Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg lurer på om maanemann reagerer på at de gangene han sier noe negativt om en serie og noen er uenige, så har det skjedd at de har svart at de er uenige.

 

Og det er vi vel alle enige om at vi ikke vil ha her inne???

 

Hehe, jeg har fått endel kraftig skyts fra Maury for å "si" mye mer diplomatiske ting det som står om Iron Fist. Derfor jeg spøker litt vennlig om dette.

 

Jeg synes det veldig fint at det det blir det blir litt saklig debatt, bare løfter tråden det.

 

Ang. Legion så har ikke registrert noen cons i tråden ang. denne serien, personlig får jeg lyst til å rydde i boligen kort tid etter jeg setter den på. Til sammenigning er det endel premium-serier hvor denne ryddingen fint kan vente. Legion er kunstnerisk, stilistisk og alt det der, men jeg "sliter" med å bli engasjert. Jeg synes også at de smører det litt vel tynt ut. Hadde det vært mulig å klippe den litt kortere? Men jeg har ikke noe behov for å si at den er dårlig, bare stille spørsmål om maks score. Hva er det jeg ikke tar med serien? Mulig det er at hovepersonen er op (overpowered, for å bruke litt språk fra spillverdenen).

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Sett to episoder av Legion selv, og er enig med deg. Ikke så veldig engasjerende. Rett og slett litt kjedelig. Det er bare 8 episoder, så skal antagelig se resten.

 

Speaking of kjedelig serie som er universielt hyllet: Bloodline. Dørgende kjedelig. Det forstod vel skaperne også siden de måtte kaste på med cliffhangers i slutten av episodene.

Lenke til kommentar

Bloodline er ikke akkurat helt universalt hyllet. Jeg vet ikke hvem som har skapt den innbilningen, men stort sett har serien blitt ganske slakta for slutten av sesong 1 og hele sesong 2. Serien fikk dog veldig mye anerkjennelse for Ben Mendelsohn og litt Kyle Chandler sine roller og sånt, men ellers fikk den hard medfart for hvordan den rett og slett dro ut plottet for mye når hele sesong 1 var sluppet.

 

Bloodline har 75/100 på Metacritic for sesong 1 (hovedsakelig basert på anmeldelser basert på de første 3-5 episodene). Sesong 2 har 60/100 for sesong 2 (hovedsakelig basert på anmeldelser basert på de første 3 episodene). Serien i seg selv har 65% på RottenTomatoes. 

Lenke til kommentar

Jeg har en liten utfording til dere mer drevne her inne, jeg trenger en serieanbefaling. Vi er 4 stk som alle har sett en del serier, men nå er på utkikk etter noe nytt. Problemet er at vi alle har sett en del før, men ønsker å finne en ny serie ingen av oss har sett før. Tipper det må bli en serie som er ny, eller en litt ukjent perle. 

 

Det er jo ikke lett å anbefale noe når man ikke vet hva dere har sett og hva dere liker.

Likevel, noen kanskje ikke så veldig kjente som er verdt å se må være Hustle, The Man in The High Castle, Lucky Man, Strike Back, Taboo samt kanskje noen miniserier, slik som  The Night Manager, Band of Brothers, Pillars of the Earth, Our Zoo, Wolf Hall, Hatfields & McCoys osv?

 

Ang. Legion så har ikke registrert noen cons i tråden ang. denne serien, personlig får jeg lyst til å rydde i boligen kort tid etter jeg setter den på.

 

Smaken er som baken, men Legion er etter min mening noe av det største våset som er vist på TV på flere tiår, og den dårligste nye serien så langt i år, i det minste foreløpig, mulig det tar seg opp noe, men dette er dårlig greier, faktisk verre en Bull, som lever opp til navnet.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Noen som ser Taboo?

 

Liker denne godt så langt (episode 4). 

 

Ja, så ferdig sesongen her forleden dag. Likte det veldig godt, særlig atmosfæren (ja, jeg vet, veldig upresist begrep), men den greide ikke å nå helt opp til hyllen med favorittseriene. Det manglet liksom prikken over i-en for min del. Men veldig bra serie, og veldig bra laget. Ofte i den typen historiske serier pleier det å være noen ting ved seriene jeg henger meg opp i, ofte produksjonsverdien (at de ikke greier helt å fange tiden de er satt til), men her synes jeg det var kvalitet fra start til slutt. Det var kanskje narrativet (tempoet i historien spesielt) og karakterutviklingen som ikke fanget meg helt. Det er likevel en sesong jeg lett kunne sett på ny før sesong 2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...