Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Mr Robot likte jeg første sesong av, men etter et par episoder inn i sesong 2 ga jeg meg, rett og slett kjedelig.

 

Første sesong av The Expanse var veldig bra, ga meg der også etter et par episoder inn i sesong 2, synes det var labert. Men satt meg ned etter en pause og så videre - så tok det jo helt av i episode 3 eller 4 - og da så jeg resten, nå venter jeg spent på neste sesong :)

 

Har enda ikke fått sett sesong 3 av Broadchurch, men likte veldig godt de to første, så skal se sesong 3.

 

Har også sett de to sesongene av Shooter, veldig varierende kvalitet, stadig varierende fra glimrende til labert. Har ikke sett siste episode av sesong 2 da den ikke var tilgjenglig enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Power på HBO er vanvittig bra serie imo. Narko, utested, gangster, businessmann.

Begynte bra, men endte raskt opp som en lite troverdig såpeserie med en pussy whipped hovedkarakter. :)

Begynte bra? Hva vil det si, du så første episode før du ga opp?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

 

 

Har også sett de to sesongene av Shooter, veldig varierende kvalitet, stadig varierende fra glimrende til labert. Har ikke sett siste episode av sesong 2 da den ikke var tilgjenglig enda.

 

Episode 8 er siste i sesong 2 faktisk. Er tilgjengelig på netflix den.

 

 

Ja, ser det nå, stakkars Ryan ble visst skadet under innspilling av episode 9.

 

Syns liksom det manglet noe...  :confused:

Lenke til kommentar

 

 

Power på HBO er vanvittig bra serie imo. Narko, utested, gangster, businessmann.

Begynte bra, men endte raskt opp som en lite troverdig såpeserie med en pussy whipped hovedkarakter. :)

Begynte bra? Hva vil det si, du så første episode før du ga opp?

 

 

Begynte bra = solid pilot. 

 

Tror jeg så nesten hele sesong 2. Kan til og med hende jeg begynte på sesong 3. Så i hvert fall en god del. :) 

Lenke til kommentar

Mr. Mercedes er etter min mening definitivt den beste nye serien så langt i år.

 

Kan ikke være annet enn enig med meg selv.

 

Mr. Mercedes var bra helt til slutten, og den beste nye serien jeg har sett i år.

Det er jo ikke det at det er noe enestående drama, men det er velskrevet (naturligvis, det er Stephen King), velspilt, og vel gjennomført.

Jeg kan ikke helt se for meg at det er så mye å spinne videre på i en ny sesong, men det kan jo hende man blir overrasket.

 

Synes Mindhunter også er bra. Har kommet til episode 7, og så langt, så bra. 

Slike serier blir ofte litt kjedelige, men de holder det interessant med nye seriemordere og saker som må løses, å episodene flyr unna raskere enn jeg hadde trodd.

 

Jeg har lenge synes The Tick ser ut som usammenhengende vrøvl, å utsatt den flere ganger, men fikk til slutt sett alle episodene forrige uke, og den var langt bedre enn jeg trodde.

 

Wisdom of the Crowd imponerer derimot ikke, selv om jeg trodde den kanskje kunne bli bra (stor fan av Ari Gold).

 

Supernatural er tilbake på trettende året, å jeg synes fremdeles det er underholdende, selv om det går litt inflasjon i det samme gamle røret.

 

Har fremdeles ikke fått sett nye Dynastiet, ei heller Ghosted, Valor, Seal Team, Absentia og en rekke andre serier som ser lovende ut (men som kanskje ikke er det?), men det kommer vel etterhvert. Jeg regner med Maury allerede har sett det meste å kommer med noen betraktninger etterhvert.

 

Denne uken er planen å se noen klassikere på nytt, The Master ligger først i køen, ikke akkurat en kvalitetserie, men jeg husker fremdeles den gikk på TV på åttitallet.

 

MV5BNzQ5NzgzOTA2M15BMl5BanBnXkFtZTcwOTQz

Lenke til kommentar

 

Mr. Mercedes er etter min mening definitivt den beste nye serien så langt i år.

 

Kan ikke være annet enn enig med meg selv.

 

Mr. Mercedes var bra helt til slutten, og den beste nye serien jeg har sett i år.

Det er jo ikke det at det er noe enestående drama, men det er velskrevet (naturligvis, det er Stephen King), velspilt, og vel gjennomført.

Jeg kan ikke helt se for meg at det er så mye å spinne videre på i en ny sesong, men det kan jo hende man blir overrasket.

 

 

 

Det som gjorde det for min del var selve filmingen. Slike ting er med i andre serier også men her kjører en på og filmer det som på en måte er litt tabu, slike ting en helst ikke skal filme/vise. Enig med deg angående sesong 2. Denne topper høyt oppe på det beste jeg har sett. 

 

Nettopp sett ferdig River. En litt treg serie for mange vil jeg anta men synes den var bra  :)  

Trapped er også en bra serie, bare synd at en ikke forstår talen. Må også ta med at Luther også kan være greit å få med seg.

Lenke til kommentar

Mindhunter virker hittil fantastisk, så 3 episoder i går og går for det samme i kveld. Elsker settingen, fargene og atmosfæren.

 

Synes bildekvaliteten fra Netflix med hdr er meget god. I motsetning til den nye Star Trek serien (som jeg selvsagt elsker) - men her har de brukt noe grain opplegg eller noe.

Er det virkelig så bra? Har sett en episode, den var ikke lovende. 

Lenke til kommentar

Så ferdig Mindhunter i går og elsket den!!! Det er så deilig med litt slik "slow burner" tv, hvor man åpenbart har lagt mye arbeid i settings, scenekomposisjoner osv, ikke så vanlig i dag. 

 

Edit: For egen del er også historien hyper-interessant, hvordan profiling ble skapt osv.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

 

Litt skuffet over Mindhunter for å være helt ærlig. Er halvveis i fjerde episode. Litt overhyped fra mediene kanskje?

Virker litt kunstig og robotaktig skuespill spør du meg.

Utrolig dårlig skuespill. Dårlig regi, og totalt usansynlig. Er veldig oppskrytt. 

 

Du har sett én episode..

Endret av MKej
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...