Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

jepp, kjipt å sitte i auditoriet å vente på å bli lest opp uten at de har navnet ditt. Du skal vel få en lapp der du skal bekrefte plassen vel og senere info fra ntnu. Er du fortsatt i tvil så må du ringe så fort du blir mistenksom så du ikke havner i en glitsj i systemet av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter et år i Oslo på folkehøgskole er det på tide å returnere til NTNU med friskt mot og tax-free-sprit. Good times.

 

BTW, forumbrukere er alltid invitert på vors hos oss. Tyholt-området.

 

Velkommen tilbake. Jeg tror du skylder meg en burger.

Lenke til kommentar
Men, man skal vel få et brev fra det respektive universitet om at man er tatt opp som student, og på det vis får studieplassen bekreftet? Har ventet på det brevet, men begynner nå å lure på om jeg har vært naiv i så tilfelle?

 

Eg fekk eit brev sist veke ein gong, (Vår dato 30.07.2008), der det sto "velkommen/det gleder oss at du har svart ja/immatrikulering 12. august blablabla".

Lenke til kommentar

Skal i år gå forkurs for ingeniørutdanning i buskerud, og lurer på om dette gir grunnlag for å søke på siv. ing. datateknikk? Har lest på forumet her at det var grunnlag for inntak, men leser jo på opptakssiden deres at man må ha generell studiekompetanse. (Noe man ikke får på forkurs)

 

Noen som vet sikkert? Evt. kjenner noen som har søkt seg inn der med forkurs?

Endret av -JørgenG-
Lenke til kommentar

Vanligvis gjelder vel generell studiekompetanse + 2fy + 3mx med 4 eller bedre i karakter. Tror alle jeg begynte med hadde denne bakgrunnen. Det er muligheter for å ta en bachelor et annet sted og så søke seg inn på NTNU f.o.m. 4. klasse, men jeg har hørt om mange som har slitt med å henge med når de kommer med en bachelor, spesielt matten.

 

Om du vil ha generell studiekompetanse går det an å ta de fleste fag som privatist. Nokså dyrt, men for noen er det verdt det.

Lenke til kommentar

Altså det jeg skal gå er forkurs for ingeniørutdanning, som gir meg 3MX og 2FY. I tillegg har jeg 2 timer mindre med norsk, litt mindre samfunnsfag (nyere historie ) og engelsk som da mangler for å få generell studiekompetanse.

 

I følge denne posten så skal det ikke være noe problem, men lurer på kilder?

 

Har i tillegg sendt en e-post til ntnu, men tar sikkert noen dager å få svar i disse semester start tidene.

Endret av -JørgenG-
Lenke til kommentar
Skal i år gå forkurs for ingeniørutdanning i buskerud, og lurer på om dette gir grunnlag for å søke på siv. ing. datateknikk? Har lest på forumet her at det var grunnlag for inntak, men leser jo på opptakssiden deres at man må ha generell studiekompetanse. (Noe man ikke får på forkurs)

 

Noen som vet sikkert? Evt. kjenner noen som har søkt seg inn der med forkurs?

Man kan i hvertfall komme inn på mange av de andre siv.ing-utdanningene med forkurs, så regner med at datateknikk også tillater det. Står litt om det her (riktignok bygg sin side).

Lenke til kommentar

Akkurat kommet til Trondheim sjæl jeg, og må si jeg er stor fan av byen allerede. Makan til flere sympatiske mennesker samlet på ett sted skal man lete lenge etter! <3

 

Anyways så skal jeg starte på KomTek om ikke så altfor lenge, og skal på forkurs i matte i morra. Noen flere som skal ta turen dit? Jeg aner ikke hvor F1-bygget er, så kunne vært flott med litt hjelp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...