Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tiltaksukene tror jeg forsvinner etter mange delte tilbakemeldinger fra studenter og forelesere. Som grunntanke var det jo ment at man skulle ha to uker for å "ta igjen", uten obligatoriske aktiviteter eller forelesninger. Det det har blitt til er litt ulike ting.

-De som ikke har nytt stoff eller aktiviteter, tar ofte to uker fri

-Mange forelesere har lagt store, tunge prosjekter midt i semesteret med innlevering rett etter tiltaksukene, dvs at mange bruker mesteparten av ukene på semesteroppgaver/prosjekter

-Noen driter rett og slett i hele greia, kjører videre med pensum

-Noen bruker tiltaksukene for obligatoriske ekskursjoner, presentasjoner, demonstrasjoner.

 

Jeg, og mange med meg har etter slike erfaringer sett at tiltaksukene er litt bortkastet. Om man først har to uker uten obligatoriske aktiviteter, blir det fort to uker med fest, reising, avslapping og sånt, er det obigatoriske ting er dette mot hensikten for tiltaksukene, pluss at det gjerne er flere enn ett fag som legger heftig opplegg for disse ukene. Da blir det travelt, og lite tid for å "ta igjen" der man ligger etter.

 

Når alt dette er sagt, for min del er det ikke så farlig. Skal bruke mesteparten av tiden uansett til å bare skrive semesteroppgave. Tiltaksuker eller ikke, denne har en deadline og en viss arbeidsmengde, regardless om jeg egentlig skulle hatt to uker "fri".

Lenke til kommentar
Hmmm. Hadde jo tenkt meg en uke i Egypt med kjæresten, men blir det vanskelig nå?

Jeg er førstegangsstuderende og er ikke kjent med tiltaksuker osv...

 

Er vel bare å ta seg fri en passende uke, sålenge det ikek er rett før midtsemester/eksamen, så går man vel bare glipp av en obligatorisk innlevering, som er problemfritt, og potensielt en lab, som man sikekrt kan avtale med vitass.

 

AtW

Lenke til kommentar

studweb.ntnu.no der kan du bestille giro eller be om å få betale via nettbank. Pinkoden kan du få sendt via epost om du har mistet/glemt den og epost er registrert evt kan du bruke brukernavn + pass du har til ntnu. Husk også å bekrefte semesterplan.

 

har du problemer med pin ol er vel studentservice stedet å mase?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...