Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Da var 7.2.5 ute, i tillegg har de "hotfixet" at det nå tar rett over 2 døgn å gå fra AK 26 -> AK 40(max).

Gode nyheter for de som nylig har valgt å returnere. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt sånn både og da de på denne måten sier at AP systemet kanskje ikke var så lurt

Fisking er en flat 50 AP, går ikke an å øke og det systemet funker ypperlig

 

Holder å få 40 på en karakter, deretter kan du kjøpe lvl 40 tokens for 1k ressurser til alle andre karakterer

 

For de som elsket Suramar Scenarioet (Withered) så vil de sikkert elske Chromie, men denne gangen med tidspress

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Alt det sier er at det er ganske uvennlig for de som returnerer til spillet på dette tidspunktet, når de fleste har alt unlocket concordene i både spec 2 og 3. 

 

Jeg hatet withered training, brukte så mye tid på det der for et hidden artifact som ikke var spesielt fint.

Får prøve Chromie scenarioet, men det virker ut som noe man kan gjøre seg helt ferdig med i løpet av en dag?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har et litt irriterende bug, begynte å spille på warrioren min igjen idag, også av en eller annen grunn velger alt trash items å legge seg i den siste bagen min, der jeg ofte legger ting jeg sjeldent bruker, eller må passe på å ikke selge, har sjekket at ingen av bagene er assigned til noe spesielt, så klarer ikke helt å forstå hvorfor det er slik kun på den ene characteren. 

Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mener det er by-design.

Assign heller den siste til f.eks. gear :)

 

Kan og anbefale addon'en SellJunk, så slipper du å stresse med å finne alt junk selv. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Spilte WoW aktivt fra 2005-2008 (vanilla og Burning Crusade), med et lite comeback noen måneder i 2009 en liten stund etter WOTLK ble sluppet. Har lekt litt med tanken på å begynne på nytt etter en 8 års pause, ettersom jeg savner litt å ha et spill jeg kan fokusere mye på med mye innhold, og med et aktivt spilsamfunn. 

 

Jeg lurer på om det fortsatt er slik at det går an å spille casual i dette spillet, da jeg har mindre tid enn jeg hadde tidligere. Mulig at jeg får inntil 2 timer daglig på ukedager, og mer i helgene dersom jeg starter å spille. Må nok også regne med at jeg noen dager ikke får spilt i det hele tatt. Ettersom det å lvle fra 1-60 eller 1-70 i gamle dager tok ganske mye tid, ser jeg heller ikke i utgangspunktet veldig lyst på å lvle fra 1-110 med ny account. Jeg registrerer også at antall brukere som spiller er blitt kraftig redusert de siste årene, noe som kan tyde på at det er en mer hard kjerne som sitter igjen og spiller, og kanskje færre casual gamers. Hvor lang tid kan det tenkes å ta for meg å lvle helt opp?

 

Jeg ser for meg at det også er mye nytt innhold å sette seg inn i, ettersom perioden jeg ikke har spilt har vært mye lengre enn den perioden jeg faktisk spilte. Tross alt så er det jo faktisk helt sikkert en del spillere som spiller i dag som ikke var født den gang jeg startet tilbake i 2005.

Lenke til kommentar

Levle fra 1 - 110 er vanvittig fort gjort. Det er ikke noe i nærheten av den hastigheta det var i hine hårde dager. Om det alikevel skulle være fraskrekkende så får du kjøpt character boost til level 100. (Usikker på om den følger med ved kjøp av siste ekspansjon). 

 

Det har aldri vært enklere å spille casual enn det er nå. Tonnevis av ting å drive med, noe for enhver smak. 

Lenke til kommentar

Levle fra 1 - 110 er vanvittig fort gjort. Det er ikke noe i nærheten av den hastigheta det var i hine hårde dager. Om det alikevel skulle være fraskrekkende så får du kjøpt character boost til level 100. (Usikker på om den følger med ved kjøp av siste ekspansjon). 

 

Det har aldri vært enklere å spille casual enn det er nå. Tonnevis av ting å drive med, noe for enhver smak. 

