Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Bra sagt. 

Har tenkt mye av det samme sjøl. Etter å ha spilt samme spillet i 10 år pluss så blir man god på det, og tilpasser seg mye kjappere hele tida, selv hvor mye nytt som blir tilføyd. 

 

Sjøl kommer jeg garantert til å prøve classic, men jeg er ikke under illusjonen at alt blir like magisk som det var i 2006. Det jeg gleder meg til er å vandre rundt i dem gamle områdene igjen. (legger lista veldig lavt her, hehe). 

 

Ellers så er jeg føvrig enig med deg. Jeg tror at så snart den initielle hypen har gitt seg etter en måned eller to så har flesteparten gått tilbake til retail (etter å ha klagd på forumene om at ditt og datt ikke finnes, men burde det).  

Dem som blir værende igjen trur jeg vil få det veldig ålreit, siden da alle er inneforstått med at sånn er det her, for everything else, there's retail. 

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror heller ikke Classic WoW kommer til å fungere spesielt bra. Selv liker jeg tanken på å kunne sture rundt i Vanilla, mest for nostalgi men utover nostalgi så har det jo liten verdi. Og problemet er jo som du sier at ting tar alt for lang tid i vanilla og fryktelig mye av innholdet, selv i questing krever faktisk en gruppe med spillere og spørsmålet er jo om det blir populært nok, spesielt over litt tid til at det vil fungere i praksis? En situasjon hvor du 3 mnd etter Classic blir sluppet lager den ny karakter og for det meste går rundt alene når du leveller vil bli en temmelig gigantisk problem da innholdet fungerer helt ræva for solo-levelling. Tilbake i vanilla så var jo ikke dette noe problem, det var millioner av spillere og det var konstant bøttevis av spillere i hver eneste levelling sone. Det blir nok bare tilfellet helt i starten av classic når det er "nytt og spennende" men over tid så vil de som er mest "hardcore" fortsette med være level 60 mens nye spillere som skal opp til level 60 blir færre og færre for hver dag som går og man får et dilemma.

 

 

Et annet stort problem er hvor latterlig lang tid alt tar. Det å nå level 60, det å gjøre dungeons, raids og alt tar ekstremt lang tid. Det er ingen dungeon-finder osv.. Mange ser nok på dette som sjarmerende men igjen så har vi problemet med at dette er kun interessant for gamle spillere. Spillere som aldri har hatt noe forhold til vanilla har egentlig ingen grunn til å være så alt for interessert i alt dette og gamle spillere som faktisk har nostalgi har blitt såpass gamle at det å kaste bort så til de grader mye tid på alt mulig dilldall fort blir et stort problem sammenlignet med hva det var tilbake i tiden når de satt der som 12-20 år gamle og kunne dedikere masse tid til å spille. Folk vil føle at progresjonen i vanilla selv når de legger ned like mye tid som de gjør på "ikke vanilla" er så latterlig mye tregere og dårligere så gidder de rett og slett ikke.

 

 

Det vil alltid være noen få som kommer til å gidde, som har nok tid å investere osv.. Men jeg tror det vil være temmelig få av dem. Jeg kommer sikkert til å leke meg på classic i en måneds tid. Irritere meg over hvor tregt og tungvindt mye av det er, få en liten tåre i øyekroken når jeg ser gamle Orgrimmar, gamle Descolace osv.. Også legger jeg det fra meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer garantert til å prøve. Men det folk er negative mot er hvor langtekkelig ting var. Mye vil være fikset, men det overrasker meg om det kommer til å være like tregt og med de samme questene. Ting som må lootes må du se om musepekeren endrer seg for å plukke opp etc.

 

Kan være det blir nostalgisk moro for en del (meg deriblant). Men frykter de tuner det for mye mot dagens versjon for at det ikke skal floppe totalt.

 

Men hvem vet.

Lenke til kommentar

Tror vi glemmer ofte hvorfor vi spiller, Raids generelt har gjort at wow har blitt et spill det må investeres mye tid i

 

Jeg vet godt hvor fort jeg glemte tiden 3-4 timer 2-4 ganger i Uken

 

Håper forøvrig at det blir en løsning på at jeg kan komme inn i spillet og gjøre en dungeon eller BG og deretter hoppe av igjen

 

Slik det er nå vil jeg havne milevis bak andre i med tanke på gear og hvilke vanskelighetsgrad jeg selv ønsker det kunne vært..

