Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Woff skrev (På 10.5.2024 den 11:15 AM):

Dune 2 kommer vel på plate 21/5 og skal da nyytes her i hula.

Da er Dune: Part Two på plass og nytes på nesten fullt skyv her, utrolig bra og noen hakk bedre enn det jeg har funnet for nedlasting! Atmos-sporet på plata omgir deg fullstendig med lyd, du kjenner bassen og lydene flytter seg naturlig rundt etter filmen! Dere som kun laster ned har nok tapt mye bare på denne filmen.

Endret av Woff
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (1 time siden):

Da er Dune: Part Two på plass og nytes på nesten fullt skyv her, utrolig bra og noen hakk bedre enn det jeg har funnet for nedlasting! Atmos-sporet på plata omgir deg fullstendig med lyd, du kjenner bassen og lydene flytter seg naturlig rundt etter filmen! Dere som kun laster ned har nok tapt mye bare på denne filmen.

Noen av oss laster ned akkurat det sammme som du ser på.
Mange av de som kjøper plater, ripper de over på harddisk før de ser filmen.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (36 minutter siden):

De som kun laster ned har tilgang på tapsfri blu-ray utgave altså… 

Greit nok det tipper jeg, og de hører lyden over de beste de kunne oppdrive av lydplanker også da..  🤣
JEG snakker om hva det JEG har lastet ned kontra den plata jeg fikk i dag.. Avspilt på et anlegg som dekoder Atmos lyden i 9.2.4! Forøvrig med Dolby Vision bilde.. Ikke noe jeg har funnet på nett iallefall..
Men sikkert NOEN som har link der dette er tilgjengelig? 

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (4 minutter siden):

Greit nok det tipper jeg, og de hører lyden over de beste de kunne oppdrive av lydplanker også da..  🤣
JEG snakker om hva det JEG har lastet ned kontra den plata jeg fikk i dag.. Avspilt på et anlegg som dekoder Atmos lyden i 9.2.4! Forøvrig med Dolby Vision bilde.. Ikke noe jeg har funnet på nett iallefall..
Men sikkert NOEN som har link der dette er tilgjengelig? 

Det er ikke lov å linke til ulovlige ting på denne siden.

Det vi laster ned er den eksakt samme filmen, med samme kvalitet, men uten varslene om at det er ulovlig å kopiere filmen, ironisk. 

Dune 2 som jeg har lastet ned har samme størrelse og samme bitrate som en får på plata. 
Filmene du ser på kino er lagret på harddisk. 

Lenke til kommentar
Woff skrev (16 minutter siden):

Greit nok det tipper jeg, og de hører lyden over de beste de kunne oppdrive av lydplanker også da..  🤣
JEG snakker om hva det JEG har lastet ned kontra den plata jeg fikk i dag.. Avspilt på et anlegg som dekoder Atmos lyden i 9.2.4! Forøvrig med Dolby Vision bilde.. Ikke noe jeg har funnet på nett iallefall..
Men sikkert NOEN som har link der dette er tilgjengelig? 

REMUX heter det når det er en ren kopi av blu-ray-plata. Linker er neppe lovlig her, og det funker heller ikke til de gode sidene da du må ha bruker med invitasjon. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (Akkurat nå):

Linker er neppe lovlig her,

Forventet ikke det heller da, men hvis du vet om noen filmklipp som har Atmos lyd (eller DTX / Auro 3D) som du kan tipse meg om (pm) sånn at jeg kan SE at det fungerer på nedlastet materiale så hadde det vært kjekt. Alt jeg har funnet lar seg kun dekode opp til 5.1 og det er jo et format som fort blir litt lite..

Lenke til kommentar
Woff skrev (2 minutter siden):

Forventet ikke det heller da, men hvis du vet om noen filmklipp som har Atmos lyd (eller DTX / Auro 3D) som du kan tipse meg om (pm) sånn at jeg kan SE at det fungerer på nedlastet materiale så hadde det vært kjekt. Alt jeg har funnet lar seg kun dekode opp til 5.1 og det er jo et format som fort blir litt lite..

Hva spiller du av med? Man må egentlig ha Nvidia Shield for å få riktig støtte. De fleste filmer på Blu-ray kommer med TrueHD 7.1 atmos lyd, og det er veldig får dingser som kan spille av det, uansett om selve filen har det. Dolby Vision er også et sammensurium av formater.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (11 minutter siden):

Hva spiller du av med?

