pseudointellektuell plott tvist på slutten som folk spekulerte i om kunne være sant allerede etter noen få episoder, men som alle hardnakket avkreftet.

 

Mye det samme skjedde med Battlestar Galactica. Til slutt ble Deus Ex Machina brukt for å nøste opp i nesten alle trådene som hadde humpet og gått i fire år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og så har man etterhvert rotet seg så langt inn i en grums av story-elementer som ingen kan gjøre rede for at man velger en profundus pseudointellektuell plott tvist på slutten som folk spekulerte i om kunne være sant allerede etter noen få episoder, men som alle hardnakket avkreftet.

 

Du mener at

de døde da flyet styrtet?

 

 

I så fall tar du fullestendig feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...