Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Motsatt. Med ambisiøs så mener jeg at filmen prøver å være noe mer enn en god historie, eller god underholdning. Da forsvinner moroa fort i sosialrealisme og kleine budskap. Filmer som Kontiki, Bølgen, Max Manus, Norske Byggeklosser-remaken eller Død Snø-filmene viser norsk film på sitt beste, og på en måte som jeg tror kan slå an også utenfor Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

https://www.youtube.com/watch?v=vbr61ZJXCk4

 

Enter the Dragon 45 år i dag......

 

En fan til en forfjamset John Saxon : "det er filmen din" (Saxon regnet med at filmen ville forsvinne i mengden helt til den dagen han så stappfullt av fans rundt Graumanns theatre i L.A

 

- #2 US box office 1973

- vist 1973-79 i Iran

-jula '73 ble filmen vist i Japan , første gang japanerne så en BL film

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Så Upgrade i går, den andre filmen til Leigh Whannells. Ble ikke imponert over Leigh Whannells første forsøk som regissør (Insidious: Chapter 3), men her leverer han varene som bare det. Lavbudsjetts sci-fi/body horror med masse fet action og mye camp. Plottet er rimelig streit og man ser tidlig hvor det hele kommer til og gå, så sånn sett er det rimelig forutsigbart. Og man har sett akkurat den samme historien tusen ganger før. Men filmen er såpass kul og engasjerende at det aldri blir et problem, i tillegg til at den ser ufattelig smooth ut og har en fantastisk god Logan Marshall-Green i hovedrollen

 

Robocop møter Death Wish. High-tech grindhouse. Årets film for min del.

 

 

 

tre.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke problem med Norske filmer som er inspirert av Amerikanske hvis de er velykkede.
Eksempler: Veiviseren, Fritt vilt (2 spesielt), Død snø..
Mens andre som: Bølgen og kontiki bruker flaut mye holywood klisjéer. De var ikke velykkede filmer.

Børning har jeg ikke sett enda.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...