Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg kan bare gi deg ett tips;

 

Følg med. Vekk med mobiltelefoner og nettbrett, det vil du ha mye igjen for etter hvert som historien utvikler seg. Her er det mange familienavn,forhold og steder å holde tritt på.

 

Og selvsagt er det ganske sløvt å avfeie en serie etter 2 episoder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig var det vel sesong 2 som var den dårligste sesongen synes jeg, hvis jeg husker riktig (hvis jeg ikke forveksler med sesong 4). Det var en sesong der serien måtte håndtere et til dels dårlig kildemateriale fra George R.R. Martin. Var mye unødvendig "loking" med enkelte karakterer. Fjorårets sesong var min favorittsesong av serien.

 

Var gøy å oppleve sesongpremieren for første gang på storskjerm i dag på Colloseum Kino. Er nok den serien som har fungert best på kino av hva jeg har sett. Nest-best har vært Marco Polo, som hadde et flott lyddesign og kulisser, tross for være en serie jeg kjeda meg nesten ihjel av. 

Lenke til kommentar

Jeg kan bare gi deg ett tips;

 

Følg med. Vekk med mobiltelefoner og nettbrett, det vil du ha mye igjen for etter hvert som historien utvikler seg. Her er det mange familienavn,forhold og steder å holde tritt på.

 

Og selvsagt er det ganske sløvt å avfeie en serie etter 2 episoder.

Følg godt med på alt ned stark foretar seg. Hovedpersonen i serien.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liker man ikke de første episodene av GoT har jeg liten tro på at det blir noen favoritt. Formelen med vold, sex og intriger satt til en middelaldersk fantasy-verden er hva serien spiller på hele veien gjennom. Lenger ut i serien er det en del uthaling/filler som det er verdt å holde ut med for å få med seg høydepunktene, men de første episodene er rimelig tighte og synes man det er tungt allerede her tror jeg ikke det er noe vits.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Er det flere enn meg som synes at "Good Karma Hospital" er en døll feelgood-serie for sippete kjerringer?

 

Den er så pusete at jeg orker ikke se reklamene for den engang.

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som synes at "Good Karma Hospital" er en døll feelgood-serie for sippete kjerringer?

 

Den er så pusete at jeg orker ikke se reklamene for den engang.

 

Ja, jeg har sett det samme i enkelte andre serier - at det er mye sex i de første episodene for så å ebbe ut. Jeg lurer på om dette er bevisst for å holde på oppmerksomheten til seerne frem til de kan få i gang plottet.

Lenke til kommentar

The Good Karma Hospital er en familieserie som sendes på lørdager originalt i UK rett etter nyhetene. Så det er hva man burde forvente. Husk nå at TV2 Sumo akkurat nå er i et kjøpemodus med at de kjøper opp veldig mye billig innhold, som The Good Karma Hospital ganske sikkert er. 

Lenke til kommentar

Kommer en ny stor fantasyserie, Kingkiller Chronicles. Men jeg tviler på at den kan sammelignes med LOTR eller GoT. Den har mye mer til felles med Harry Potter, men ikke for barn...

 

Med mye fokus på musikk, realistisk(!) magi og dyp worldbuilding... 

DENNE gleder jeg meg til - hvis de får til castingen av Kvothe! Gleder meg også til tredjeboka, når enn den kommer....

Lenke til kommentar

 

Kommer en ny stor fantasyserie, Kingkiller Chronicles. Men jeg tviler på at den kan sammelignes med LOTR eller GoT. Den har mye mer til felles med Harry Potter, men ikke for barn...

 

Med mye fokus på musikk, realistisk(!) magi og dyp worldbuilding... 

DENNE gleder jeg meg til - hvis de får til castingen av Kvothe! Gleder meg også til tredjeboka, når enn den kommer....

 

Er ikke så bekymra for casting av Kvothe som jeg er av stemningen... Veldig delikat balanse mellom humor og tragedie, thriller og drama i denne bokserien... Kan bli veldig mange drafts av pilotepisoden, tenker jeg meg...

 

Kvothe er grei: Tom Hiddleston som Kote og antageligvis en helt ukjent person som young Kvothe. University-aged Kvothe sliter jeg med, og jeg tviler faktisk på at de finner noen kjente som passer der heller... Men å finne en god skuespiller er ikke halvparten så vanskelig som å lage en god tv-serie...

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...