Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Litt skuffet over Mindhunter for å være helt ærlig. Er halvveis i fjerde episode. Litt overhyped fra mediene kanskje?

Virker litt kunstig og robotaktig skuespill spør du meg.

Utrolig dårlig skuespill. Dårlig regi, og totalt usansynlig. Er veldig oppskrytt. 

 

 

Totalt usannsynlig? Serien er jo bygget på en sann historie?

 

Heh  :dribble:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til fantasydebatten, gledelig å se slike debatter i tråden. :-)

 

Og i den sammenheng et spørsmål til Maury, eller andre som måtte vite; er det noe nytt (etter infoen i linken) om Sony's Wheel of Time serie?

 

Jeg hørte bøkene som lydbøker og falt av i bok 5. Ikke akkurat så mye skjer og Robert Jordan skriver jente/kvinnekarakterene veldig lite, men kanskje ved å snevre inn antall karakterer og komprimere hendelsesforløp sterkt kan dette bli noe?

 

Har ikke så mye nytt, men som avataren min kanskje tilsier (og som mange av mine innlegg her på diskusjon.no også tilsier), så er jeg en ganske stor fan av WoT. Samtidig er jeg ekstremt skeptisk til en tv-serie fordi det er en for lang serie å lage noe av. De må kutte så utrolig mye, og selv om mye kan kuttes uten problemer tror jeg det fort kan bli for mye. 

Det kan bli så dårlig som dette (som var en hasteproduksjon for at selskapet som eier tv-rettighetene til serien ikke skulle miste den):

 

Eller noe som dette, som kanskje ikke er bra men som har litt sjarm:

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke overraskene. NRK har sendt det meste av Ken Burns tidligere. Har kommet cirka halveis i dokumentaren. Imponerende så langt, men det blir mange timer foran skjermen når hver episode er på minst 80 minutter.

 

NRK har ute første episode nå og den er på 55 min. Ser ut til at de fleste andre er det også. Har NRK en annen versjon?

https://tv.nrk.no/serie/vietnam/KOID22004117/sesong-1/episode-1

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ikke overraskene. NRK har sendt det meste av Ken Burns tidligere. Har kommet cirka halveis i dokumentaren. Imponerende så langt, men det blir mange timer foran skjermen når hver episode er på minst 80 minutter.

 

NRK har ute første episode nå og den er på 55 min. Ser ut til at de fleste andre er det også. Har NRK en annen versjon?

https://tv.nrk.no/serie/vietnam/KOID22004117/sesong-1/episode-1

 

 

NRK har en litt kortere utgave av dokumentaren med norske stemmer og kutta ut noen minutter med krigsveteraner. Litt unødvendig det sistenevnte. Dreper litt av følelsen jeg fikk av de ordinære amerikanske episodene. Dette er en dokuserie som er tøff. Det er ikke noe forsøk her på å grave et lyst bilde av noe som skjedde, og det å bringe menneskene tilbake bare hjelper med å gjøre det så mye mer virkelig og til en grad personlig. 

Lenke til kommentar

Har ikke så mye nytt, men som avataren min kanskje tilsier (og som mange av mine innlegg her på diskusjon.no også tilsier), så er jeg en ganske stor fan av WoT. Samtidig er jeg ekstremt skeptisk til en tv-serie fordi det er en for lang serie å lage noe av. De må kutte så utrolig mye, og selv om mye kan kuttes uten problemer tror jeg det fort kan bli for mye.

Hvis Rafe Judkins er showrunner kan de inkludere alle tusen sider med drømmesekvenser, hver bidige skjørtesletting og hvert eneste flettenapp, og det vil fortsatt bli en pinlig affære med mer til felles med et tenåringsdrama enn kildematerialet.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ikke overraskene. NRK har sendt det meste av Ken Burns tidligere. Har kommet cirka halveis i dokumentaren. Imponerende så langt, men det blir mange timer foran skjermen når hver episode er på minst 80 minutter.

 

NRK har ute første episode nå og den er på 55 min. Ser ut til at de fleste andre er det også. Har NRK en annen versjon?

https://tv.nrk.no/serie/vietnam/KOID22004117/sesong-1/episode-1

 

 

NRK har en litt kortere utgave av dokumentaren med norske stemmer og kutta ut noen minutter med krigsveteraner. Litt unødvendig det sistenevnte. Dreper litt av følelsen jeg fikk av de ordinære amerikanske episodene. Dette er en dokuserie som er tøff. Det er ikke noe forsøk her på å grave et lyst bilde av noe som skjedde, og det å bringe menneskene tilbake bare hjelper med å gjøre det så mye mer virkelig og til en grad personlig. 

