Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke så overraskende egentlig at Paul Greengrass kan lage filmer basert på virkelige hendelser (Captain Phillips er fremdeles en ganske grei film i min bok). Så var litt overrasket over hvor mye jeg likte 22. July, som jeg var på screening i går på igjennom Netflix.

 

Utvilsomt en til tider rar film for oss nordmenn når alle norske skuespillerne snakker på engelsk, men bortsett fra det var det ikke så mye problematisk med den. Virker som Greengrass nøye tenkte på å ikke overbruke vold i Utøya-sekvensene, men samtidig ikke helt dra vekk fra og heller ikke gjøre det til et hovedfokus. 

 

Kanskje det viktigste filmen gjør er at den ikke prøver å gjemme bort Breivik, og heller ikke overse ideologien hans. Samtidig som filmen har en ganske så grei "Get Back on  that horse again"-historie rundt en av ofrene som nesten ble drept på Utøya.

Lenke til kommentar

Hørt den nye Predator skal være veldig bra, men kollapse veldig den siste halvtimen. Noen her som har samme opplevelsen? Har ikke sett den selv enda, så bare lufter litt her.....

 

Filmen har høy popcornfaktor og man får seg lattere både her og der.

Jeg savnet thriller og mystikk elementet fra originalen. Mens man kom kom tett på karaktrene i originalen, er det svært vanskelig å kjenne seg igjen i karakterene i nye Predator. Kanskje ble filmen litt for redd for å være selvhøytidelig?

 

Filmen blir litt vel hummer og kanari. Dog synes jeg det var en artig gjeng de hadde trommet sammen.

 

Personlig tror jeg jeg hopper over evt. oppfølger, hvis dette blir en reboot.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg så Solo: A Star Wars Story og ble positivt overrasket. Dette var da en ganske underholdende film, og klart bedre enn den langdryge Rogue One som ikke ble særlig underholdende før på slutten.

Tipper du spiser pizza med et LASS av ananas xD 

Bra vi har forskjellige folk i verden  :w00t:

Lenke til kommentar

Wheelman med en ytterst briljant Frank Grillo i hovedrollen var jævlig bra. Filmen er endet b-film og føles i stor grad som en hyllest til bilfilmer fra seint 60- og hele 70-tallet. Med et budsjett på rundt $5m og en innspilling som ikke tok mer enn 19 dager,er det ikke akkurat snakk om en storproduksjon her. Men filmen fungerer på alle plan. Perfekt balansert mellom stil og innhold, og Frank Grillo er egentlig 95% av hele filmen da det mest foregår i en bil, med han i førersetet. Enkelt, men ekstremt effektivt.

 

En av fjorårets beste, lett!

 

Wheelman med en ytterst briljant Frank Grillo i hovedrollen var jævlig bra. Filmen er endet b-film og føles i stor grad som en hyllest til bilfilmer fra seint 60- og hele 70-tallet. Med et budsjett på rundt $5m og en innspilling som ikke tok mer enn 19 dager,er det ikke akkurat snakk om en storproduksjon her. Men filmen fungerer på alle plan. Perfekt balansert mellom stil og innhold, og Frank Grillo er egentlig 95% av hele filmen da det mest foregår i en bil, med han i førersetet. Enkelt, men ekstremt effektivt.

 

En av fjorårets beste, lett!

 

 

 

 

Edit: filmen er så bra at det måtte postes to ganger. Krem!

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg så Han Solo i helgen. Av og til glemte jeg at dette skulle foregå i Star Wars-universet. Den var som en hvilken som helst uengasjerende action/adventure-film. Har allerede glemt halve handlingen. Det er uten tvil den svakeste filmen under Disney, så langt.

 

Hadde samme erfaring. Lett fordøyelig underholdning som aldri er kjedelig men som er fort glemt. Det jeg likte med den er at den fyller inn noen huller som hvordan Han Solo møtte Chewbacca og Lando, samt hvordan han får tak i Millennium Falcon. De kunne riktignok spart seg den ekstremt dølle forklaringen på hvordan Han fikk etternavnet sitt.

Lenke til kommentar

Ikke sett så mye film i det siste, rent lite faktisk.. Men, så Sicario i går kveld, etter litt godsnakk rundt omkring. Den var jo særdeles bra, synes jeg. Skikkelig god stemning, og spennende tema. Bra action og thriller..

 

Hvordan er 2ern? Ser at Emily Blunt ikke er med..

Lenke til kommentar

Ikke sett så mye film i det siste, rent lite faktisk.. Men, så Sicario i går kveld, etter litt godsnakk rundt omkring. Den var jo særdeles bra, synes jeg. Skikkelig god stemning, og spennende tema. Bra action og thriller..

 

Hvordan er 2ern? Ser at Emily Blunt ikke er med..

Dårlig. Egentlig ingen grunn å se 2'ern.

Lenke til kommentar

2ern er kul den, men et godt stykke ned fra eneren. Manglet noe av den gode stemningen, og den brutalt kalde feelingen filmen hadde gjennom hele greia.

 

I tillegg mangler den de skikkelig minneverdige scenene som svir seg fast oppi hodet ditt.

 

 

Tenker da spesielt den scenen i bilene ved grensa. Noe av det mest intense jeg noen gang har sett på film, og en av de feteste scenene jeg har sett. Nervepirrende greier!

 

Men også den scenen hvor han dreper hele familien rundt spisebordet. Helt magisk, og veldig overraskende.

 

 

Men for all del, vel verdt å se lell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...