 

Hei, og takk for svar. Det hørtes jo veldig betryggende ut. Har du selv spilt vanilla eller da BC eller WOTLK var nyeste ekspansjonsutgivelsene? Hva vil character boost si? Er det kjappere lvling, eller er det at man kjøper seg umiddelbart til lvl 100? Til slutt: Er lvlingen fortsatt tradisjonell med questing, eller er den annerledes nå? Mener å ha lest noe om at folk i større grad melder seg opp til dungeons mens de lvler (noe som var veldig uvanlig da jeg spilte) og at det også går an å lvle gjennom BG?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg er som deg, plukket det opp i vanilla og har vært av og på siden (riktignok litt mer på enn det du har vært).

 

Leveling til 1-110 går potensielt veldig fort, men der et rot uten like da man ender som regel opp med å levle fra soner før man er ferdig osv.

Du får uansett en level 100 boost sammen med Legion, bruk gratis class trials til å finne ut hva du vil spille (de fleste classene har store endringer). I tillegg starter Demon Hunters på level 98.

Kan også være verdt å nevne at det er noen bonuser med å booste en karakter som alt er over level 60.

 

Ellers kan jeg anbefale å bruke litt tid på å velge rett server, om du ikke har noen bekjente du skal spille med selvfølgelig.

Til tross for cross-realm servere, vil jeg anbefale å en server med high-full population og som har desidert flest av spillere av den factionen du selv vil spille:

https://realmpop.com/eu.html

Kan være verdt å ta stilling til PVE og PVP også.

 

Ellers er spillet nå veldig bra balansert i forhold til hvordan man selv vil spille, og ikke minst hvor mye.
Ja, man kan spille døgnet rundt å forsatt ha ting å gjøre, men man kan også spille casual uten å nødvendigvis være så fryktelig langt bak de som legger inn 4-5 ganger spilletiden.

Når man kan kommer til level 110 kan ting virke litt overveldende, men det egentlig bare å prioritere rett.

 

Ville gjort noe sånn som:

Unlocke artifact knowledge 26 (kort quest), bruk deretter alt du tjener av order hall resources på maxe artifact knowledge til 40 (1 level per 4-5 time)

Suramar questline for å bli friendly, slik at man unlocker world quest og flight whistle

Class order hall campaign for å unlocke followers og ikke minst den siste relic sloten på artifact våpenet.

Gearing via world quest og heroic dungeons
Legionfall campaign for enda høyere gear.

Unlocke flying (tar fort 2 uker).

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jeg er som deg, plukket det opp i vanilla og har vært av og på siden (riktignok litt mer på enn det du har vært).

 

Leveling til 1-110 går potensielt veldig fort, men der et rot uten like da man ender som regel opp med å levle fra soner før man er ferdig osv.

Du får uansett en level 100 boost sammen med Legion, bruk gratis class trials til å finne ut hva du vil spille (de fleste classene har store endringer). I tillegg starter Demon Hunters på level 98.

Kan også være verdt å nevne at det er noen bonuser med å booste en karakter som alt er over level 60.

 

Ellers kan jeg anbefale å bruke litt tid på å velge rett server, om du ikke har noen bekjente du skal spille med selvfølgelig.

Til tross for cross-realm servere, vil jeg anbefale å en server med high-full population og som har desidert flest av spillere av den factionen du selv vil spille:

https://realmpop.com/eu.html

Kan være verdt å ta stilling til PVE og PVP også.

 

Ellers er spillet nå veldig bra balansert i forhold til hvordan man selv vil spille, og ikke minst hvor mye.

Ja, man kan spille døgnet rundt å forsatt ha ting å gjøre, men man kan også spille casual uten å nødvendigvis være så fryktelig langt bak de som legger inn 4-5 ganger spilletiden.

Når man kan kommer til level 110 kan ting virke litt overveldende, men det egentlig bare å prioritere rett.

 

Ville gjort noe sånn som:

Unlocke artifact knowledge 26 (kort quest), bruk deretter alt du tjener av order hall resources på maxe artifact knowledge til 40 (1 level per 4-5 time)

Suramar questline for å bli friendly, slik at man unlocker world quest og flight whistle

Class order hall campaign for å unlocke followers og ikke minst den siste relic sloten på artifact våpenet.