Er nok vanskelig å tilfredsstille alle spillere :p spesielt i et mmo så stort som wow

 

Men de fleste som spiller wow blir vel eldre de også,  Ser ikke samme entusiasmen hos de unge for å skaffe seg wow slik det var når jeg var 16-17 år

 

Så vil jo tro Devsa tar det i betraktning og regner med at de skjønner spillerbasen får barn etterhvert

 

Eller så fortsetter de slik som nå og håper at det er mange som lever livet i med wow som sentrum ^^

Lenke til kommentar

Tror vi glemmer ofte hvorfor vi spiller, Raids generelt har gjort at wow har blitt et spill det må investeres mye tid i

 

Jeg vet godt hvor fort jeg glemte tiden 3-4 timer 2-4 ganger i Uken

 

Håper forøvrig at det blir en løsning på at jeg kan komme inn i spillet og gjøre en dungeon eller BG og deretter hoppe av igjen

 

Slik det er nå vil jeg havne milevis bak andre i med tanke på gear og hvilke vanskelighetsgrad jeg selv ønsker det kunne vært..

Er nok vanskelig å tilfredsstille alle spillere :p spesielt i et mmo så stort som wow

 

Men de fleste som spiller wow blir vel eldre de også,  Ser ikke samme entusiasmen hos de unge for å skaffe seg wow slik det var når jeg var 16-17 år

 

Så vil jo tro Devsa tar det i betraktning og regner med at de skjønner spillerbasen får barn etterhvert

 

Eller så fortsetter de slik som nå og håper at det er mange som lever livet i med wow som sentrum ^^

Du kan det med Legion da, det er sykt enkelt å spille casual. LFR (Looking for raid) gjør jo at du kan logge på, signe opp for den delen av raidet du vil ta, og gjennomføre det på vel under 1 time liksom. Samtidig er det jo mye hardcore innhold man kan drive med dersom man vil, men du kan fint oppleve innholdet på måten du beskriver, jeg gjør det selv. 

Lenke til kommentar

Har egentlig null interesse av Allied Races. De virker såpass kjedelig og uinspirerte, det er jo hovedsaklig bare re-skins av eksisterende raser og jeg syntes måten Blizzard gater disse på bare vitner om grådighet. Ikke bare krever de fleste av de diverse achievements fra Legion (eller Battle for Azeroth) så for spillere som ikke allerede har spilt Legion eller gjort det som kreves blir tvunget til å grinde for å få de låst opp, men samtidig så krever de at du starter en ny karakter om du ikke betaler for race change og benytter du race change eller boost så får du ikke heritage armour og samtidig så har de jo da gjort selve prosessen fra level 20 til 110 lenger og tregere enn den var før (den er jo forsåvidt bedre, men fremdeles lenger og tregere) som igjen gjør alt som omhandler allied races føles som en unødvendig stor grind som skal holde spillere opptatt mest og lengst mulig frem mot Battle for Azeroth.

 

Hadde det faktisk vært helt nye og litt mer unike raser, hvor de faktisk hadde lagt inn litt arbeid og gitt oss nye soner osv.. Så hadde det jo vært noe annet. Men når er det jo minimalt med utviklerarbeid som blir implementert på en måte som utelukkende er for å sikre Blizzard mest mulig inntekt og grind/spilletid fra spillerne uten at jeg føler at det lille arbeidet de legger ned nødvendigvis forsvarer det.

 

 

Nå har jeg uansett lyst til å prøve den nye levelling opplevelsen, uten at jeg kommer til å spille til nærheten av level 110 så det blir jo da fort til at jeg starter med en allied race. Men dessverre så er jo den mest interessante for min del Zandalari Troll og den er jo låst bak Battle for Azeroth achievements så det kan jeg tydeligvis bare glemme med det første. Ellers så spiller jeg stortsett alltid female elf da det ser mest sexy ut og her er det jo ingenting nytt for meg som hordespiller.

