Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er på gruppe 7 (PuP). Veldig fornøyd med stud.ass.'ene mine hvertfall :). Forstår jo alt av "bevis" og eksempler på forelesninga, men synes mange av oppgavene er ganske vanskelige ja. Mange av oppgavene krever jo spesielle knep eller at "du ser" spesielle sammenhenger. Hadde gjort seg med løsningsforslag og ikke bare fasit på oppgavene også... Men men, det skal vel gå greit 8-)

 

Credz til cecolon!

Lenke til kommentar
Er Fysikken 2.året så tøff som man skal ha det til? Hva slags emner er det snakk om?

Karakterfordeling 2006:

 

A 7

B 18

C 17

D 44

E 129

F 98

 

For 2007 har jeg bare tilgang til sensurarkene på It's. Ser noenlunde likt ut - like få A-er der og.

 

Emnet inneholder mekanikk, bølger, termo og elektro. Veldig mye på kort tid. Så: ja, jeg mente det jeg sa sist gang.

Lenke til kommentar
Woho. Flunket Matte2 i vår. Mest sannsynlig Ace på konten :) må være en form for Ntnu-rekord. Er Fysikken 2.året så tøff som man skal ha det til? Hva slags emner er det snakk om?

 

Er det fysikken på datateknikk det er snakk om? Så veldig beinhard er den ikke, men det er synd de bruker så kort tid på det, mange hadde hatt gått av en litt bedre gjennomgang av grunnleggende fysikk. Bare konsentrer deg fra dag i, forsøk å henge med fra starten, så får man ihvertfall lært mekanikken bra, og da er mye gjort. Og husk at de samme lover gjelder i "dreiesystemer" som ellers, jeg synes det var behjelpelig å kalle vinkelakselerasjon for dreieakselerasjon, og treghetsmoment(?) (symbolet I, husker aldri hva det egentlig heter) som dreieakselerasjon, osv, og så applisere de vanlige lovene man kjenner fra linæere systemer på dette

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Woho. Flunket Matte2 i vår. Mest sannsynlig Ace på konten :) må være en form for Ntnu-rekord.

 

Har du sett noe til lf/fasit?

 

edit: Noen som vet hvilken karakter som blir stående hvis man også står på ordinær eksamen etter en klage?

Endret av __Lars__
Lenke til kommentar
Woho. Flunket Matte2 i vår. Mest sannsynlig Ace på konten :) må være en form for Ntnu-rekord. Er Fysikken 2.året så tøff som man skal ha det til? Hva slags emner er det snakk om?

 

Er det fysikken på datateknikk det er snakk om? Så veldig beinhard er den ikke, men det er synd de bruker så kort tid på det, mange hadde hatt gått av en litt bedre gjennomgang av grunnleggende fysikk. Bare konsentrer deg fra dag i, forsøk å henge med fra starten, så får man ihvertfall lært mekanikken bra, og da er mye gjort. Og husk at de samme lover gjelder i "dreiesystemer" som ellers, jeg synes det var behjelpelig å kalle vinkelakselerasjon for dreieakselerasjon, og treghetsmoment(?) (symbolet I, husker aldri hva det egentlig heter) som dreieakselerasjon, osv, og så applisere de vanlige lovene man kjenner fra linæere systemer på dette

 

AtW

Ohh.. Litt fordel å ha hatt 3FY då. :D men det har vel dei fleste som går siv.ing linene.

Lenke til kommentar
Folka som går der må anten vere genier, autister eller berre ikkje ha sosialt liv (AT ALL).

Takk skal du ha, skal jeg ta det som et kompliment?

 

Mitt inntrykk er at vi som går der gjerne er utrolig allsidige, de vanlige "nerdene" har gjerne ikke snitt til å komme inn. Personlig har jeg lenge hatt den egenskapen at jeg skjønner ting fort uten å jobbe for mye, men det fins også de i klassen som jobber veldig bra med skole. 

 

 

Jeg tror det er en del som er enig med meg i at det ikke er noe problem å få 6 i det meste på vgs og dermed få bra nok karakterer hvis man virkelig vil.

Lenke til kommentar

Når en skal velge fag på Studentweb... er det kunn de emnene som er skrevet i rødt som en kan ta?

 

Har lyst til og Ta retningen inteligente systemer, men noen av fagene jeg må velge mellom (om jeg har fortstått det riktig) har jeg ikke forkunskapene til. Da har ikke undervist i det på skolen jeg har gått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...