Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rette tråden, men har spandert på meg ett Sony KD-65AF9 under black friday salget, greide ikke å la være med 25% avsalg!

 

Hadde vært interessant å prøvde noe gode 4K filmer, men eneste 4K avspillingsboksen jeg har er en Xbox One S. Hva er oppfatningen av 4K film vs oppskalert blu ray? Er det noen som selger rimelige 4K filmer i tilfelle? Kjører stereo lyd uppsett så den forbedrede lydbiten 4K BD gir meg er ikke noe som vektlegges.

 

Jeg synes ikke 4k vs 1080p gir så mye på 65" fra 3m (som er min titteavstand). Men hdr er jo moro, mange 4k uhd blu rays har jo dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste du sitter igjen med er stort sett en dyrere kostnad for 4K-platene mot en marginal forskjell med mindre du sitter veldig nært.

Mye av det folk kjøper av 4K filmer kommer fra råfilm som ser best ut skalert ned i den skarpheten man får i 1080p så du må plukke med omhu av nyere filmer.

Oppskalering av Full HD gjort riktig ser veldig bra ut og det gjør det ikke noe enklere for 4K.

 

De filmene du har mest igjen på er dem som er rendret i ren 4K siden du får så høy opprinnelig oppløsning at det dekker alle pixlene på TV'en hvis den viser 1:1. F.eks Secret Life of Pets.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

The Deer Hunter klarte jeg ikke å fullføre. Noen ganger kan man virkelig lure på hvorfor enkelte filmer har klassikerstempelet.

Syns Cimino klarte å lage masse atmosfære i filmen.....måten filmen er fotografert , synd han ble svartelista av Hwood etter Heavens Gate

 

 

Nå er alle skurkene fra Lee's fullførte 4 filmer døde , skrev til Benn i 2000 da han drev BL Cafe :(

 

 

 

Sondra Locke døde i begynnlsen nov , var visst bryst/beinkreft (var sammen med Eastwood en periode)

 

 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Så Karate Kid I & II på rad , fantastiske filmer og fantastisk soundtracks.....Pat Morita , you were "the best around" :(

 

Zabka filosoferte at hans rollefigur Johnny ikke hadde en far , at han så trenern som sin farsfigur......makes sense

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

King Ghidorah er livet og det er mye som tyder på at King Ghidorah alene vil gjøre Godzilla: King of the Monsters tusen ganger bedre enn Godzilla (2014), uten at det skal så mye til.

 

Men er jo bare mer og mer som hinter til at Godzilla: King of Monsters kommer til å bli helt sheriff, og at King Ghidorah ser så hinsides massiv, rå og sexy ut er jo ikke akkurat negativt. Ser ut som om King Ghidorah kommer til å leve opp til navnet sitt. Slurp.

Endret av """
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

-hvem betaler husleia for Beavis og Butt-head :p

 

-ble Chozen arrestert etter Karate Kid II.....Ivan Drago hadde nok måtte sone irl ?

 

-hvordan skifter Bruce og Dick til Batman/Robin i gamle serien :p

 

(kanskje det er berghyller med garderobeskap , mht hvor mye $$$ Bruce har så skulle ikke det by på problem å bygge)



The stranger beside me 4/6

 

Jennifer (Thiessen) finner ut at hennes ektemann har en del problemer (for å si det mildt)

 

Nancy Conn story 4/6

 

Uvant å se Doug Savant som bad guy , denne handler om en seriemorder som herjet i Alabama

 

Begge filmene basert på sanne historier.



Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

I dag er det sølvjubileum Batman MoP , 25 år :D

 

Også 45 jubileum Magnum Force aka Dirty Harry 2.....han var tilbake , i full mundur !

 

Begge har fantastiske introer

 

Nakne Pistol 30 år , Drebin som later som han er en sanger på baseballkampen , LOL !

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...