Jeg har Nvidia Shield og XboxOne S som kan benyttes og min nyeste spiller skal vel takle alt av formater? Det er en Magnetar UDP900, men den er jeg ikke veldig 'inni' enda siden jeg fikk den 16 mai..

Endret av Woff
Lenke til kommentar
21 hours ago, Nimrad said:

REMUX heter det når det er en ren kopi av blu-ray-plata. Linker er neppe lovlig her, og det funker heller ikke til de gode sidene da du må ha bruker med invitasjon. 

Er det forskjell på REMUX? Eg bruker ikke sider med invitasjon, synes det var slitsomt å tenke på ratioen hele tiden. Første mann som laster ned, klarer å få ratioen sin opp, eller så må man drive med seedbox. 

Ligger REMUX overalt på vanlige "offentlige" sider. Er disse dårligere enn invitasjons trackere?

Lenke til kommentar
endaen skrev (49 minutter siden):

Er det forskjell på REMUX? Eg bruker ikke sider med invitasjon, synes det var slitsomt å tenke på ratioen hele tiden. Første mann som laster ned, klarer å få ratioen sin opp, eller så må man drive med seedbox. 

Ligger REMUX overalt på vanlige "offentlige" sider. Er disse dårligere enn invitasjons trackere?

Skal være det samme.

4k er 40-80 GB

1080p er 20-30 GB

Lenke til kommentar
endaen skrev (1 time siden):

Ligger REMUX overalt på vanlige "offentlige" sider. Er disse dårligere enn invitasjons trackere?

«REMUX» er REMUX. Det er bare en copy/paste av blu-Ray plata, så det er ikke noe dårligere eller bedre kvalitet enn å ha selve plata. Utfordringer på «offentlige» sider er at jeg kan jo laste opp hva som helst og kalle det en REMUX. Det er ingen som sjekker akkurat, så disse er jo potensielt fulle av virusinfiserte filer, fake releases og nettopp pga det du sier om «ratio» så er hastigheten ofte elendig fordi folk ikke har noe insentiv til å dele. Du kan fint laste opp Mummitrollet på nye eventyr og kalle det for DUNE PART TWO REMUX hvis du vil uten noe konsekvenser.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Nimrad said:

«REMUX» er REMUX. Det er bare en copy/paste av blu-Ray plata, så det er ikke noe dårligere eller bedre kvalitet enn å ha selve plata. Utfordringer på «offentlige» sider er at jeg kan jo laste opp hva som helst og kalle det en REMUX. Det er ingen som sjekker akkurat, så disse er jo potensielt fulle av virusinfiserte filer, fake releases og nettopp pga det du sier om «ratio» så er hastigheten ofte elendig fordi folk ikke har noe insentiv til å dele. Du kan fint laste opp Mummitrollet på nye eventyr og kalle det for DUNE PART TWO REMUX hvis du vil uten noe konsekvenser.

Har gjort dette i lang tid, og har hatt null problemer med virus, og spill får man fra fitgirl sine repacks, og tviler på hun vil ødelegge sitt rykte med virus og slike påstander, men kanskje eg har fått noe som ikke er ekte remux. Ofte så er det "annerkjente" folk som laster opp man henter fra, tror ikke de liker at noen utgir seg for å være dem og laster opp søppel. 

Hastigheten er såpass høy at eg har den innen rimelig tid for meg uansett. En venn av meg betaler for seedboks og alt mulig for å holde på ratioen sin. Er så mye styr. Og er du ikke ute tidlig nok å laste ned, så får du ikke lastet opp siden alle har den. Viss myndighetene slår kraftig ned på piratene, så er nok slike invitasjonssider en tryggere havn :) 

Lenke til kommentar

Veldig flott å se han vinne prisen, selv om jeg er litt usikker på hva han egentlig vant for i Cannes. 

Vant han på grunn av navnet til hans besteforeldre, som er Ingmar Bergman og Liv Ullman.

Eller vant han på grunn av filmen? 

Hvorfor ga NFI akkurat denne filmen nesten 7 mill, når plottet er så likt Barn av Dag Johan Haugerud. Nå med litt mindre politikk, men mye samme historien - men dette er for tidlig for meg å akkurat si for sikkert da.

Personlig tror jeg mer på at han vant på grunn av han gjorde en bra regi som fikk fram en solid av Renate Reinsve. For hvem elsker Renate Reinsve? Jo, filmfestivalen Cannes. Ikke rart det kan bli en slam dunk, og han vinner da.

Endret av Filmvenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...