Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

har ikke bestillt time enda,skal gjøre det når de åpner i morgen tidlig.

men om katta har blitt påkjørt,eller blitt bitt,så benet er knekt,så ville den vel ha både mjauet og frest til meg når jeg tar/klapper den på benet.

nå så purker og sover hun

Hvor gammel er hun? Det kan være hun har hatt slag, f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, nei! Må jeg bekymre meg for slag i tillegg til nyresvikt, hjertesykdom og kreft hos den 16 år gamle katten min? Skummelt! :(

Min sekstenåring fikk slag i fjor og døde av det, så dessverre... Yngre katter får det og, uten merkbare symptomer, men gamle katter kan dø av det.
Lenke til kommentar

Det er så kjipt når de når en viss alder, for ting skjer så fort. Ene øyeblikket er de der, og det neste er de borte... katten min er en av de viktigste personene (følte det ble galt å si "ting") i livet mitt, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre den dagen hun ikke er mer. :( Vet det er dumt å tenke sånn. Må nyte selskapet hennes for alt det er verdt så lenge jeg har det, og det gjør jeg jo også. Men etter det som skjedde etter jul i fjor, kan jeg ikke hjelpe for disse tankene. :(

Lenke til kommentar

da har jeg vert hos dyrlegen,etter at dyrlegen hadde sett over katten,så trodde hun det kunne være betennelse etter et bitt,men katta sa klart ifra at hun hadde vondt rundt kneleddet,så dyrlegen anbefalte røntgen.

og det ble dessverre dårlige nyheter,hun hadde fått knust lårbeinet,antageligvis ved en påkjørsel.

både jeg og dyrlegen var rimelig overasket over at katta ikke hadde(viste)mere smerter.

Lenke til kommentar

da har jeg vert hos dyrlegen,etter at dyrlegen hadde sett over katten,så trodde hun det kunne være betennelse etter et bitt,men katta sa klart ifra at hun hadde vondt rundt kneleddet,så dyrlegen anbefalte røntgen.

og det ble dessverre dårlige nyheter,hun hadde fått knust lårbeinet,antageligvis ved en påkjørsel.

både jeg og dyrlegen var rimelig overasket over at katta ikke hadde(viste)mere smerter.

Det var kjedelig! Godt du dro. Var det mulig å fikse det? 

 

Nei, det er ekkelt med katter som viser såpass lite smerte når de har vondt. Den ene katten min ble påkjørt og beinspliten sto ut av låret, den oppførte seg nesten som normalt, kun litt roligere enn vanlig. 

Lenke til kommentar

Jeg ville kastet dem og kjøpt noe skikkelig. Se på ingrediensene:

 

"Innhold: korn, kjøtt og animalske produkter (min4% kylling, min 4% lam), fisk og fiskeprodukter (min 4% laks), vegetabilske produkter, mineraler. Inneholder EU godkjente farge og konserveringsstoff

 

Rå protein 16,5%, Rå Fett 3,9%, Rå Fiber 0,5%, Rå aske 1,0%, fuktighet 22%"

 

Dette er junkfood for dyr.

 

Jeg kan anbefale snacks jeg er veldig fornøyd med. Dette er den til hunder, men jeg har den til katt, og hun elsker den:

Orijen dog treats free range bison

 

Og dette er til katt:

Orijen tundra Cat treat

 

Begge sidene jeg linket til har flere varianter av snacksen, så du kan jo se om du finner noe annet du liker. Men ikke kjøp produkter som er fylt til randen med fyllstoff som korn og hvete.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Jeg ville kastet dem og kjøpt noe skikkelig. Se på ingrediensene:

 

"Innhold: korn, kjøtt og animalske produkter (min4% kylling, min 4% lam), fisk og fiskeprodukter (min 4% laks), vegetabilske produkter, mineraler. Inneholder EU godkjente farge og konserveringsstoff

 

Rå protein 16,5%, Rå Fett 3,9%, Rå Fiber 0,5%, Rå aske 1,0%, fuktighet 22%"

 

Dette er junkfood for dyr.

 

Jeg kan anbefale snacks jeg er veldig fornøyd med. Dette er den til hunder, men jeg har den til katt, og hun elsker den:

Orijen dog treats free range bison

 

Og dette er til katt:

Orijen tundra Cat treat

 

Begge sidene jeg linket til har flere varianter av snacksen, så du kan jo se om du finner noe annet du liker. Men ikke kjøp produkter som er fylt til randen med fyllstoff som korn og hvete.

Takk for info, men det var ikke det jeg spurte om.. Vil gjerne ha noe snacks som jeg kan gi til både hund og katt, når du har flere dyr rundt deg som svermer deg bare du løfter boksen så trenger man noe man kan gi til alle med en gang :p

Lenke til kommentar

Takk for info, men det var ikke det jeg spurte om.. Vil gjerne ha noe snacks som jeg kan gi til både hund og katt, når du har flere dyr rundt deg som svermer deg bare du løfter boksen så trenger man noe man kan gi til alle med en gang :p

Vet det ikke var du spurte om akkurat, men jeg ville bare peke deg i retning noe som faktisk er sunt for dyrene. Om man kan gi katter hundemat og omvendt, kommer helt av på det individuelle produktet. Når det gjelder vanlig fôr, skal man holde seg til det som er laget til hver art, da de har forskjellig sammensetning som er skreddersydd for dem. Når det gjelder andre ting, må man rett og slett dømme etter innhold. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til å endre døgnrytmen til katter? vi har en aktiv katt som sover store deler av kvelden for å våkne til rundt 10-11 for så å mase om å gå ut. problemet er at han vill inn midt på natten, og han skriker til vi slepper han inn....

 

Prøver vi å vekke han for å få han i ute aktivitet før så maser han bare om å komme inn.. litt usikker på hva vi skal gjøre..

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til å endre døgnrytmen til katter? vi har en aktiv katt som sover store deler av kvelden for å våkne til rundt 10-11 for så å mase om å gå ut. problemet er at han vill inn midt på natten, og han skriker til vi slepper han inn....

 

Prøver vi å vekke han for å få han i ute aktivitet før så maser han bare om å komme inn.. litt usikker på hva vi skal gjøre..

 

Har samme problemet med min katt. Jeg nekter han å gå ut etter kl 21. Da får han heller tisse i kassa. Pleier å hive han ut når jeg kommer hjem fra jobb. Da vet jeg at han har vært på do. 

Lenke til kommentar

 

 

Har samme problemet med min katt. Jeg nekter han å gå ut etter kl 21. Da får han heller tisse i kassa. Pleier å hive han ut når jeg kommer hjem fra jobb. Da vet jeg at han har vært på do. 

 

 

vi har prøvd å være streng rundt dette, men han er ikke en helt normal katt.. Om han ikke får gå ut blir han helt gal, kaster seg rundt og maser som pokker. Legger vi oss åpner han dørå å springer over oss osv. Ender jo alltid med det samme, altså at han får gå ut. 

 

Ikke alltid like lett å leve med en benGAL..

Lenke til kommentar

Merker jeg blir rimelig forbanna over VG-nett som omtrent daglig legger ut torturerte katter på forsiden, uten mulighet for å unngå dem.

 

Slikt brenner seg fast i netthinna mi og kan dukke opp jevnlig i flere uker.

 

På tide at man gjør noe med dette? Jeg har ihvertfall sagt ifra og setter stor pris på om dere også gjør det.

 

Takk :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...