Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

 

 

 

Har samme problemet med min katt. Jeg nekter han å gå ut etter kl 21. Da får han heller tisse i kassa. Pleier å hive han ut når jeg kommer hjem fra jobb. Da vet jeg at han har vært på do. 

 

 

vi har prøvd å være streng rundt dette, men han er ikke en helt normal katt.. Om han ikke får gå ut blir han helt gal, kaster seg rundt og maser som pokker. Legger vi oss åpner han dørå å springer over oss osv. Ender jo alltid med det samme, altså at han får gå ut. 

 

Ikke alltid like lett å leve med en benGAL..

 

Kattedør er genialt hvis man har mulighet til å ha en slik. Hadde to katter som ville inn og ut til forskjellige tider midt på natta... når de ville inn klatret de opp til soverromsvinduet og mjauet til jeg slapp de inn. Etter jeg installerte kattedør ble det helt stille på natta. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aj7hPT

Blir litt dumt å få en fugl eller rotte i gangen dersom man har en kattedør, tenkte å skaffe meg en selv men er litt redd for dette  :hm:

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har samme problemet med min katt. Jeg nekter han å gå ut etter kl 21. Da får han heller tisse i kassa. Pleier å hive han ut når jeg kommer hjem fra jobb. Da vet jeg at han har vært på do. 

 

 

vi har prøvd å være streng rundt dette, men han er ikke en helt normal katt.. Om han ikke får gå ut blir han helt gal, kaster seg rundt og maser som pokker. Legger vi oss åpner han dørå å springer over oss osv. Ender jo alltid med det samme, altså at han får gå ut. 

 

Ikke alltid like lett å leve med en benGAL..

 

Kattedør er genialt hvis man har mulighet til å ha en slik. Hadde to katter som ville inn og ut til forskjellige tider midt på natta... når de ville inn klatret de opp til soverromsvinduet og mjauet til jeg slapp de inn. Etter jeg installerte kattedør ble det helt stille på natta. 

 

 

Ja vi har tenkt på dette, men problemet er at døren vår er 90% glass slik at det ikke er helt enkelt å få installert. I tillegg er det borettslag så er ikke så gira på å lage hull i veggen sånn uten videre. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

Blir litt dumt å få en fugl eller rotte i gangen dersom man har en kattedør, tenkte å skaffe meg en selv men er litt redd for dette  :hm:

 

En kan få "smarte" dører i dag som er låst for andre katter osv. 

 

Hvordan funker såkalte smarte dører i praksis? og hvordan vil dette stoppe katten i å bære bytte med seg inn i huset?

Lenke til kommentar

 

 

Blir litt dumt å få en fugl eller rotte i gangen dersom man har en kattedør, tenkte å skaffe meg en selv men er litt redd for dette  :hm:

 

En kan få "smarte" dører i dag som er låst for andre katter osv. 

 

Hvordan funker såkalte smarte dører i praksis? og hvordan vil dette stoppe katten i å bære bytte med seg inn i huset?

 

Den stopper ikke katten i å dra inn byttet. Tro meg - jeg vet. :sick:

 

Har brukt chip-luke i 5år som åpnes og lukkes så fort en av kattene nærmer seg luken. Optimalt for å hindre andre katter/dyr i å komme + at kattene kommer og går som de selv vil, men ikke noe mer enn det.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Årets store slager hjemme er flaggermus. Forrige uke hadde jeg 8 stykker innom stua i forskjellig grader av halvdød til flyvedyktig.

Ekornfest her, mens jeg har sovet etter nattskift...nettopp vaska hele kåken.. :glare:

 

Får en veldig blandet følelse ovenfor kattene når de holder på sånn..ekorn er jo fantastiske dyr :(

Menmen....nå lukter det grønnsåpe her, og det har det ikke gjort siden februar.

Lenke til kommentar

Ekorn skal være blant de mest intelligente dyrene. Den er en nær slekning av rotta(som også er veldig itelligent), men som vi vel ikke ser som så "fantastiske" heheh.
Nesten samme dyret, de skilte lag og ekornet dro opp i trærne. Når du ser bort fra halen ser du den store likheten.

Lenke til kommentar

Er ikke de giftige da??

Nei? De har noe som heter moskuskjertler så de skal ikke egentlig smake godt. Antar det er derfor katten legger dem fra seg.

 

Edit: Altså, det finnes giftige spissmusarter, men de dreper ANDRE mus, de har ikke nok gift til å drepe en katt eller hund, og dvergspissmus som er de vanligste her på vestlandet er ikke giftige.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

 

Er ikke de giftige da??

Nei? De har noe som heter moskuskjertler så de skal ikke egentlig smake godt. Antar det er derfor katten legger dem fra seg.

 

Edit: Altså, det finnes giftige spissmusarter, men de dreper ANDRE mus, de har ikke nok gift til å drepe en katt eller hund, og dvergspissmus som er de vanligste her på vestlandet er ikke giftige.

Nei, tenkte ikke på å drepe. Mer at de ble litt småuggen av å spise dem.
Lenke til kommentar

Nei, tenkte ikke på å drepe. Mer at de ble litt småuggen av å spise dem.

Det kan nok gjelde de giftige artene, men Tade dreper bare dvergspissmus, så da er det bare det Milva får i seg. Hun har aldri blitt uggen. Tvert i mot virker hun motbydelig fornøyd med seg selv hver gang hun finner en. Blir gøy å finne lemen med hun der...
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen av deres katter som kaster opp etter å ha spist andre dyr? Lucy har på et mirakuløst vis klart å fange noen fugleunger de siste par dagene. Og hver gang har hun kastet opp litt utpå kvelden eller i løpet av natta. Er det fordi magen hennes er så vant til tørrfôr med litt våt mat i ny og ne?

Lenke til kommentar

Ikke merka noe til det med Luna. Mulig hu blir litt daffere enn vanlig.

 

Noe jeg misliker med å passe katt; når katten er inne (for at hun / han ikke skal fly rundt ute og havne i slåsskamper hele tiden, som titt og ofte ender med en tur til dyrlegen, og en mindre flatterende lampeskjerm rundt halsen), og en annen katt kommer opp til huset, og de står på hver sin side av et vindu og gauler ut gutturale lyder til hverandre. Gjør det noget vanskelig å sove. Slipper jeg katten ut; blir det bråk. Bærer jeg katten bort fra vinduet og inn på et annet rom, blir det bråk. Holder jeg katten i et rom uten vindu mens jeg høflig, men bestemt ber den andre katten forlate tomten, blir det bråk.

 

Antar de gjør opp for det med å være særdeles søte, så lenge de ikke bringer drept / halvdød småfugl inn på mitt nyvaskede gulv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...