Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Sorry, men jeg orker bare ikke å se en hel film eller lese en bok om hvorfor noen ikke liker en film. Det blir litt i overkant autistisk. Det er mange filmer jeg misliker også, men jeg klarer fint å si hvorfor med et avsnitt eller to. 

 

Autistisk å sjå ein anmeldelse på YouTube? Starten på RedLetterMedia sin anmeldelse utelukkar vel personar som deg, så det er nok like greit.

 

Kort oppsummering:

-Ingen reelle hovudpersonar, kun platte karakterar (Darth Vader vs. Darth Maul, Leia vs. Amidala osv.)

-Elendig dialog.

-Elendig skodespel

-Elendig historie, som knapt gjev meining

-Jar-Jar, men diverre er ikkje Episode 2 stort betre

-Ei gigantisk mengde ny info som ikkje høver inn med historia i dei gamle filmane

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt inntrykk er at Star Wars fans som vokste opp med de gamle filmene har klare formeninger om hvordan Star Wars skal være, og dermed så er det tusenvis av "fasiter" som skal tilfredsstilles, som gir en umulig oppgave.  Noen vil alltid være misfornøyd.

 

Jeg så prequelene før jeg så "originalene" (fy meg?), så jeg hadde en annen innfallsvinkel.  Er enig i at Hayden Christensen ikke er guds gave til skuespillerkunsten, men jeg likte filmene allikevel. Noen deler er bedre enn andre, men det er det alltid.   Virker som om noen mener at "de har rett" når de sier at filmene er søppel, mens alle andre "tar feil".  Og spesielt de som vokste opp med de gamle, virker som om de har et misforstått eierskap over StarWars som gjør at deres mening teller mest.  Spesielt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt risikabelt å vandre inn i filmtråden nå som jeg ikke har sett Rogue One ennå, men jeg satser på å få sett den i løpet av julen. Er det noen andre kinofilmer som er verdt å se som kommer til å gå i jula? Jeg finner ingen filmer som umiddelbart slår meg som "må se"-titler på Oslokino sitt program (har sett Kongens Nei). 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Så på Selskapsreisen her om dagen , ble nevnt at billetten kosta 1000 kroner....hvor mye blir det i dagens valuta :p

 

 

Gir den 4.5/6........

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Litt risikabelt å vandre inn i filmtråden nå som jeg ikke har sett Rogue One ennå, men jeg satser på å få sett den i løpet av julen. Er det noen andre kinofilmer som er verdt å se som kommer til å gå i jula? Jeg finner ingen filmer som umiddelbart slår meg som "må se"-titler på Oslokino sitt program (har sett Kongens Nei).

Passengers?

 

Må se den pga Tyldum.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at Star Wars fans som vokste opp med de gamle filmene har klare formeninger om hvordan Star Wars skal være, og dermed så er det tusenvis av "fasiter" som skal tilfredsstilles, som gir en umulig oppgave.  Noen vil alltid være misfornøyd.

 

Jeg så prequelene før jeg så "originalene" (fy meg?), så jeg hadde en annen innfallsvinkel.  Er enig i at Hayden Christensen ikke er guds gave til skuespillerkunsten, men jeg likte filmene allikevel. Noen deler er bedre enn andre, men det er det alltid.   Virker som om noen mener at "de har rett" når de sier at filmene er søppel, mens alle andre "tar feil".  Og spesielt de som vokste opp med de gamle, virker som om de har et misforstått eierskap over StarWars som gjør at deres mening teller mest.  Spesielt.

 

Du og alle andre som vil må gjerne digga dei nye filmane. Vanskeleg å koma med nokon objektiv fasit her, det næraste er vel IMDB:

 

Beste film: 9,3

Star Wars: 8,7

The Empire Strikes Back: 8,8

Return of the Jedi: 8,4

The Phantom Menace: 6,5

Attack of the Clones: 6,7

Revenge of the Sith: 7,6

The Force Awakens: 8,2

Rogue One: For ny, men kjem truleg til å enda opp mellom Revenge of the Sith og The Force Awakens.

 

Etter mi oppfatning hev episode 1-3 alt for høge karakterar her. For dei av oss som hugser Oluf frå om lag 25-30 år tilbake, så hugser dei kanskje eit diskusjonsargument frå den serien: "Det er mi meining, og det, det er den rette". Men sjølvsagt er dette subjektivt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Og det e jo slik ung-domen like , og det e jo fint det....hei hei !"

 

Eg fikk så lyst på en slik sændvitsj :p

 

Desse gamle Star Vårss filmane var nok etter mi tid.....eg hugsar når eg va liten så vi desse kovboifilmane til Jon Vane.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

Litt risikabelt å vandre inn i filmtråden nå som jeg ikke har sett Rogue One ennå, men jeg satser på å få sett den i løpet av julen. Er det noen andre kinofilmer som er verdt å se som kommer til å gå i jula? Jeg finner ingen filmer som umiddelbart slår meg som "må se"-titler på Oslokino sitt program (har sett Kongens Nei).

Passengers?

 

Må se den pga Tyldum.

 

 

Passengers er en stor turd av en film.

 

Og Tyldum er muligens en av de mest oppskrytte regissørene i Hollywood nå, men naturligvis så er jo et samlet norsk filmkorps av filmanmeldere alltid snill mot han. Må jo vise at nordmenn kan lykkes i Big H. 

 

 

Om man tåler å se en film med undertekster p.g.a. tysk så hører jeg veldig bra ting om Toni Erdmann. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Syns det var en så dårlig pun at det ble nærmest genialt :p

 

Noen som så "Get ready to be Boyzvoiced" i går , helt genial film :

 

-"Let me by your Father x-mas tonight" hvor de synger om at julenissen tar noen i to-ern

-Playmomen-sangen (åpenbar parodi på Barbie Girl)

-Timothy Dahle (høres litt som Timothy Dalton , hmmm)

-Spy me at noons banale tekst , tar Bond bra på kornet , hoho

 

Timothy Dahle : Sjallabais folkens !

 

Æ tænkte at siden æ no ikkje e manager førr Boyzvoice længer så skulle æ søke om å bli mod hær på diskusjon , ka syns dåkker om det ?

 

Æ treng pæng til et nytt prosjekt og da må fanden spise fluer (og da tænke å ikkje på han Anders Breivik førr å si det sånn)

 

:p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

https://www.youtube.com/watch?v=jeuYtmvVrmE&index=12&list=PLhILsHS_uOWYSwxULyQKsKinlIpu6LJuz

 

Mere godsaker fra Big Boss......

 

https://www.youtube.com/watch?v=HCUGHLlWS-s&list=PLhILsHS_uOWba19d8ut4IRiq6s1wRr9jT&index=5

 

Annonse fra Batman '66 , raritet i seg selv usignert.

 

https://www.youtube.com/watch?v=XnWEK3uFim8&index=1&list=PLhILsHS_uOWZq8anxmPyjsGj8W9pK8yPi

 

https://www.youtube.com/watch?v=qPQm3wett6g&index=4&list=PLhILsHS_uOWYVtIqvz3XzdYt-AINEJhBo

 

Konge :D

 

Det er dyrt å restaurere disse gamle filmplakatene men vel verdt det.

 

https://www.youtube.com/watch?v=rshkiDFTkaQ

 

Hivs man først skal investere i 007 stæsj , ikonisk scene.......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...