Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Hvor har dere matskålene til kattene deres? Har hatt skålene til Sona under vedovnen siden vi flyttet inn, mest fordi de ikke skulle bli skumpet borti da vi drev og flyttet inn.. men begynner å bli lei av alt kattehåret og bøsset som legger seg på platen foran ovnen..

 

"Inne"-skåla står på kjøkenet under brødskuffa, midt i vegen for alt og alle. No når eg tenker etter, burde den kanskje stått ein anna plass, men eg rekner med at kattane blir veldig forvirra viss vi no flytter på den.

"Ute"-skåla står rett ved sida senga deira, som er under tak. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mine stående i gangen. Den står mellom to dører. Jeg har ikke noen plass å sette den, der hun er helt i "ly" av mennesketrafikk, som det er anbefalt at man gjør. Men hun har da godtatt den plassen, så ser ikke noen grunn til å flytte den. Vannskålene står litt rundt omkring. En i stua, en på soverommet, og en i gangen. Jeg har lest at katter ikke liker å drikke rett ved siden av maten, så jeg flyttet den som sto ved matskålen bort i andre enden av rommet.

Lenke til kommentar

Kondolerer Jarmo..

 

Mistet vår pus vi også i november.. 15 år gammel.. lakk leddvæske ut i leddene hans så han hovnet opp i beina.. så var ikke noen annen utvei. 

Var som å miste min beste kompis. 

 

Vi hadde 2 gamle katter og han andre mjauet å bar seg i noen måneder for han var ensom så nå er det en ny liten krapylpus i hus hos oss som elsker å plage han andre.. rett og slett grusomt å ha en sånn liten vilter "faen" i hus når vi har hatt 2 stk på 15 år som har vært riktig så bedagelige. 

Lenke til kommentar

Er det noen tips for å holde ukastrerte hannkatter unna huset? De må på død og liv inn katteluka og spise opp maten til hunnkatten min. Hun jager de jo ikke akkurat vekk heller. I går oppdaget jeg at det var kattepisslukt på uteputene. Og generell uro rundt huset

Har jo hatt hannkatter selv som har holdt roen, men iom at de liker å farte rundt, så blir de påkjørt på veien, sist i fjor sommer :(

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Hvordan er det med ukastrerte hankatter? Vi har en hankatt som terroriserer nabolaget nå. Den har angrepet en annens nabokatt og sørget for regning på snaut 4000,- der. Vi har prøvd å ta opp med eieren at dyret bør kastreres uten å komme gjennom. Vi har også sagt at vi kan koste kastreringen - det vil med stor sannsynlighet være lønnsomt for oss, samtidig som vi slipper en sommer i kattepiss-snek. 

 

Kan vi kreve katten kastrert? I så fall, hvordan?

Lenke til kommentar

Skal skaffe meg Maine Coon snart og lurte på om noen har greie på hvor stort uteområde en sånn katt trenger. Har tenkt å lage en slags inngjerding så den ikke stikker av. Vil gjerne at den skal få være ute også, men veit ikke hvor stort jeg skal lage inngjerdingen.

Hvorfor er du redd for at katten skal stikke av?

Lenke til kommentar

 

noe man kan gjøre for å forhindre at katten skal få flått? plukker 5-6 stykker av han annenhver dag...

 

Flåttmiddel, får det på apoteket. 

 

Spør om hjelp i disken og få en som er egnet til katt! Det finnes midler til hund katter dør av. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...