Jump to content

darkness|

Medlemmer
  • Content Count

    10603
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1948 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Kvinne
  1. De selger vel ON andre steder enn gymgrossisten? du har forhåpentligvis fått tak i mer nå hvis du var nesten tom i slutten av august.
  2. Det burde være helt innafor. Det er vel ikke uvanlig å ikke trene en muskelgruppe oftere enn to ganger i uken.
  3. Jeg er stikk motsatt. Jeg blir rastløs av å ikke trene. Slapp og rastløs, rar kombinasjon. Jeg synes ikke det er utmattende å trene, jeg liker å trene
  4. Det er ikke noe galt i å spise en cheeseburger i ny og ne, men hele poenget med å spise rent blir borte hvis du skal kjøre innpå med en cheeseburger om dagen fra mc’ern. For meg høres det ut som du burde prøve å spise det som er normalt sunt for deg, og heller justere opp/ned etter som om du legger på deg eller går ned i vekt. Jeg tipper du kanskje burde prøve å få i deg litt ekstra proteiner. Det finnes proteinshake som ikke er laget på melk. F.eks. soyabasert. Hvis du har behov for å tilføre litt mer kalorier kan du blande det med kokos eller havremelk i stedet for vann. Evt. Kan du lage grøt i stedet for Shake. Frokost kan bestå av: Havregryn 100 g + Proteinshake 40 g + vann Da får du i deg Protein: 12 g + 29 g = 41 g Karbs: 60 g + 4.8 g = 64.8 g Fett: 7 g + 2.5 g = 9.5 g Det er litt pluss/minus etter innholdet i proteinpulveret. Kcal: 370 + 167 = 537 Det er en ganske solid frokost. Hvis du skal ligge på underskudd så kan det kanskje være litt mye kcal hvis du ønsker å spise mer til lunsj/middag. Men det er et mye bedre alternativ å spise dette til frokost kontra å spise en cheese fra McDonald’s for å få i deg mer kalorier. Lager du deg en hamburger av karbonadedeig (med eller uten ost), så er det en helt grei middag, men jeg ville i så fall ha passet på å få i meg grønnsaker ved siden av. Det er billig-cheese fra mc’ern eller burgerking du bør unngå å spise daglig. Det er søplemat man kan kose seg med i blant. Du sier du ikke føler du får resultat av å spise «clean». Spørsmålet er hvor fort du forventer resultat, og hvilket treningsopplegg du følger. Driver du med bare fuck aroundities, så uteblir som oftest det største resultatet. Det er ingen som blir Arnold på to uker. Resultater krever kontinuitet, innsats og en jevn progresjon.
  5. Shit, er du seriøs nå? Cheeseburgerdiett, den var ny. Du trenger ikke leve på kylling og ris. Bare sørg for å spise rent kjøtt eller fisk av et eller annet slag, litt karbohydrater (potet, søtpotet, ris, pasta) og grønnsaker. Du trenger ikke spise nøtter for å få nok kalorier, men skal du spise rent med en høy andel proteiner så koster det ofte en del. Nøtter er ikke den største utgiftsposten for å si det sånn. Kan du gi et eksempel på hva du spiser på en dag? Tar du noe tilskudd (proteinshake, kreatin eller lignende)?
  6. Tenker du da på personer som vil gå ned i vekt, eller på folk flest?
  7. Er sixpack målet, eller var det bare en sidekommentar til diskusjonen som pågår om fettprosent? Som kvinne kan jeg bare si at for meg, så er en solid ryggtavle og velbygd brystkasse ti ganger viktigere hos en mann enn sixpack. Greit, hvis man mannen har alt + sixpack så er det jo en bonus, men heller en velbygd mann med litt fett på magen enn en spinkel spjæling med sixpack.
  8. Var ikke meningen å tråkke deg på tærne, bshagen. Jeg nærmer meg midten av 30-årene selv, og sliter også med å få bort siste delen av fett på magen. Nå har denne kroppen produsert tre barn, så jeg vet egentlig ikke om det er fysisk mulig få helt flat mage. En sammensatt greie av løs hud og muligens strekte magemuskler som ikke vil tighte seg helt til og litt fett, tror jeg. Personlig er jeg mye mer fornøyd med kroppen min når jeg fokuserer på andre deler av kroppen enn magen. Jeg vet ikke om jeg er villig til å gå ned i så lav fettprosent at magen er rippet, fordi magen er det siste som slipper hos meg (unormalt for en jente, normalt for en mann). Om jeg har 2 kg ekstra på magen så må jeg sikkert gå ned 4 kg totalt før magen også blir borte. Jeg veier 54 kg +/- og har vært nede på 52 kg uten at magen var borte. Jeg var skikkelig spinkel som jentunge og i tenårene, og i stedet for å legge jevnt på meg ble jeg heller «tynnfeit». Det har hjulpet meg veldig å fylle på med muskler. Er stort sett fornøyd med kroppen, og bygger heller skuldre, rygg, rumpe og bein. Samboern min begynte å trene styrke for 2-3 år siden, han er også over 30 år. Alderen har ikke begrenset han what so ever når det gjelder gains. Han var ganske feit etter å at vi gikk på whopper cheese dietten i mitt siste svangerskap 😂 Det er sikkert bro science å si det, men det som har funket aller best for han for å gå ned i vekt er ketodiett. Intens keto i tre uker, magen minsker drastisk! Nå har jeg ramblet så mye at jeg glemte hva poenget mitt var. Uansett, lykke til videre med cut. Håper du klarer å få selvbildet ditt på stell og blir fornøyd med kroppen. Det er kjipt å ikke føle seg vel i sin egen kropp.
  9. Jeg skjønner ikke at du ikke bare begynner å bygge nå. Økt muskelmasse gir økt hvileforbrenning, og hvis du er relativt utrent så er det mulig å bygge og gå ned i fettprosent samtidig i starten. Nå er jeg sikkert farget av at trening er en hverdagsgreie for meg. Jeg trener ikke for en spesifikk vekt eller mål. Dvs, jeg setter meg «mål» og når jeg føler jeg har nådd målet, så setter jeg et nytt. Stadig noe som kan forbedres. 5 kg muskler er 5 mnd hard trening, kanskje til og med bare 3. Skal du bare gi deg da? Du er vel ikke 60 år eller? 😜 slutt å heng deg opp i vekt. Se i spesielt og se om du er fornøyd. Mer høyere muskelmasse så vil ikke evt. Fett være så merkbart.
  10. Ville ikke hengt meg opp i vekt. De fleste ønsker vel å ha en viss muskelmasse. En på 190 kan være rippet på 90 kg f.eks. Muskler veier mer enn fett.
  11. Tror jeg ville ha gått for noen Reebook CrossFit nano’s hvis de passer foten din. Siden du skal både løpe og trene med vekter i dem, er nok crossfitsko det beste. Jeg har rene løftesko som jeg elsker til generell styrketrening, men de er ubrukelige til løping, og når jeg trener markløft gjør jeg det enten i sokkelesten eller med flate sko uten oppbygning eller demping. Trenger forsåvidt er nytt par jeg også.. tror jeg skal gå for et par Adidas powerlift. Har Adidas Power perfect fra før, og de har holdt i ca 6 år faktisk.
×
×
  • Create New...