Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg likte veldig godt BSG-filmen Blood and Chrome. 

Har ikke sett den, men den var vel regissert av Olmos til og med?

 

Ellers må jeg si Caprica også var en stor skuffelse. Så da spørs det om det blir noe mer ifra det universet med det første. Blir vel heller en reboot om noen år...

 

 

Den er en forhistorie til BSG hvor en følger en ung Adama (Olmos) under den første Cylon-krigen.

Lenke til kommentar

Men Jonathan Strange & Mr Norrell ser veldig bra ut. Må ta fatt på den serien en eller annen gang.

 

Den serien anbefales! Likte den veldig godt, selv. 

 

Ellers enig i de mange kommentarene om at det er for få virkelig gode fantasyserier, men det er kanskje fordi mange fantasy bokserier er såpass omfattende at det uansett er vanskelig å gå det til i en tv-serie og at det trengs et alt for stort budsjett for å få det til skikkelig. Kan jo forklare hvorfor GoT er den eneste fantasyserien som har fått det skikkelig til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til fantasydebatten, gledelig å se slike debatter i tråden. :-)

 

Og i den sammenheng et spørsmål til Maury, eller andre som måtte vite; er det noe nytt (etter infoen i linken) om Sony's Wheel of Time serie?

 

Jeg hørte bøkene som lydbøker og falt av i bok 5. Ikke akkurat så mye skjer og Robert Jordan skriver jente/kvinnekarakterene veldig like, men kanskje ved å snevre inn antall karakterer og komprimere hendelsesforløp sterkt kan dette bli noe?

 

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det er mye dårlig fantasy-litteratur der ute, og det er naturligvis uheldig at gode bøker og serier ikke blir satset på, mens The Shannara Chronicles, The Wheel of Time og The Sword of Truth blir laget. I likhet med maanemannen datt jeg av etter bok 5 av WoT, men serien var aldri "god" før dette og noen av bøkene jeg ikke leste er vel smått legendariske for å være uhorvelig dårlige. Jaja, finnes i det minste endel gode fantasiserier satt til moderne tid ala Kings, Pushing Daisies, Wonderfalls osv. Kan ikke få alt!

Lenke til kommentar

The Shannara Chronicles får mye skryt på jobben til kona...

 

HBO serie... Vet lite om den..

 

Jobber kona med tenåringer?

Serien er laget av MTV, altså de som sender musikk hele dagen, for et ungt publikum.

 

Jeg synes forøvrig det er en helt grei serie, langt i fra bra, men ikke så dårlig som mye annet, som for eksempel Legion.

Jeg har klart å komme gjennom den første sesongen, men har ikke sett noe av andre sesongen enda.

 

Riverdale er dog ikke noe for meg, selv om jeg til dels liker tegneserien så blir TV-serien litt Dawson Creek, bare enda dårligere, om mulig.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

 

The Shannara Chronicles får mye skryt på jobben til kona...

 

HBO serie... Vet lite om den..

 

Jobber kona med tenåringer?

Serien er laget av MTV, altså de som sender musikk hele dagen, for et ungt publikum.

 

Jeg synes forøvrig det er en helt grei serie, langt i fra bra, men ikke så dårlig som mye annet, som for eksempel Legion.

Jeg har klart å komme gjennom den første sesongen, men har ikke sett noe av andre sesongen enda.

 

Riverdale er dog ikke noe for meg, selv om jeg til dels liker tegneserien så blir TV-serien litt Dawson Creek, bare enda dårligere, om mulig.

 

 

 

Takk, da vet jeg det.. Etter hypen så hørtes det nesten ut som GOT...

 

Glad jeg slepper bryet...

Lenke til kommentar

Takk, da vet jeg det.. Etter hypen så hørtes det nesten ut som GOT...

 

Det skal sies at bøkene er omtrent som GoT, og er svært bra.

 

Når MTV bestemte seg for å lage TV-serie av bøkene, så gjorde de selvfølgelig det for å treffe sitt eget publikum, som i stor grad er tenåringer og svært unge mennesker.

