Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Questhelper er noe DRITT. Makan til latskap av både Blizzard og spillmassen.

 

Jeg sier ikke alt var bedre før, eller pepperidge farm remembers, men i versjon 1 måtte man lete litt rundt for å finne ut hvor man skulle eller hva man skulle gjøre. Det hjalp å lese teksten i questet også. I dag har man en pil på kartet...

Lenke til kommentar

Eneste forskjellen er at før brukte man mye lengre tid på oppdragene og de fleste brukte add-ons og/eller thottbot etc

Svært få liker å lete etter noe de ikke vet hvor de skal lete

 

Er som når en leter etter noe på arbeid eller hjemme og svaret en får er, en eller plassen på huset, istede for det bedre svaret, "den står der"

Lenke til kommentar

Ja, for noe herk, å måtte ta stilling til at andre sier noe i et massivt MULTIPLAYER online ROLEPLAYING game.

 

Jada, jeg er litt ekstrem, men synes WOW har mistet mye av sjarmen det hadde for 10 år siden nettopp pga at alt er "trykk på en knapp for å havne i en kø for dungeon" og "trykk på en knapp for å teleportere til en instance" istedenfor å faktisk snakke med andre spillere eller oppleve verden man spiller i.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i deg der, og et godt eksempel på et spill hvor jeg trives veldig med å gå rundt er Zelda: Breath of the Wild. Der får du også bare beskrivelser av hva som skal gjøres og hvor du skal også må du finne ut av det på egenhånd og det fungerer knallbra.

 

Men personlig så syntes jeg aldri World of Warcraft var spesielt bra på akkurat det området. Dialogboksene og UI-et generelt er lite innovativt og gammeldags, spesielt i disse dager når ting for det meste ser ut og fungerer på samme måte som de gjorde tilbake i 2004/2005. Dialogboksene inneholdt alltid ekstremt mye dilldall helt uten interesse og relevans for det du skulle gjøre og ofte var beskrivelsen av hvor du skulle og hva du skulle gjøre ganske så dårlig. De meste av oppdrag var og er fremdeles også fryktelig generiske og lite givende så jeg ser ikke helt den store gleden og poenget med å bruke mer tid enn strengtatt nødvendig på de heller.

 

Gjorde jo nå nylig de nye oppdragene i Sillithus og det er jo et prakteksempel på oppdrag jeg er veldig glad for at kan gjøre såpass effektivt for det er jo helt A4 dra hit, drep X-antall av disse / drep X antall så du kan loote X-antall av det, rinse and repeat og avslutt det hele med å ta dette brevet fra person A til person B, for deretter å ta et brev fra person B til person C.

 

Ble egentlig veldig skuffet over disse nye oppdragene. Det er jo en slags prelude til Battle for Azeroth så hadde trodd og håpet at de faktisk hadde brukt litt mer tid og brydde seg en smule mer om kvaliteten og underholdningsverdien på det de la til der.

 

 

Men jeg er helt enig i at ting har tatt litt overhånd. Men det føler jeg er en naturlig konsekvens av at hele spillet er bygget på et såpass gammel og temmelig utdatert fundament så noe annet ville rett og slett ikke fungert i 2018 uten at nesten alle hadde sluttet å spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Questhelper er noe DRITT. Makan til latskap av både Blizzard og spillmassen.

 

Jeg sier ikke alt var bedre før, eller pepperidge farm remembers, men i versjon 1 måtte man lete litt rundt for å finne ut hvor man skulle eller hva man skulle gjøre. Det hjalp å lese teksten i questet også. I dag har man en pil på kartet...

I de aller fleste andre spill hadde jeg vært helt enig med deg, men ikke i WoW. Questing er bare noen man piner seg i gjennom før man kommer til det som er gøy. Jeg gjør alt jeg kan for å korte ned på kjedelige grinding.

 

Jeg støtter så og si alle "quality of life"-endringene som har kommet opp gjennom årene. Det værste Blizzard noensinne gjorde var å ta bort Flying i starten av et nytt kontinent.

Lenke til kommentar

De som ønsker seg tilbake til vanilla glemmer at dette er over 10 år siden.. Hvor mye har ikke utviklet seg på 10 år ?

 

Skal bli godt å endelig få en visning på at vanilla faktisk ikke er bedre enn hva som er ^^ Nå har jeg ikke spilt på noen mnd, men har spilt aktivt hele wow sin historie

 

Alle expansions har hatt ups and downs

 

Men generelt sett vil ingen sitte å bruke flere dager på en BG lenger, eller raide for minimalt med loot

Vi vil ha mer og mer og mer ! Mere dps! mere healing! mere HP

 

Nostalgien er fin den! Men 90% vil gå lei etter et par uker med grinding og finner ut at " jøss..var det virkelig så døll ? )  

 

Resterende kan kose seg med hva de har savnet i alle år ^^

 

Når jeg ser på opptakene mine fra vanilla..og det gikk egentlig bare i å spamme 1 og 2 med minimal bevegelse i 3 timer.. Så ser jeg hva alle andre glemmer^^

 

Du blir "klokere" med årene og selv spill blir lettere, derfor vanskelighetsgraden blir høyere også. Selvom raggy føltes vanskelig på den tiden.. hadde de fleste oneshottet slike bosser nå

 

Hvor mange hadde ikke for 10 år siden sliti rævva av seg i en +20M dungeon nå ? Hadde sikkert vært toppsjiktet på 0.002% som hadde klart det,

 

 

Jeg gleder meg til å starte litt igjen.. Blir super casual ^^ men skal bli morro med litt Horde vs Alliance ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...