Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke sånn at man gjerne bruker bærbar til å skrive notater på forelesninger og sånn, eller er det bare min fantasi og hvordan det er å studere? :p

 

Kjører opp fra Oslo til Trondheim med mormi, stapper bilen full av klær og pc og gitar, også satser jeg på å kjøpe det som mangler i hybelen på ikea på lørdag. Tar med bærbar men får vel bare se om jeg får bruk for den da!

Lenke til kommentar

Går fint å ta med seg laptop på forelesningene. Fordelene med det er at man kanskje får skrevet ned mer enn det man ville ha klart for hånd, du klarer faktisk å lese hva som står og lettere å finne frem notatene i ettertid. Om laptopen din støyer mye kan det være lurt at den står hjemme eller at du har den med for å skrive notatene etterpå. Folk blir lett irriterte om vifta støyer. ;)

Endret av hawaii2k
Lenke til kommentar

Jeg så en nokså kreativ måte å ta forelesningsnotater med PC på i en exphil-forelesning i fjor høst. Det var en jente som satt foran meg og lagde notater med MS Paint. Det verste var at hun hadde en nokså effektiv og godt innarbeidet teknikk for det òg, så tankebobler, piler og små figurer ble raskt gjenskapt på skjermen. Litt artig.

Lenke til kommentar
Går fint å ta med seg laptop på forelesningene. Fordelene med det er at man kanskje får skrevet ned mer enn det man ville ha klart for hånd, du klarer faktisk å lese hva som står og lettere å finne frem notatene i ettertid. Om laptopen din støyer mye kan det være lurt at den står hjemme eller at du har den med for å skrive notatene etterpå. Folk blir lett irriterte om vifta støyer. ;)

Du må uansett være en jævel på tastaturet hvis du skal rekke å skrive ned formler, diagrammer og andre artige ting.

 

Jeg tenker nok at de aller, aller fleste ikke blir mer produktive av å bruke en PC i undervisningen. Men, den er grei å ha når man skal sjekke ting som skjer på det store, fæle internettet. :new_woot:

Lenke til kommentar

vil si at laptop i forelesninger er en uting. Sitter man langt foran forstyrrer man de bak, man rekker ikke å skrive ned alt, noen har en pc som bråker som et jetfly. Windowsoppstartslyden er grusom å få 10x på rad i starten og noen ganger under forelesningen. Pcen blir distraherende i kjedlige forelesninger (nettaviser ol)

 

Det beste er etter min mening papir og blyant, og så er det et triks å prioritere hva som skal noteres. En del utledninger er f.eks. unødvendige ettersom de er veldig lange og står i boka, da er det bedre å prøve å skjønne innholdet i stedet for å notere ned noe som ikke blir sett over senere som en gal.

 

Ser det er noen som lurer på om en laptop er kjekt å ha, og jeg vil si at en pc hjemme er et must iallefall så en laptop er kjekk å ha. Mye skal skrives elektroniskt i gruppearbeid, og pdfer skal leveres samt ting skal tegnes i tegneprogrammer senere så en pc trengs. Det første faget der det er kjekt å ha pc er nok itgk med matlab som mange kommer til å hate :p

Lenke til kommentar
For folk som kjører scooter/sykkel til gløs - hvor parkerer dere? Er bare to bittesmå parkeringsplasser som er satt av til "MC"...

 

Hvor det passer seg, det er jo noe av det som gjør tohjulinger fint for samfunnet, rent genrelt så er det jo god plass der sykkelstativer slutter rundtomkring på haugen, bare å se hvor alle andre parkerer.

 

AtW

 

Er det ikke sånn at man gjerne bruker bærbar til å skrive notater på forelesninger og sånn, eller er det bare min fantasi og hvordan det er å studere? :p

 

Kjører opp fra Oslo til Trondheim med mormi, stapper bilen full av klær og pc og gitar, også satser jeg på å kjøpe det som mangler i hybelen på ikea på lørdag. Tar med bærbar men får vel bare se om jeg får bruk for den da!

 

Rimlig krøkkete med PC som du går siving ihvertfall i mine øyne, lite vanlige bokstaver, mye formler o.l.

 

AtW

Lenke til kommentar
Du må uansett være en jævel på tastaturet hvis du skal rekke å skrive ned formler, diagrammer og andre artige ting.

 

Jeg tenker nok at de aller, aller fleste ikke blir mer produktive av å bruke en PC i undervisningen. Men, den er grei å ha når man skal sjekke ting som skjer på det store, fæle internettet. :new_woot:

 

Hvilke formler? Jeg studerer historie. :tease:

Lenke til kommentar
Ser ut som ntnu kutter tiltaksukene nå til våren

Studiekalender

Hva synes folk om dette ?

Liker jeg absolutt ikke. Det virker ikke som om eksamen blir noe særlig tidligere heller, skjønner ikke hva man skal med 2 uker ekstra i semesteret.

5.-9. januar er "tiltaksuke". Tror det også kommer inn en uke før påske, var iallfall det vi fikk beskjed om mtp utenlandstur (vi kunne bruke denne uka og påsken på tur).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...