Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Off-Topic, men FF XIV ble nevnt i denne tråden

Klarte ikke å komme meg ut av karakter oppsettet en gang før jeg avinstallerte spillet

Finnes ikke informasjon om rasene eller klassene

En må ha for og etternavn

Ble puttet på en server som var full, nummer 28 i kø, som var dråpen

 

I WoW så er det god informasjon om rasene og klassene

En trenger bare 1 navn og en blir ikke plassert på fulle servere, uten at en velger de selv

Rikelig med informasjon om rasene nå hvertfall. Kanskje for mye til og med. Er forfriskende med karakterer som ser sånn høvelig OK ut også, i motsetning til WoW hvor de ser ganske slitne ut nå. Eneste jeg ikke liker så godt med FFXIV er at verdenen er delt opp i soner, som nok er et resultat av at det ble utviklet for konsoller også. Når det er sagt spiller jeg på PS4 Pro, og jeg er mektig imponert over ytelsen det nå har. Kjører glatt 60fps. Et annet poeng som kan være negativt for noen er at global cooldown er på to sekunder, og det kan nok være for treigt for noen. For min del synes jeg det er greit, spesielt siden mange av ferdighetene bygger på comboer og andre interessante ting. Føler jeg deltar litt mer aktivt i kampen vil jeg si. Men verdenen i WoW er fortsatt flere hakk kvassere enn den i FFXIV. Aldri vært fan av krystaller og lifestream og primals og hva det måtte være.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ble inspirert til å logge inn på min Demon Hunter, liker spesielt godt skaleringen av gamle soner da jeg godt kan tenke meg å spille igjennom en alt og faktisk få opplevd de gamle sonene uten å føle at jeg bare maltrakterer alt og at jeg blir presset til å bevege meg ut av soner lenge før jeg er ferdig med disse. Flyten når du spiller nye karakterer er jo helt på styr sånn som det er i dag og bare for å få slippe maset rundt utstyr så har du jo gjerne noen heirlooms og da blir det jo hvertfall texas.

 

Så det var gledelige nyheter syntes jeg. De burde nesten også fått en bedre markering og flyt på quests i eldre soner, det er ekstremt mye filler quests og du har alt for mange soner til at det å drive å kaste bort tiden på filler quests i alle soner er temmelig meningsløst. Så ideelt sett så skulle jeg hatt en bedre oversikt over hva som er "story quests" i hver sone så kan jeg heller gå igjennom nesten samtlige soner med bare ta story quests og skippe alt det andre fjaset som er fryktelig lite givende. Men per dags dato så er det fryktelig vanskelig å få med seg hva som faktisk er meningsfulle quests og hva som er totalt bortkastet tid. Dette har jo blitt mye bedre i nyere utvidelser.

 

 

Men merket godt at når jeg nå logget inn etter å ikke ha spilt siden 7.1 eller noe sånt så blir jeg fullstendig overlesset med dilldall... Har spilt alle utvidelser til nå og har temmelig bred erfaring fra World of Warcraft og likevel så syntes jeg at jeg drukner i alt for mye fjas når jeg logger inn så jeg blir nærmest så overveldet at jeg ikke orker å starte å spille i det hele tatt.

 

Jeg har 10+ quests i loggen fra tidligere, jeg har followers som er tilbake fra oppdrag, jeg har nye greier å plukke opp i order hall, Khadgar begynner umiddelbart å mase om noe dilldall, det står en på "flyplassen" i Dalaran og maser om noe greier med Odin, GUI-et ser ikke ut så meg må sette i gang med å få satt opp det igjen og det har jo som alltid skjedd såpass mye re-balansing av angrep og talents at jeg må sette meg inn i alt det igjen på nytt da rotasjonen jeg er vandt med nå naturligvis har blitt forandret.