Gearing via world quest og heroic dungeons

Legionfall campaign for enda høyere gear.

Unlocke flying (tar fort 2 uker).

 

 

Hei og takk for svar!

 

Noen oppfølgingsspørsmål:

 

Du sier at du "lvler fra soner", betyr dette at lvlingen går fortere enn tidligere slik at man ikke "rekker" å gjøre alle questene? Og er det fortsatt den tradisjonelle lvlingen (questing) som er tingen?

 

Hva er boosting? Er det kjappere lvling, eller er det umiddelbar lvling?

 

Det siste avsnittet skjønte jeg veldig lite av, men er vel noe jeg kommer inn i når jeg først begynner å spille :-)

 

Er det noen spesielle servere som det er mange nordmenn på? Ser for meg at jeg kommer til å spille på en normal-server slik jeg gjorde sist jeg spilte. Brukte å spille undead priest på Silvermoon i Burning Crusade, og human mage på Burning Blade i vanilla.

Lenke til kommentar

 

Levle fra 1 - 110 er vanvittig fort gjort. Det er ikke noe i nærheten av den hastigheta det var i hine hårde dager. Om det alikevel skulle være fraskrekkende så får du kjøpt character boost til level 100. (Usikker på om den følger med ved kjøp av siste ekspansjon). 

 

Det har aldri vært enklere å spille casual enn det er nå. Tonnevis av ting å drive med, noe for enhver smak. 

 

Hei, og takk for svar. Det hørtes jo veldig betryggende ut. Har du selv spilt vanilla eller da BC eller WOTLK var nyeste ekspansjonsutgivelsene? Hva vil character boost si? Er det kjappere lvling, eller er det at man kjøper seg umiddelbart til lvl 100? Til slutt: Er lvlingen fortsatt tradisjonell med questing, eller er den annerledes nå? Mener å ha lest noe om at folk i større grad melder seg opp til dungeons mens de lvler (noe som var veldig uvanlig da jeg spilte) og at det også går an å lvle gjennom BG?

 

 

Har spilt siden classic, og var en av dem som brukte tre måneder til level 60 den gangen. Nå er det fullt mulig å komme seg til level 100 på under ei uke.100-110 kan også bli gjort på noen få kvelder, avhengig av hvor mye du spiller. Alt 1-60 content har fått seg en revamp med Cataclysm ekspansjonen og er mye mer streamlina enn det var den gangen. Det gies så mye XP at man utlevler sonene relativt kjapt. Det kan være på godt og vondt, alt ettersom hva målet ditt er. 

Kjappest mulig til maxlevel så er det bra, men ønsker man å oppleve storyene uten at mobs dør bare man kikker hardt på dem så er det kanskje ikke fullt så bra. 

 

Du har i tillegg automatisk dungeon finder som blei introdusert mot slutten av Wotlk. Du kan queue for BG's og/eller dungeons hvorsomhelst og nårsomhelst. Begge deler gir også en god slump XP. 

 

Character boost er insta level 100. Du får en ved kjøp av Legion, og kan kjøpe fler seinere hvis du så skulle ønske. Class Trials er også noe nytt som har kommet (som IT-Henrik nevner), uten at jeg har prøvd noen av disse enda.

 

Veldig mye nytt som har kommer, men det kommer du nok fort inn i. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

Du sier at du "lvler fra soner", betyr dette at lvlingen går fortere enn tidligere slik at man ikke "rekker" å gjøre alle questene? Og er det fortsatt den tradisjonelle lvlingen (questing) som er tingen?

Det stemmer. Om man skal level bare for å komme til max level, så er det kjappest man kan gjøre å få tak i heirlooms (items som bonus exp) og gå utelukket dungeons via dungeon finder.

 

 

 

Hva er boosting? Er det kjappere lvling, eller er det umiddelbar lvling?

Du blir umiddelbart level 100.

Du kan gjøre det på 2 måter, booste en av de tidligere karakterer til 100, eller bruk class trial, som lar deg teste en level 100 i en begrenset scenario og så kan du velge om du vil avslutte trialen eller gjøre karatekteren permanent med boosten.

