Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aj7hPT

Vet ikke helt om dette behøver en egen tråd ettersom det er en tråd som kun er for katter.

 

Blir litt vanskelig å forklare siden jeg ikke har bilde å legge ut. Katten min er mørke grå, med hvite poter og svarte striper ved tuppen av halen, katten har også mørkegule farger på øynene. Hva slags rase tror dere katten er fra? Hun er 12-13 år gammel adoptert katt.

 

Håper på svar :)

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Kan du finne ett bilde online som ligner?

4d2672c8e28fb77eaa533cc2ff5fe2c0.jpg?t%5

foto0024_001.jpg

Noe som dette, bare hvis du tar vekk den hvite stripen ved nesen, så ligner dette. Katten har også en hvit stor flekk fra halsen og ned til magen, slik som denne. 

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

 Hva slags rase tror dere katten er fra? 

 

Statistisk sett er katten din ein blandingskatt. 

 

Går ut i fra det, hadde bare vært morsom å se hva slags rase katten er :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Noen av "dere" som har robot støvsuger i kombinasjon med katter? Vi har to katter hvor jeg tror den ene vill angripe støvsugeren, han er en veldig nysgjerrig og leken/vill bengal. Men han er også redd støvsuger lyden, så det blir enten eller tenker jeg. Noen med erfaringer? 

Har dere robotstøvsuger eller planlegger dere å kjøpe? Er det kattunger det er snakk om? Dersom du planlegger å kjøpe robotstøvsuger er det jo å forvente at de angriper denne ;)

Lenke til kommentar

 

Noen av "dere" som har robot støvsuger i kombinasjon med katter? Vi har to katter hvor jeg tror den ene vill angripe støvsugeren, han er en veldig nysgjerrig og leken/vill bengal. Men han er også redd støvsuger lyden, så det blir enten eller tenker jeg. Noen med erfaringer? 

Har dere robotstøvsuger eller planlegger dere å kjøpe? Er det kattunger det er snakk om? Dersom du planlegger å kjøpe robotstøvsuger er det jo å forvente at de angriper denne ;)

 

 

Jeg planlegger eller rettere sagt jeg ønsker en, men jeg er litt redd for hvordan den blir møtt :p 

 

Nei de er ett par år gamle begge to, litt usikker på den ene da den var villkatt fra dyrebeskyttelsen og er "dverg"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

 

Noen av "dere" som har robot støvsuger i kombinasjon med katter? Vi har to katter hvor jeg tror den ene vill angripe støvsugeren, han er en veldig nysgjerrig og leken/vill bengal. Men han er også redd støvsuger lyden, så det blir enten eller tenker jeg. Noen med erfaringer? 

Har dere robotstøvsuger eller planlegger dere å kjøpe? Er det kattunger det er snakk om? Dersom du planlegger å kjøpe robotstøvsuger er det jo å forvente at de angriper denne ;)

 

 

Jeg planlegger eller rettere sagt jeg ønsker en, men jeg er litt redd for hvordan den blir møtt :p

 

Nei de er ett par år gamle begge to, litt usikker på den ene da den var villkatt fra dyrebeskyttelsen og er "dverg"

 

Høres koselig ut. Jeg har som erfaring at katten løp ned i kjelleren da jeg begynte å støvsuge fordi hun var redd for den, kommer vel an på katten, hvis du har nysgjerrige katter så er vel som sagt å forvente et "angrep" mot robot :)

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar

Går ut i fra det, hadde bare vært morsom å se hva slags rase katten er :)

 

Lurer på hva slags svar du egentlig tenker deg.

 

Forøvrig kunne det vært interessant å se hva biologer kunne si om raser blant tamkatter ut fra rent vitenskapelige prinsipper. Jeg tipper at de ville fokusere på andre trekk enn dem som rasekattentusiaster er opptatt av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

Går ut i fra det, hadde bare vært morsom å se hva slags rase katten er :)

 

Lurer på hva slags svar du egentlig tenker deg.

 

Forøvrig kunne det vært interessant å se hva biologer kunne si om raser blant tamkatter ut fra rent vitenskapelige prinsipper. Jeg tipper at de ville fokusere på andre trekk enn dem som rasekattentusiaster er opptatt av.

 

Regner egentlig ikke med noe ordentlig svar, hadde vært fint om det kom et svar om hva slags rase katten min kom fra ettersom jeg har søkt meg frem flere ganger selv. Hvis jeg ikke finner svar i løpet av de neste dagene så tar jeg med takke til at katten rett og slett bare er en blandingskatt.

Lenke til kommentar

har fått et problem med katta,fant den liggende rett ved inngangspartiet i dag,selv om jeg lokket på den,så ville den ikke komme,satte seg opp,og bare bikket til siden.

til slutt så reiste den seg opp,og er bare så vidt den klarer og gå,den klarer ikke og legge tyngden på ene bakbeinet.

finner ingen sår,og virker som at den ikke har vondt selv når jeg tar på beinet eller klapper den der,

så regner med at den da ikke har blitt påkjørt eller blitt angrepet av noen dyr.

 

ser heller ikke ut til at beinet har hovnet opp.

 

hva kan det være?betennelse?hva med huggorm?men da ville det vel hovnet opp?

virker ikke som at katta har noen spesielle smerter,den mjauer ikke om den reiser seg opp og går litt,

 

skal uansett bestille time hos dyrlegen i morgen tidlig

Lenke til kommentar

har fått et problem med katta,fant den liggende rett ved inngangspartiet i dag,selv om jeg lokket på den,så ville den ikke komme,satte seg opp,og bare bikket til siden.

til slutt så reiste den seg opp,og er bare så vidt den klarer og gå,den klarer ikke og legge tyngden på ene bakbeinet.

finner ingen sår,og virker som at den ikke har vondt selv når jeg tar på beinet eller klapper den der,

så regner med at den da ikke har blitt påkjørt eller blitt angrepet av noen dyr.

 

ser heller ikke ut til at beinet har hovnet opp.

 

hva kan det være?betennelse?hva med huggorm?men da ville det vel hovnet opp?

virker ikke som at katta har noen spesielle smerter,den mjauer ikke om den reiser seg opp og går litt,

 

skal uansett bestille time hos dyrlegen i morgen tidlig

Katter viser ofte smerte ved å være roligere enn vanlig, maler mye etc. Det er vanskelig å se på de at de har det vondt. Godt du ahr bestilt time til i morgen! Hold pus inne. 

Lenke til kommentar

har ikke bestillt time enda,skal gjøre det når de åpner i morgen tidlig.

men om katta har blitt påkjørt,eller blitt bitt,så benet er knekt,så ville den vel ha både mjauet og frest til meg når jeg tar/klapper den på benet.

nå så purker og sover hun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...