Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg får nok ikkje tid til mattekurset eingong. Er i same posisjon som deg Psycho, 5 i 3MX, men føler ein del av dei siste kapitla sit litt vel laust. Hjelper lite med ein lærar som sjølv innrømmer han ikkje har peiling på statestikk/sannsyn :p

 

Har også lite kontroll på de siste kapitlene. Trodde jeg ikke hadde bruk for slik statistikk og sannsynlighet, men det viser seg jo at du trenger god kunnskap innenfor dette i flere siving-studier. :(

Lenke til kommentar

Jeg har sett gjennom foilene og litt på øvingene til mattekurset, og det er temmelig basic. Virker som et tilbud til de som ikke føler de helt har taket på 2/3MX (hvorfor de begynner på NTNU er da et naturlig spørsmål, men greit nok), eller de som har hatt friår og glemt litt. Matte 1, som de fleste (alle?) har første semester, går vel gjennom det en trenger å kunne fra VGS.

Lenke til kommentar
Lurer på å melde meg på mattekurset jeg og. Tror det hadde vært lurt, men samtidig synes jeg jeg har god peiling på 2mx og 3mx (89-modell, fikk 5 i begge). Noen tips?

Jeg har inntrykk av at det som har mest å si er hvor lenge siden det er du gikk på VGS. Har du tatt et friår, militæret eller lignende bør du ihvertfall repetere.

Lenke til kommentar

Enig med Holger her. Da jeg to kurset i fjor kom jeg fra et år i militæret, og kurset var en fin måte å kickstarte de små grå på. Men det var mange av mine kamerater som valgte å ikke ta kurset, og disse klarte seg helt fint de også. En som dermed kommer rett ifra VGS vil trolig skli fint inn, Matte 1 er jo stort sett plankekjøring i starten.

Lenke til kommentar

Gleder meg til nytt semester :D Får se om jeg ikke får engasjert meg litt mer i studentvirket dette året med litt fotografering i en eller annen klubb eller skriverier i Under Dusken. Føler jeg er på det punktet jeg må gi litt tilbake til studentomgivelsene.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Det er mulig å sykle fra persaunet til gløshaugen - men er særdeles lite gøy i regnstorm på høsten eller slapseføre på vinteren. Det er et lite stykke...

 

Dere som tenker på å ta mattekurset med 5 i 2/3MX - drit i det. Matten er ikke så grusomt vanskelig, hvis du ikke skal ha en A. Tror grunnen til det dårlige ryktet er alle de som ikke jobber en dritt med faget og er vant til at ting ramler på plass av seg selv.

 

Stoffet er ikke nødvendigvis så mye vanskeligere, det går bare mye fortere og krever en del jevn jobbing gjennom semesteret - den evnen lærer du ikke av å ta oppfriskningskurs :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834
Er det langt frå Kuhaugen/Persaunet til Gløshaugen? Er det mogeleg å sykle til/frå? :)

 

*prøve å huske hvordan området ser ut*

Begge stedene er ...hauger, men Kuhaugen ligger mye høyere opp. Persaunet er et stort sted, men siden det står Kuhaugen også, så er det på "rettsida". Det kommer litt an på hvilken rute du tar, men til skolen er det bare å trille nedover hele veien. Motsatt hjemover så klart.

 

 

Edit: Buss 60 går forbi Persaunet Leir bl.a, og Gløs.

Endret av Slettet+12348972834
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834
mamma mente jeg burde vurdere en hybel i spongdal hun. heldigvis fant jeg en som var litt nærmere :D

 

regner med det går greit å sykle til gløs fra fossegrenda. er vel 5km elns, og det er jo ikke mye :p

 

 

haha Spongdal, det var dagens.

 

Grei sykkeltur det ja, når du kommer ned på flata ved Coop Mega er det bare rett frem hele veien. Nesten. Og om vinteren går det buss^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...