Lenke til kommentar

Det fine her er jo at det er frivillig og det er nok svært mange som kommer til å lvle 1 eller flere

Selv så skal jeg få alle til maks level, men over en en lang periode

Lage alle og spille med "rested xp"

Usikker på "grådig", men det får meg til å ville spille WoW

Hadde de vært tilgjengelig nå så hadde jeg starte å spilel nå, men inntil de ommer så betaler jeg ikke

Lenke til kommentar

 

Men de fleste som spiller wow blir vel eldre de også,  Ser ikke samme entusiasmen hos de unge for å skaffe seg wow slik det var når jeg var 16-17 år

 

 

Ja WoW er ikke akkurat et spill som virker å appellere til nye eller yngre spillere i den grad det gjorde det før. Og det har jo mye med hva som er populært idag men også at spillet er jo veldig gammeldags når det kommer til gameplay. 

Lenke til kommentar

Det fine her er jo at det er frivillig og det er nok svært mange som kommer til å lvle 1 eller flere

Selv så skal jeg få alle til maks level, men over en en lang periode

Lage alle og spille med "rested xp"

Usikker på "grådig", men det får meg til å ville spille WoW

Hadde de vært tilgjengelig nå så hadde jeg starte å spilel nå, men inntil de ommer så betaler jeg ikke

vil du virkelig kjøre alle de akkurat samme dungeons/soner om igjen? er det morro? eller bare gjør du det fordi det er gøy med den nye rasen i etterkant? De nye rasene er kule men ikke verdt å levle om igjen imo, hvertfal da en har absolutt alle klassene i 110, 

 

utvider de flere plasser  for jeg kan faktisk ikke lage noen nye uten å slette en lvl 110

Lenke til kommentar

Du kan det med Legion da, det er sykt enkelt å spille casual. LFR (Looking for raid) gjør jo at du kan logge på, signe opp for den delen av raidet du vil ta, og gjennomføre det på vel under 1 time liksom. Samtidig er det jo mye hardcore innhold man kan drive med dersom man vil, men du kan fint oppleve innholdet på måten du beskriver, jeg gjør det selv. 

 

 

 

 

Njaa til en viss grad vell :p?

 

LFR sin vanskelighetsgrad er vell som vi kan spise taco og trykke 1 og samtidig klare det

 

Jeg hadde sett for meg et opplegg for de som kanskje ikke lenger har muligheten til å farme for gear osv

 

Hvis de kunne lagt til en mulig til for å raide der gear scaler seg likt,  Typ tournament gear hvis du vet hva det var/er ( Aner ikke om det finnes lenger )

 

Altså der alle i pvp kunne kjøpe fullt elite gear for smågull og fighte i våre "egne" premade arenaer,

 

Det hadde vært gull for de som ønsker vanskelighetsgraden til mythic, men at man da ikke får noe gear fra bosser feks? Kanskje heller mounts, transmog etc etc

 

Hadde jeg kunne kommet inn etter feks 3 uker på sjøen og fortsatt kunne gjøre samme content som resten av spillerne, så hadde det vært gull verdt for meg

Endret av LD93
Lenke til kommentar

Etter å ha unlocket High Mountain Tauren og Nightborn og lekt meg med de i character creator så er jeg nesten enda mer skuffet. Syntes det i utgangspunktet er skuffende med nye raser som ikke gir deg noe som helst nytt innhold annet enn nytt utseende.

 

Men disse rasene fremstår veldig halvhjertet? Antallet hårfasonger og muligheter er jo fryktelig begrenset. Det er fryktelig liten forskjell på Nightborn sammenlignet med Night Elves og Blood Elves, egentlig føles de mer som Night Elves til Horde og de har ikke engang de samme ansiktstrekkene som Nightborn NPC'ene i spillet? Og High Mountain Tauren er jo kliss lik en Tauren bare med andre horn og muligheten for "tatoveringer"? Her går jo akkurat de samme ansiktene igjen, det er fryktelig mye gjenbruk av eksisterende ressurser.

 

Og Blizzard påstår at allied races er noe de har brukt over tusen timer på å lage? Det er jo nesten litt skremmende om det faktisk stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...