 

Aaah, ok. Så første episode nå og det var jo veldig bra dette men ikke helt fan av fortellerstemmen. Hvorfor i all verden har de kutta ut noen krigsveteraner?

 

 

Har ikke så mye nytt, men som avataren min kanskje tilsier (og som mange av mine innlegg her på diskusjon.no også tilsier), så er jeg en ganske stor fan av WoT. Samtidig er jeg ekstremt skeptisk til en tv-serie fordi det er en for lang serie å lage noe av. De må kutte så utrolig mye, og selv om mye kan kuttes uten problemer tror jeg det fort kan bli for mye.

Hvis Rafe Judkins er showrunner kan de inkludere alle tusen sider med drømmesekvenser, hver bidige skjørtesletting og hvert eneste flettenapp, og det vil fortsatt bli en pinlig affære med mer til felles med et tenåringsdrama enn kildematerialet.

 

Har ikke noe særlig kjennskap til Rafe Judkins, men ser at han har skrevet noen episoder av serier som Chuck og Agents of Shield, to serier som ikke oser kvalitet men som ikke er helt bånn i bøtta heller... Gøy at fyren deltok i amerikanske Survivor før dette da...

Lenke til kommentar

Noen tips til (andre) gode britiske krim/dramaserier? 

 

James Nesbitt går vel igjen i en del britiske serier, også krim og drama.

 

Synes Lucky Man er helt greit, å selv om det er mange år siden jeg har sett den var Jekyll okay, det samme med Murphys Law og The Missing.

 

Prime Suspect er vel klassisk engelsk krim, med Helen Mirren.

 

Ellers, The Fall, Peaky Blinders, Happy Valley, Line of Duty, Top of the Lake, Wallander, Cracker, Tinker Tailor Soldier Spy (miniserien) osv.

 

Og så er det jo Hustle, selv om det kanskje ikke er den typen "krim".

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Litt skuffet over Mindhunter for å være helt ærlig. Er halvveis i fjerde episode. Litt overhyped fra mediene kanskje?

Virker litt kunstig og robotaktig skuespill spør du meg.

Utrolig dårlig skuespill. Dårlig regi, og totalt usansynlig. Er veldig oppskrytt. 

 

 

Totalt usannsynlig? Serien er jo bygget på en sann historie?

 

Heh  :dribble:

 

Særlig!  :eek:  :dribble:

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Ikke overraskene. NRK har sendt det meste av Ken Burns tidligere. Har kommet cirka halveis i dokumentaren. Imponerende så langt, men det blir mange timer foran skjermen når hver episode er på minst 80 minutter.

 

NRK har ute første episode nå og den er på 55 min. Ser ut til at de fleste andre er det også. Har NRK en annen versjon?

https://tv.nrk.no/serie/vietnam/KOID22004117/sesong-1/episode-1

 

 

NRK har en litt kortere utgave av dokumentaren med norske stemmer og kutta ut noen minutter med krigsveteraner. Litt unødvendig det sistenevnte. Dreper litt av følelsen jeg fikk av de ordinære amerikanske episodene. Dette er en dokuserie som er tøff. Det er ikke noe forsøk her på å grave et lyst bilde av noe som skjedde, og det å bringe menneskene tilbake bare hjelper med å gjøre det så mye mer virkelig og til en grad personlig. 

 

Aaah, ok. Så første episode nå og det var jo veldig bra dette men ikke helt fan av fortellerstemmen. Hvorfor i all verden har de kutta ut noen krigsveteraner?

 

 

Kanskje fordi det var en ting som ikke var nødvendig (selv om jeg synes det gir en ekstra dybde som sagt).

Det er ikke NRK som har kuttet ut den kortere utgaven som PBS selger internasjonalt, men Ken Burns selv som har kutta både den oridnære og den kortere utgaven av dokuserien. Kanskje NRK hadde mulighet til å kjøpe den originale utgaven, men det ville kostet ekstra penger og sikkert noen som ville ha klaget over at NRK brukte penger på det. Du vet, noen klager på det meste, er bare sånn det er  ;)

 

Likte ikke helt fortellerstemmen jeg heller. Føler NRK kunne ha hanket inn noen bedre, kanskje en skuespiller ala Dennis Storhøi eller noen med en god stemme. Peter Coyote (kjent fra The 4400, Bitter Moon, E.T. o.s.v.) er ganske solid i den ordinære utgaven av Vietnam, og har vært fortellerstemmen til en rekke av dokumentarene hans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...