 

 

Det beste tipset er vel kanskje å bare få ordnet action bars og GUI, droppe samtlige quests jeg har begynt på for lenge siden da de sikkert ikke er relevante lenger og bare drite i alt som spillet forteller meg å starte på Broken Shore (for å få med meg lore) også bare komme meg til Argus og ta det derfra da alt mulig annet sikkert er fullstendig irrelevant nå uansett?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Syns det ser helt ok ut jeg, liker temaet godt. Nye spillbare raser; for meg som alliance var nok Iron Dwarfs det mest fasinerende; deretter Void Elf. Det skal bli interessant håper jeg. :)

 

 

Edit: Litt usikker på om Dark Iron Dwarfs er spillbare da, det er litt uklart...

De er spillbare, starter på lvl 20

Lenke til kommentar

Men merket godt at når jeg nå logget inn etter å ikke ha spilt siden 7.1 eller noe sånt så blir jeg fullstendig overlesset med dilldall... Har spilt alle utvidelser til nå og har temmelig bred erfaring fra World of Warcraft og likevel så syntes jeg at jeg drukner i alt for mye fjas når jeg logger inn så jeg blir nærmest så overveldet at jeg ikke orker å starte å spille i det hele tatt.

Dette er mitt problem også. Har spilt siden før TBC, og holdt det aktivt helt til starten av WoD. Var borte et par-tre måneder, og når jeg kom tilbake så var det alt for mye fjas som skulle gjøres "samtidig". Det orket jeg ikke. Noen uker før første big-patch i Legion bestemte jeg meg for å teste igjen. Var veldig deilig å følge historien i alle sonene, én gang. Levlet/gearet opp DK, druid, pala, mage og DH, men for disse ble det bare dungeon/mythic-spamming og LFR-rush. Tankeløst button-smashing. Etter noen få uker av igjen, så er all progression på alle disse karakterene helt meningsløs; ny plass, ny lore-chain, nytt LFR.

 

Men dette er samtidig det beste med WoW, at historien er så stor og bred. Skulle ønske jeg kunne un-patche klienten og spille på en server som var der jeg var. Og så patche og spille "live" når jeg hadde gjort meg ferdig i mitt nye, triste, trege tempo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så hva tenker folket om WoW Classic ? Jeg er selv ikke veldig interessert i å spille selv eller har vært særlig investert i alt dramaet rundt classic.

 

Er riktignok nysgjerrig på om det bokstavelig talt blir vanilla (med alle sine feil), for det blir neppe en langvarig suksess.

http://www.wowhead.com/news=275482/world-of-warcraft-classic-servers-what-we-know-so-far

Lenke til kommentar

Personlig så bryr jeg meg ikke. Jeg er ferdig med den biten der. Been there, done that. 

Kommer såklart til å lage meg en char for å vimse rundt og mimre, men ikke noe utover det. 

 

Dem (Blizzard) har jo her en ypperlig mulighet til å promotere current game, nettopp ved å bevise for bedritent og tungvindt alt var før, men samtidig tilfredsstille to spillermasser. Dem som foretrekker det gamle, og dem som helst liker det nye med alt som har blitt implementert. (AoE-loot, Dungeon Finder, Transmog, osv osv). 

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å ha en semi-aktiv karakter på WoW Classic for nostalgien sin skyld. Men end-game i Vanilla er ikke noe jeg har noe som helst behov for å ta endel av da det er grisetregt, krever alt for mye tid og dedikasjon er fryktelig lite givende med grå og kjedelige encounters, ekstremt mye dødtid osv... Det er rett og slett ikke spesielt bra eller morsomt innhold anno 2017.

 

Tviler vel sterkt på at jeg kommer til å klare å dra en karakter opp til level 60 i det hele og store. Levelling i Vanilla var temmelig brutale greier. Du blir grisebanka om du klarer å ta aggro fra mer enn maks 2-3 mobs om gangen, du er avhengig av grupper selv for trivielt innhold og levelling går treeeeeeegt og quests er jo gørrkjedelige sammenlignet med hva vi er vant med i dag.

Lenke til kommentar

Kan ikke ny exp komme fortere, har så lyst på alts men ikke med artifact systemet + champions/followers. Styre med followers er noe som burde fjernes. Per idag står jeg bare å venter på missions.... ork å gjøre dette på alts også.

 

Men det var morsomt å komme tilbake til WoW igjen. Har skjedd mye siden Januar :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...