Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

https://www.youtube.com/playlist?list=PLhILsHS_uOWYSwxULyQKsKinlIpu6LJuz

 

Big Boss 45 år.....Bruce Lee ble selv tatt på senga mht filmens popularitet.

 

https://www.youtube.com/watch?v=P9ZU7hIWcic&index=2&list=PLhILsHS_uOWYIVRIKrz1wPVZikJNJtm0A

 

Olsenbanden for full musikk 40 år , Basse blir gift og takker for seg....vil sende en tanke til Baronen som ikke er blandt oss lenger.

 

(ja , jeg vet Basse har en cameo i "siste stikk" men det gjelder egentlig ikke , i den er han mer statist enn noe annet)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Hvordan Star wars film er "Rogue One: A Star Wars Story", er det noe som har interesse

og hører til sammen med de andre?

Den er satt i mellom episode 3 og 4 og handler om tiden der de bygger Death Star. En uavhengig historie i og for seg, men du får jo mer ut av den om man er fan av Star Wars og har da selvsagt sett de andre. 

 

Jeg gleder meg i alle fall veldig mye. Digger nye Star Wars. De manglet kanskje originalitet i TFA, men resten traff de veldig bra på. Her får vi forhåpentligvis noe nytt, selv om det er en "spin-off"/sidesprang i forhold til den nye trilogien. De skal vel slippe en del i mellom episode 8 og 9 også tror jeg.

Lenke til kommentar

Festlig, jeg så  Gettysburg igjen  og nå var det lenge siden sist. Jeg har ikke sett den siden jeg kjøpte den  på Bluray og det er flere år siden. Et fint gjennsyn av en  av mine favoritt  filmer.

 

Men jeg la  merke til  at jævlig mange sørstats soldater hadde  lyseblå bukser(bukser til Nord) Og mens det er sant at  sør noen   ganger brukte  bukser de hadde  tatt fra nord,  tok de nesten  alltid  å bleka de så  det blir en  brun/beige farge.

 

Dette har allitd irretert meg litt, så jeg ranta litt på et wargaming  forum.

 

Og der fikk jeg mye inside info, da flere av de var innvolvert  i filmen som soldater. I følge en  av de(altså  ikke harde fakta) Er grunnen  til  alle de blå buksene, at sørstats reenactors  ikke greide å  gjøre manøverne  skikkelig. Så nordstats reenactors tok på seg sørstats jakker(men  behold buksene sine) og gjorde disse manøverne for filmne.

 

 

The more you know!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det er jo ikke Arnold som er mordern i Terminator 1 , det er jo de i fremtida som har programmert han til å begå ugjerningene som er de ekte morderne.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

En robot kan vel strengt tatt ikke være en morder noe mer enn en pistol eller kniv kan.

 

Så True Memoirs of an International Assassin i helga - artig actionkomedie! Kevin James aka Doug Heffernan passer perfekt til rollen.

 

Så også Good Morning Vietnam på nytt. Ikke sett denne på mange, mange år, og samboern hadde visst aldri sett den. Jeg hadde helt glemt hvor mørk denne filmen er til tross for at den sorterer under komedie på Netflix.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...