Jump to content

darkness|

Medlemmer
  • Content Count

    10612
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1952 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Kvinne

Recent Profile Visitors

14063 profile views
  1. Jeg er ganske greit i gang igjen. Jeg begynte å trene på gymmet et par -tre uker før offisiell åpning da jeg fikk legeerklæring på at jeg trengte å trene pga medisinske årsaker.
  2. Er vel ikke noe fasit på hva som er attraktivt. Hver sin smak.
  3. Har mistet masse styrke, og litt masse på armer/skuldre. Trener med kettlebells og strikk etter at senteret ba om å få stang og skiver tilbake fordi de trodde de skulle få åpne igjen i mai. Trener mer høyrep og mer unilateralt siden jeg ikke får trent like tungt nå. Det har vel ikke skadet.
  4. Tenker at hun får begynne å følge noen andre hvis hun synes det er så slitsomt.
  5. Jeg har spredd pushups utover dagen, men det har mest vært for gøy, så om det gir optimal effekt vet jeg ikke. Jeg trener aldri pushups til vanlig. Begynte på 20 om dagen, økte til 30, så 40, 50, så skulle jeg ta 60, men plutselig inviterte naboen til fellestrening ute (med avstand, vi trente i vår egen hage :P) og endte på 100. Merket at kroppen (skulderen) fikk litt sjokk, så jeg tok et par dagers pause før jeg fortsatte med 100 om dagen. Andre øvelser jeg har gjort med strikk er: "Markløft" med strikk av to typer. Ene hvor jeg står på strikken og gjør standard markløft. Her brukte jeg kettlebell i tillegg. Andre typen er at jeg fester strikken i sofabein, har strikken rett under hoften, går unna så strikken er stram og så markløft med kettlebell. Feste strikken i sofabeinet eller noe annet, facepull. Står på strikken, bred stance, strikk over skuldrene og nakke, knebøy med kettlebell (goblet squat). Står på strikken, skulderpress. Står på strikken, sidehev. Står på strikken, triceps extension bak hodet.
  6. SATS låner sikkert ikke ut, nei, men sjekk i området rundt deg om kanskje andre gym gjør det. Jeg vet om flere gym som har leid ut utstyr til ikke-medlemmer. Du kan kjøre pushups med lastet sekk/bag på ryggen, eller benk på gulvet med manualer eller en alternativ stang med vekter på hver side? Søk opp nickcheadlefitness på instagram, han har en del hjemmetreningstips. Nei, skjønner godt at du mister motivasjonen.. Jeg synes også det er vanskelig å holde motivasjonen oppe uten utstyr.
  7. Prøvd deg på noen challenger? Jeg har satt meg mål på antall reps på pullups og pushups i løpet av en dag. Nå har jeg forsåvidt fått låne utstyr fra gymmet jeg trener på til vanlig. Jeg tror faktisk jeg satte i gang en greie der. Jeg spurte om å få låne utstyr, og dagen etter startet de utlånsstasjon og leide ut alt av frivekter. Jeg fikk låne gratis siden jeg er medlem, men andre betaler 500kr uka for utstyr, så tror de tjener greit på det. Har fått låne stang, 2 stk 10 KG bumperskiver, 2 stk 5 KG bumperskiver og 2 stk små 5 KG skiver. Så har jeg 2 kettlebells på 12 og 16 KG, og 2 stk manualer på 6 kg fra før. Så da får jeg trent greit hjemme. Har jo ikke rack, og må snatche opp alt, så mer enn dette får jeg ikke brukt over hodet eller på bøy uansett. Merker at styrken har tapt seg drastisk på kun to uker. Fra å 1 rep maks på 104 kg var nå 60 kg tungt å trene sett med på markløft. Menmen, det kommer vel greit tilbake når sentrene åpner igjen og jeg får trent systematisk opp igjen.
  8. Hadde satser på utfall i stedet, så blir det dobbelt så tungt pr bein
  9. De selger vel ON andre steder enn gymgrossisten? du har forhåpentligvis fått tak i mer nå hvis du var nesten tom i slutten av august.
  10. Det burde være helt innafor. Det er vel ikke uvanlig å ikke trene en muskelgruppe oftere enn to ganger i uken.
  11. Jeg er stikk motsatt. Jeg blir rastløs av å ikke trene. Slapp og rastløs, rar kombinasjon. Jeg synes ikke det er utmattende å trene, jeg liker å trene
  12. Det er ikke noe galt i å spise en cheeseburger i ny og ne, men hele poenget med å spise rent blir borte hvis du skal kjøre innpå med en cheeseburger om dagen fra mc’ern. For meg høres det ut som du burde prøve å spise det som er normalt sunt for deg, og heller justere opp/ned etter som om du legger på deg eller går ned i vekt. Jeg tipper du kanskje burde prøve å få i deg litt ekstra proteiner. Det finnes proteinshake som ikke er laget på melk. F.eks. soyabasert. Hvis du har behov for å tilføre litt mer kalorier kan du blande det med kokos eller havremelk i stedet for vann. Evt. Kan du lage grøt i stedet for Shake. Frokost kan bestå av: Havregryn 100 g + Proteinshake 40 g + vann Da får du i deg Protein: 12 g + 29 g = 41 g Karbs: 60 g + 4.8 g = 64.8 g Fett: 7 g + 2.5 g = 9.5 g Det er litt pluss/minus etter innholdet i proteinpulveret. Kcal: 370 + 167 = 537 Det er en ganske solid frokost. Hvis du skal ligge på underskudd så kan det kanskje være litt mye kcal hvis du ønsker å spise mer til lunsj/middag. Men det er et mye bedre alternativ å spise dette til frokost kontra å spise en cheese fra McDonald’s for å få i deg mer kalorier. Lager du deg en hamburger av karbonadedeig (med eller uten ost), så er det en helt grei middag, men jeg ville i så fall ha passet på å få i meg grønnsaker ved siden av. Det er billig-cheese fra mc’ern eller burgerking du bør unngå å spise daglig. Det er søplemat man kan kose seg med i blant. Du sier du ikke føler du får resultat av å spise «clean». Spørsmålet er hvor fort du forventer resultat, og hvilket treningsopplegg du følger. Driver du med bare fuck aroundities, så uteblir som oftest det største resultatet. Det er ingen som blir Arnold på to uker. Resultater krever kontinuitet, innsats og en jevn progresjon.
  13. Shit, er du seriøs nå? Cheeseburgerdiett, den var ny. Du trenger ikke leve på kylling og ris. Bare sørg for å spise rent kjøtt eller fisk av et eller annet slag, litt karbohydrater (potet, søtpotet, ris, pasta) og grønnsaker. Du trenger ikke spise nøtter for å få nok kalorier, men skal du spise rent med en høy andel proteiner så koster det ofte en del. Nøtter er ikke den største utgiftsposten for å si det sånn. Kan du gi et eksempel på hva du spiser på en dag? Tar du noe tilskudd (proteinshake, kreatin eller lignende)?
×
×
  • Create New...