Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg endelig sett Rogue One. Likte den godt, muligens hakket bedre enn Force Awakens som jeg ikke synes tilførte Star Wars-eposet noe men heller var som en rehash av episode fire, men fortsatt ikke bedre enn de tidligere filmene, inkludert prequel-trilogien. Som mange har påpekt så var bruken av (menneskelige) CGI-karakterer imponerende, men vi er fortsatt ikke helt der at de sklir ubemerket inn blant virkelige skuespillere. Trekk for enkelte, malplasserte innslag av klein humor som jeg følte var mer rettet mot de minste til tross for at resten av filmen ikke er spesielt barnevennlig (riktignok mindre av dette her enn i Force Awakens).

 

 

Måten det hele ender på var åpenbart tvunget frem av at ingen av hovedpersonene i denne filmen er tilstede eller blir nevnt i episode 4, noe som ville vært merkelig hvis de hadde overlevd. Når det er sagt så var dette kanskje til det beste, for da stod man fritt til å lage en såpass dramatisk og mørk slutt.

 

Lenke til kommentar

 

Prometheus var en katastrofe av en fantastisk bedriten film, så jeg har jaggu meg ikke mye trua på Alien: Covenant. Men det hadde jo vært morsomt om den ble en positiv overraskelse.

 

Den kommende Alien-filmen regissert av Neill Blomkamp derimot, den har jeg trua på. Når enn den kommer. Om den kommer.

Tuller du? Prometheus var jo fantastisk. 

 

Men kanskje ikke så lett for alle å forstå den ;)

 

 

Var nok mange som forventet en alien film. Selv synes jeg filmen var meget bra, visuelt helt nydelig. Og nå har jeg veldig høye forventninger til Alien Covenant, og har stor tro på at filmen innfrir. Traileren lover ihvertall veldig bra.

Lenke til kommentar

Finnes det noen strømmetjenester som har er godt utvalg i horror, martial arts og sci-fi? Gjerne av typen exploitation, b-filmer og z-filmer? Netflix fungerte overraskende bra for denne typen filmer da man kunne velge mellom norsk, amerikansk, engelsk, kanadisk netflix osv., men det fungerer jo ikke fullt så bra lenger.

Lenke til kommentar

Jeg merker at jeg er i overkant spent på Laissez bronzer les cadavres, den kommende filmen til Hélène Cattet og Bruno Forzani. Jeg har aldri lest Jean-Patrick Manchettes bok filmen er basert på, men jeg har trua. For med sære, unike og dødsfete filmer som Amer, The Strange Colour of Your Body's Tears og O is for Orgasm fra The ABCs of Death har Hélène Cattet og Bruno Forzani etablert seg som to av de mest spennende regisørrene vi har om dagen i mine øyne, og jeg er spent på hva de kommer opp med nå. Fortsetter de med den unike sprøheten fra Amer og The Strange Colour of Your Body's Tears, eller gjør de noe litt streitere denne gangen siden den er basert på en bok? Jeg forventer en langt streitere film, men jeg antar at de vil sette sitt eget preg på filmen lell. Gleder meg!

Lenke til kommentar

Så den nyeste Ghostbusters filmen igår. Fy faen for noe dritt altså. Jeg kunne akseptert en noe enkel historie men skuespiller prestasjonene i kombinasjon med "girlpower" var bare helt for jævlig.

Vet du hva, jeg spydde nesten når jeg såg traileren og det var vel i grunn klart fra første sekund at det der er en film jeg aldri, noensinne kommer til å sette på på frivillig basis.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...