Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken filmskaper mener dere har en perfekt filmografi? Aldri laget en «dårlig film»

Altså fra debutfilm til nyeste (siste) film.

Vil si Nolan. Selv hans første film var veldig bra, Following. Anbefales. Minst interessante er nok Insomnia, men ikke en dårlig film vil jeg si. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Kung Fu mogul Raymond Chow er død , dess mer jeg leser dess mer tror jeg Chow med vilje unnlot å ringe ambulanse før Bruce Lee var død :

 

"That was just Matthew Polly's attempt at bringing something new. Little to take seriously as far as that claim is concerned. Especially when it's partly based on the idea that Bruce was bouncing around acting out scenes from Game Of Death in Betty's apartment, which I found a little corny to be honest. And why anyone is listening to Raymond Chow when talking about the 20th, and taking it seriously, I don't know. It sounds like more junk to reinforce the other junk that he claimed: that Bruce was at Betty's to talk about the script of Game Of Death. It also sounds like something he made up to explain why he collapsed "because he was showing us these moves, he got tired" remember when he claimed he was hitting himself with the nunchaku? Hilarious Raymond. So to listen to Raymond on this at all is bad, but basing new theories about his death on these silly statements is truly ridiculous.

 

And if I remember correctly, the glands were removed in late 72, or early 73, how come he went through months of filming intense action scenes, work outs etc, but had to collapse after performing a few moves in Betty's apartment? The excuse for this has been that it was an exceptionally hot day on the 20th, which I believe someone else pointed out, it wasn't. According to the temperature reported. But how hot exactly? The whole of Hong Kong was on fire? How was this day so exceptional?

 

The point is, until someone comes forward with more info, no one can say for certain they know what happened that day. I believe he was likely set up, as I said, but I don't know. But there is little to nothing to say this heat stroke theory is anything to take seriously. You act as if the mere fact that he had his glands removed, is the evidence it killed him. It's as good as nothing.

 

The situation itself, and the words of many over the years point to it being a murder. Look at what William Cheung said about it in the "Bruce Lee Conversations" book. And Robert Lee has made it clear for years he and his family believe there was foul play. He probably knows exactly what happened, as does Linda, but can't speak about it because of powerful people involved.

I've also spoken to people personally, who have experience of talking to people in Hong Kong. There is a silence among people who don't want to get in trouble with whoever is responsible.

 

when you say: "He foolishly had the sweat glands removed" and "that act of vanity proved to be fatal."

as usual, if it can be insulting, it's accepted, with little evidence. The certainty you have about it too. Funny"

 

I april '73 kom ita. investorer (sendt fra Ponti sannsynligvis) til Hong Kong , Bruce Lee krevde minst 2 mill US......hvordan kunne Golden Harvest og Chow betale en slik sum , det er jo tross alt Hong Kong og ikke så mye å rutte med slik som Hwood

 

.......og Jackie Chan skrev ikke kontrakt med GH før 1980 så GHs fremtid så ikke lys ut i perioden 1973-80 , faktisk flere av stuntmenna til Lee ga opp etter r Lees død , vanskelig å få jobb etc (Lee planla å bringe Jackie og andre stuntmen til US , planen gikk i vasken mht Lees død)

 

Lees hus var som reneste Oslo S , folk der hele tida men 20 juli var alle som forsvunnet i sola......hans kone Linda dro å shoppet.....ungene var vel ikke der heller , Chow påstår han dro til huset på formiddagen/tidlig ettermiddag mht diskutere Game of Death (dette var noe Raymond *aldri* brukte å gjøre men 20 juli så får han det plutselig så travelt ??) hvorpå de kjørte til Betty Peis leilighet

 

 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Jeg er litt lei av rasefokuset når det snakkes om film for tiden. Det temaet dukket unngåelig opp når Black Panther kom, men jeg likte filmen fordi den forteller en klassisk historie på en god og original måte. Det er få filmer som spiller på afrikansk kultur og historie og det i seg selv gjorde den interessant.

 

Det er også en av flere filmer det lønner seg å ha sett før man ser Infinity War.

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på dette med rase, hva er det med Netflix og svarte menn med hvite damer? Slike par har forekommet i de fire-fem siste produksjonene jeg har sett derfra. Er det fetisjen deres eller noe?

 

Eksempler: Haunting of Hill House, den nye Sabrina-serien og Stranger Things.

Her tror jeg det er du som legger unaturlig mye vekt på det. Helt normalt og ikke noe som skiller seg ut i serien. Hvorfor reagerer du på det og ikke lesbiske par f.eks? Kan hende der du bor at det ikke er like vanlig, men det er helt normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada jada, det er helt normalt i det nåværende året 2018 og alt det der, og det er ikke noe som plager meg, men det må være lov å lure når det forekommer i så mange produksjoner og det sjelden går andre veien. Dessuten vet dere like godt som meg at Hollywood og Netflix elsker å pushe "diversity", noe som også er grunnen til at de hadde en lesbisk sexscene i første episoden av Hill House.

Lenke til kommentar

Hvilken filmskaper mener dere har en perfekt filmografi? Aldri laget en «dårlig film»

Altså fra debutfilm til nyeste (siste) film.

Ingen. Regissørenes jobb er overvurdert. Det kunne faktisk vært mulig å lage film uten regissør. Om en regissør blir kreditert en dårlig eller god film, kommer an på hvem han arbeider med.

Lenke til kommentar

Ingen. Regissørenes jobb er overvurdert. Det kunne faktisk vært mulig å lage film uten regissør. Om en regissør blir kreditert en dårlig eller god film, kommer an på hvem han arbeider med.

Og her går du igjen like mye andre veien og undervurderer regissørens jobb og det blir like feil. Hvor mye en regissør kan gjøre og bestemme over filmen varierer veldig mye fra film til film. Noen ganger så kan du bytte og det gjør ikke så mye, andre ganger så er regissøren den som har bestemt og skapt mest av filmen.

 

"kommer an på hvem han arbeider med"

Er ikke det en del av det regissører ofte gjør? Bestemmer hvem de vil jobbe med for å skape noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...