Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos Britisk krim, State of Play var jævlig fet.

 

Angående Mindhunter, to tomler opp. Gærlig likt virkeligheten, uansett hva jae-ols måtte mene. F.eks. ble jeg helt satt ut over hvor hardt de nailet Edmund Kemper. God knall.

 

Vi har heldigvis hver vår oppfatning av serien. Og vi må ikke være enig. Jeg synes den er elendig. Bare prat og ingen handling. 

Lenke til kommentar

 

Det er en uting at NRK så absolutt må ha egne fortellerstemmer. F.eks. Planet Earth uten David Attenborough sin stemme blir litt fattigere...

Enig. Det er bortkastede lisenspenger.

 

 

Bortsett sånn fra at det trolig ville kosta mer lisenspenger da. Og da ville noen garantert klagd, og sikkert publisert en rekke kronikker i Dagbladet eller noe annet.

 

Slik jeg forstår greia med avtalene til PBS International, så må NRK måtte ha kjøpt både den internasjonale utgaven og den ordinære amerikanske utgaven. Det er ikke noe utenom. PBS er statelig kringkaster i USA, og dermed er reglene vriene, akkurat som NRK (og PBS trenger ekstra penger under Trump som bare vil kutte penger til PBS helt). BBC har hatt lignende greier med The Honourable Woman på dramafronten.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Uten at jeg skal nevne navn synes jeg det postes en del unødvendige nekrologer i denne tråden, men denne synes jeg er verdt å ta med.

John Dunsworth døde i går etter et kort sykeleie. De fleste kjenner ham nok fra Trailer Park Boys.

Flere har sagt at han måtte ha vært full på ordentlig, eller i hvert fall ha god erfaring med det, for å gi oss en så til de grader snydens Mr. Lahey som han gjorde. Men John Dunsworth var bare en enorm skuespiller. Han drakk lite.

 

Har noen sett Haven, serien han var mest kjent for etter TPB?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Uten at jeg skal nevne navn synes jeg det postes en del unødvendige nekrologer i denne tråden, men denne synes jeg bør nevnes.

John Dunsworth døde i går etter et kort sykeleie. De fleste kjenner ham nok fra Trailer Park Boys.

https://www.youtube.com/watch?v=zWCBghizQUs

Flere har sagt at han måtte ha vært full på ordentlig, eller i hvert fall ha god erfaring med det, for å gi oss en så til de grader snydens Mr. Lahey som han gjorde. Men John Dunsworth var bare en enorm skuespiller. Han drakk lite.

 

Har noen sett Haven, serien han var mest kjent for etter TPB?

Skulle til å poste denne triste nyheten selv, men du kom meg i forkjøpet!

 

John Dunsworth (Mr. Lahey) var en unik skuespiller og den desidert beste etter min mening i serien Trailer Park Boys. Er litt rart, men jeg kjente det virkelig gikk inn på meg da jeg fikk høre at han var død. Mye på grunn av at han er favoritt karakteren min i TPB, men også fordi dette etter all sannsynlighet betyr slutten på serien.

 

Triste greier. May the liquor be with you!

 

Den har jeg ikke sett, men den skal definitivt sjekkes ut!

Endret av Roger Roger
Lenke til kommentar

NRK har noen gode fortellerstemmer, feks han som gjør Apokalypse - en verden i krig synes jeg fungerer veldig godt. Jeg har ikke sett den amerikanske versjonen av Vietnamkrigen-dokumentaren, men enkelte fortellerstemmer til amerikanske dokumentarer synes jeg fort blir masete. Det skal være så innmari spennende og intenst. 

 

Men greit. Hvis Ken Burns selv har redigert ned serien, så er det i hvert fall en helhetlig tankegang bak redigeringen fra fyren som har laga serien. 

Lenke til kommentar

 

 

Det er en uting at NRK så absolutt må ha egne fortellerstemmer. F.eks. Planet Earth uten David Attenborough sin stemme blir litt fattigere...

Enig. Det er bortkastede lisenspenger.

 

 

Bortsett sånn fra at det trolig ville kosta mer lisenspenger da. Og da ville noen garantert klagd, og sikkert publisert en rekke kronikker i Dagbladet eller noe annet.

 

Slik jeg forstår greia med avtalene til PBS International, så må NRK måtte ha kjøpt både den internasjonale utgaven og den ordinære amerikanske utgaven. Det er ikke noe utenom. PBS er statelig kringkaster i USA, og dermed er reglene vriene, akkurat som NRK (og PBS trenger ekstra penger under Trump som bare vil kutte penger til PBS helt). BBC har hatt lignende greier med The Honourable Woman på dramafronten.

 

BBC sender den redigerte versjonen med original fortellerstemme av Peter Coyote.

Lenke til kommentar

Driver å ser på "Monster" etter anbefaling i denne tråden, ganske skada greier. Flott filmet og fint soundtrack, god stemning. Men det skjer jo så mye rart, Hedda er fantastisk! Hun viser hva hun synes, fysisk, når folk ikke oppfører seg.

 

Bjørn Sundquist fikser kaffemaskin og utbryter: Fitta på Dovre!

 

Vet ikke helt hva jeg synes etter 4 episoder, men det er interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...