 

Den fantastiske bokserien The Elfstones of Shannara ble til en TV-serie som er litt krysning av Twilight, Xena og Dallas, men det funker for MTV, serien er populær blant tenåringer, å treffer den sjangeren godt.

Lenke til kommentar

 

The Shannara Chronicles får mye skryt på jobben til kona...

 

HBO serie... Vet lite om den..

Jobber kona med tenåringer?

Serien er laget av MTV, altså de som sender musikk hele dagen, for et ungt publikum.

 

Jeg synes forøvrig det er en helt grei serie, langt i fra bra, men ikke så dårlig som mye annet, som for eksempel Legion.

Jeg har klart å komme gjennom den første sesongen, men har ikke sett noe av andre sesongen enda.

 

Riverdale er dog ikke noe for meg, selv om jeg til dels liker tegneserien så blir TV-serien litt Dawson Creek, bare enda dårligere, om mulig.

Sender MTV musikk lengre da? Trodde den tiden var over for 15 år +++ siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Okey, ja. Det er jo koselig å se serie sammen så får bare fortsette og ikke se etter noen mening med det, men bare som underholdning :) 

 

 

Er det ellers noen serier dere kan anbefale?  (Jeg er mere realist typen så mye som inneholder fantasy osv faller da bort)  + Har aldri sett serie før, men hørt om noen.  Jeg har vurdert Sons of anarchy eller Narcos. 

 

Ozark og Mr. Mercedes  :)  Den sistnevnte fenget meg. Er ett par scener der hvor en får hakaslepp og lurer på om det er mulig? Ellers har du jo Fargo. Her er det avsluttende for hver sesong  (likte ikke sesong 3 da den ble for idiotisk). Justified, Power, Bosch, Chicago p.d og kanskje person of interest? (tåler du Lost tåler du også POI)

 

Serier som tapte seg på slutten faller både SOA og Banshee under. Veldig synd da dette var knallgode serier. Typisk når de skal dra det for lang å ikke klare avslutte før pga popularitet? Ray Donovan havner også her....

 

Var nå ett par serie tips i alle fall  :)

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

 

Okey, ja. Det er jo koselig å se serie sammen så får bare fortsette og ikke se etter noen mening med det, men bare som underholdning :) 

 

 

Er det ellers noen serier dere kan anbefale?  (Jeg er mere realist typen så mye som inneholder fantasy osv faller da bort)  + Har aldri sett serie før, men hørt om noen.  Jeg har vurdert Sons of anarchy eller Narcos. 

 

Mr. Mercedes  :)  Den sistnevnte fenget meg. Er ett par scener der hvor en får hakaslepp og lurer på om det er mulig? Ellers har du jo Fargo. Her er det avsluttende for hver sesong  (likte ikke sesong 3 da den ble for idiotisk). Justified, Power, Bosch, Chicago p.d og kanskje person of interest? (tåler du Lost tåler du også POI)

 

Serier som tapte seg på slutten faller både SOA og Banshee under. Veldig synd da dette var knallgode serier. Typisk når de skal dra det for lang å ikke klare avslutte før pga popularitet? Ray Donovan havner også her....

 

Var nå ett par serie tips i alle fall  :)

 

 

Mr. Mercedes altså... visste ikke at det ble laget serie av disse bøkene av Stephen King. Holder faktisk akkurat nå på og leser den 3:e boken i denne serien. Takk for info.

 

Ellers kan jeg også bifalle Bosch. Jeg har alle bøkene om Harry av Michael Connelly og er stor fan - og elsker serien!

Lenke til kommentar

Ser dere alltid ferdig serier? Mine tvangstanker har alltid gjort at jeg har gjort dette tidligere. Og de fleste serier er jo gode nok til at man i det minste ser ferdig. 

 

Men den siste tiden har jeg droppet å fullføre flere serier. Mellom annet The Expanse og Power. Nå er ikke seriene SÅ dårlige, men når det er andre ting å se og man mister lysten, så har det blitt slik for min del. 

 

Begynte forresten å se på Broadchurch sesong 3. Likte de to første sesongene greit. Plottet nå handler om oppklaringen av en voldtekt. Synes det hørtes tynt ut, så utsatte derfor å starte på serien, men synes faktisk det fenger greit. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...