 

 

 

Det siste avsnittet skjønte jeg veldig lite av, men er vel noe jeg kommer inn i når jeg først begynner å spille :-)

Det henger mer på grep når du kommer inni det ja, du får ha det i bakhodet til level 110.

Viktigste å ta med seg er at i Legion så har man kun 1 våpen per spec kalt artifact våpen. ("ingen" våpen drops i legion mao.)

Mye av det jeg skriver handler om å "levle" våpenet opp.

 

 

 

Er det noen spesielle servere som det er mange nordmenn på? Ser for meg at jeg kommer til å spille på en normal-server slik jeg gjorde sist jeg spilte. Brukte å spille undead priest på Silvermoon i Burning Crusade, og human mage på Burning Blade i vanilla.

Det vett jeg faktisk ikke, men vil tro det er ganske safe å velge "high pop realms", da skandinavere som har litt mer å rutte med enn en resten av Europa gjerne tar seg råd til å bytte servere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ellers er det mye informasjon der ute, legger ved et par som jeg bruker flittig. 

Preach holder på med class guides for alle specs for nåværende patch:

https://www.youtube.com/user/mikepreachwow/videos

 

Icy-veins har helt OK class guides skriftelig:

https://www.icy-veins.com/wow/class-guides

 

Belluar har en del nyttige informasjon på generell basis:
https://www.youtube.com/channel/UCwiaPYufmQOq5F1TI-FzQhw

 

 

Ellers så er reddit alltid en god kilde til informasjon, spesielt diskusjonene rundt murloc monday (begynner spørsmål), tanking tuesday, midweek mending (healing) og firepower friday (dps).

https://www.reddit.com/r/wow/

Lenke til kommentar

 

 

Suramar questline for å bli friendly, slik at man unlocker world quest og flight whistle

Får world quest og fløyten automatisk når en blir 110

 

Har spilt casual i hele Legion og er på nokså samme nivå som de som spiller hardcore

Alt kan gjøres "solo", trenger ikke være med i en guild

 

Har 12stk 110 og jeg bruker 7 av de ganske ofte

å lvle til 100 er kjappest med dungeons (med quests mens en venter)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

 

Suramar questline for å bli friendly, slik at man unlocker world quest og flight whistle

Får world quest og fløyten automatisk når en blir 110

 

Har spilt casual i hele Legion og er på nokså samme nivå som de som spiller hardcore

Alt kan gjøres "solo", trenger ikke være med i en guild

 

Har 12stk 110 og jeg bruker 7 av de ganske ofte

å lvle til 100 er kjappest med dungeons (med quests mens en venter)

 

På alts ja.

Den første man får til 110 må man forsatt bli friendly med alle 5 først:

http://www.wowhead.com/quest=43341/uniting-the-isles#comments

Lenke til kommentar

Hei igjen og tusen takk for alle gode svar :-)

 

Noen oppfølgingsspørsmål:

 

1) er heirlooms noe nye spillere enkelt kan skaffe seg, eller er det forbeholdt de som allerede har characters med høy lvl eller penger?

 

2) har dere anbefalinger til servere med mange spillere og god community på horde-siden?

Lenke til kommentar

Anbefalinger skal jeg ikke komme med, men jeg spiller Horde på Kazzak (PvP) og har noen karakterer på Draenor (PvE)

Ser svært sjeldent Alliance på Kazzak, spiller bare for meg selv

 

Heirlooms koster stort sett bare masse penger og er ikke verdt det for nye spillere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hei igjen og tusen takk for alle gode svar :-)

 

Noen oppfølgingsspørsmål:

 

1) er heirlooms noe nye spillere enkelt kan skaffe seg, eller er det forbeholdt de som allerede har characters med høy lvl eller penger?

 

2) har dere anbefalinger til servere med mange spillere og god community på horde-siden?

Heirlooms er egentlig ment for de som allerede er cappet, og de koster litt å få oppgradert slik at de fungerer helt til 110 (ca. 9 500g per item).

 

Kan anbefale Twisting Nether eller Tarren Mill, men "server-community" er omtrent helt gone pga. cross-realm. 

 

http://www.wowhead.com/heirloom-guide#v-main-horde

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...