Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Dr Strange var en stor skuffelse. Er fan av Benedict Cumberbatch, men dette var dårlig. Masse spesialeffekter og CGI lagt på et tynt og kjedelig forutsigbart plott.

 

Men ser at norske aviser er uenige.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jo, egentlig. 

 

Kanskje jeg skrev det litt i affekt. Og kanskje jeg var litt trøtt i går. Hadde vel generelt høye forventninger som ikke ble innfridd. Glad i Benedict da, så helt katastrofe var det ikke altså. :) 

Lenke til kommentar

Bone Tomahawk er kannibalwestern på sitt råeste.

 

Må for øvrig nevne at jeg selv ble positivt overrasket over Deepwater Horrizon. Lett topp 5 for min del, sammen med 13 Hours.

 

Hva er det med 2016 og generiske regissører som plutselig kaster ut gode biodrama-filmer?

Lenke til kommentar

For en film, for et soundtrack! Latterlig bra soundtrack.

https://www.youtube.com/watch?v=pNyQHUHXqJ4

Definitivt blant de bedre sci-fi eventyr/fantasi filmene som ble til på åttitallet.

Men må innrømme at jeg husker den nå best som filmen der introduserte meg for den vakre Cathrine Mary Stewart, som senere dukket opp samme året i den fantastiske sci-fi/horror kult-filmen Night of the Comet, der hun delte skjermen sammen med ei annen 80-talls babe, Kelli Maroney.

Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=OHyL205enFE

Så ferdig Salem's Lot ( 1979 mini serien i regi av Tobe Hooper) i natt og selv om 3 timer kan bli i det drøyeste laget i de sene timer, så var det absolutt verdt å gjenoppleve en av mine store barndoms mareritt da via den fryktinngytende duoen Richard Starker (James Mason) og hans noe menneskeskye kollega Kurt Barlow (Reggie Nalder), som for min del står igjen som en av de mest skremmende og minneverdige av de utallige vampyrene på filmlerret. Lydene, bevegelsene og det forferdelige blikket skremte livet av meg som guttunge.

 

Var noe kjent med hovedrolleinnehaveren, David Soul, men fikk det ikke til å stemme, ikke før han tok på seg brillene et stykke ut i filmen og kom så på at han en del år tidligere spilte en av de unge, kaldblodige og skyteglade politibetjentene i Dirty Harry 2 aka Magnum Force (1973).

Ellers et hyggelig gjensyn med ei ung Bonnie Bedelia, trolig best kjent som kona til John McClane i de første Die Hard filmene, og er i virkeligheten tanta til Kevin McAllister (Macauley Culkin).

Lenke til kommentar

 

Så The Golden Child med Eddie Murphy på nytt i helga. Veldig 90-talls og fortsatt underholdende.

Du mener vel 80-talls? 

Er uansett bare glad til for at John Carpenter takket nei og i stedet lagde den overlegent bedre Big Trouble in Little China (1986) med Kurt Russell. 

 

 

Jajamenn - 80-talls!

 

Var ikke klar over at Carpenter var en kandidat som regissør. Jeg er glad vi har begge filmene, selv om jeg er enig i at Big Trouble er en langt bedre film.

Lenke til kommentar

James Hong og Peter Kwong er med i begge filmene men synes nå dem gjør seg helt klart best i Big Trouble in Little China.

The Golden Child er helt grei eventyr/action-komedie men Eddie Murphy blir fort slitsom og det trekker filmen noe ned (for min del), mens Kurt Russell leverer en av sine beste og mest minneverdige roller som Jack Burton.

https://www.youtube.com/watch?v=TzwGwsdaeQo

Gått en del rykter om en nyversjon med Dwayne Johhson i hovedrollen som Jack Burton, og der Johnson skal ha utalt at han ønsket å ha med John Carpenter, mens Carpenter skal siden ha forklart at han enda ikke har hørt et pip fra The Rock.

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

Noen filmer dere ser frem til eller?

Moonlight - Fått ekstremt bra skussmål, 99 @ Metascore

Toni Erdmann - Kan fort bli årets morsomste

American Honey - Den som egentlig skulle vunnet Gullpalmen, mener noen..

It's Only the End of the World - Dolan, nuff said

After the Storm - Har til gode å se en dårlig film fra Koreeda

Personal Shopper - Høres intressant ut

Nocturnal Animals - Bra cast

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...